Mid saml-selv PC...

  • Hej... Nu må jeg hellere oprette en tråd herinde, da det nok vil give mest pote... :)


    Jeg har aldrig OC'et og ved ikke om jeg kommer til det... Men en ny PC skal der til og til den har jeg brug for lidt info...


    Min opsætning kommer til at se sådan her ud:


    Antec Performance P182
    ASUS P5Q Pro
    Intel E8400
    Samsung F1 750gb
    Club 3D HD4850
    Arctic Freezer Xtreme



    Og her kommer dilemmaet... Jeg aner ikke hvilke RAM eller PSU der skal smides deri...


    RAM havde jeg tænkt mig skulle være:


    Mushkin Redline
    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=439801&Specs=true



    Og ifølge oplysningerne på GFX kræver det min. 450w... Så jeg havde tænkt på


    Zalman ZM460-APS ATX2 460W
    http://www.pc-lager.dk/vare-ov…p?varenummer=30756&type=0




    Hvad med lyden? Jeg kommer fra en meget larmende maskine, så det vil jeg gerne undgå denne gang... Er 20dB højt? :D


    Jeg ved godt det er et underligt spørgsmål, men jeg mener det dog seriøst... :D



    Hvad med FSB? Bundkortet skulle køre på FSB1600... Hvad betyder det i praksis? Jeg ved det har noget med RAM'ene at gøre, og jeg vil jo gerne udnytte maskinen fuldt ud...


    En PC er jo ikke hurtigere end den langsommeste komponent... :)

  • Det system er ganske udemærket :crazyeyes:


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Setup ser fint ud, ang. ram så kan du sagtens vælge Mushkin. Og jeg er enig med KST om PSU valg. Utrolig lækker og stabil psu.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Setup ser fint ud, ang. ram så kan du sagtens vælge Mushkin. Og jeg er enig med KST om PSU valg. Utrolig lækker og stabil psu.


    Det bliver helt klart den PSU som jeg vælger... Den virker til at være noget kræs og der mange herinde enten benytter den eller anbefaler den, så den har jeg fuld tillid til... :)



    Ang. de RAM... Jeg tænker på om jeg vil kunne mærke nogen forskel i spil? Det er jo CL5 RAM... Vil jeg kunne se eller mærke forskel med dette setup hvis jeg gik hen og bestilte nogle "bedre" RAM?


    Det er jo en jungle derude, så det er fedt I gider hjælpe!


    :rules:


  • Ang. dine spg.:


    20 db er ikke meget, det er meget lidt...! Der får du ikke problemer.


    FSB (FrontSideBus) sidder i et chipset (northbrigde) på dit bundkort. Den styrer forbindelsen mellem dine Ram og din Cpu. Der ved også hastigheden, hvad man normalt opgiver for FSB. En FSB på 1600 betyder altså at den kan trække 1600MHz gennem HVER Ram slot og til din CPU. Det er ret hurtige, dine Ram kører kun med 1000MHz. Ellers kan du kigge på Wiki


    Rammene selv er dem der lever opgaver til din CPU. Det er hukommelse, der er meget hurtig - også kaldet arbejdshukommelsen.Et tungt program bruger meget ramhvis det kører mange applikationer på samme tid, og skal have meget regnet ud.


    Når du regner på hastighed på RAM lægger du det sammen. Dvs. at 1 Ramblok med 1000MHz også lever data til CPU med 1000MHz. To Ramblokke i hver sit slot der hver kører med 1000MHz (2*1000MHz) lever data til din CPU med 2000MHz.
    Derfor gælder det om altid at have fyldt alle slots ud med Ramblokke.



  • Cool!! Tak for svarene... Så blev jeg da det klogere... :)


    Jeg vil bare gerne trække mest muligt ud af den hardware som jeg skal bestille... Så det var en god slat info jeg fik serveret der...



    Edit: De eneste RAM som jeg kan finde på edbpriser med 1600 mhz er af typen DDR3... Og det kan mb ikke trække... Er der nogen der ved hvordan det hænger sammen?? :ohmy:

  • Som sådan ikke nogen grund til at gå op i mega høje frekvenser på ram...


    Da 775 bundkortene alligevel ikke kan udnytte rammen


    De fleste folk der bruger DDR2 siger ja PC6400 til, og ikke højere end 8500 hvis man endelig vil flotte sig.


    Det samme gælder altså for DDR3


    Ingen grund til at købe for højt godt være bundkortet kan kører med det, men hvis det ikke udnytter det er det lige meget

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards