hej folkens
vil til at lege lidt med oc... så skal lige høre kan jeg bare sætte fsb op uden at pille ved noget af det andet eller skal jeg også til at lege med volt???
oc hjælp tak
-
-
Yes bare giv den gas indtil det crasher, og så enten clock ned hvor den er stabil, eller find ud af hvad der ikke vil mere og så tage den derfra, hvilket nok er volt eller ram divider.
4ghz med lidt tweaken er ret nemt med en nogenlunde køler
-
lås din pci_e til 100
PLL til 1.52 ellers gir den 1.8v
fsb 1.28 til 1.38v
NB 1.28 til 1.46v
ram ca: 0,1 til 0,3v mere en orgdette skulle være nok til min:560fsb
-
skal nok siges at jeg "kun" har intel boxkøler
-
ja,men den skulle du også kunne køre 4GHZ på
-
Fik min op på 4Ghz på boxkøler, men den blev en sgu varm. Kan ikke huske det præcist men mener det var oppe omkring de 75-80 grader. Fik dog min op på 3,6 blot ved at hæve fsb til 400 og alt andet på auto, rammene var vist på 4-4-4-12.
-
kør aldrig med AUTO volt
-
nogle der har en ide om hvad volten skal være på hvis fsb er på 400?
-
Oprindeligt indlæg af sortemis
nogle der har en ide om hvad volten skal være på hvis fsb er på 400?det kan man ikke have en ide om fordi hver eneste CPU chip er unik hvad det angår. På nogle vil du kunne komme derop med stock voltage, og på andre vil der være problemer
uanset hvad, så er mit tip at køre med så lidt på AUTO som muligt, så undgår du at bundkortet selv tager over og roder ved dit OC
-
okay. nogle der kan gid mig standar volten på en e8400
-
Oprindeligt indlæg af sortemis
okay. nogle der kan gid mig standar volten på en e8400http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB9J
Det er VID du skal kigge på.
Volten skal ligge der imellem for okay 24/7 overclock og over til bench hvis hastigheden skal højt op