Oc bench med isterninger

• Har siddet den sidste uge og weekenden med forat se hvor meget jeg kunne hive ud af mit system.

Er nået til 4,5 sådan nogenlunde stabilt men NB og cpu bliver en smule varme når vi kommer derop.

Så kom til at tænke på om man ikke kunne ligge rad en balje fyldt med isterninger for at lave lidt chilled bench?

Ideen er sikkert blevet udført før men det er ikke noget jeg sådan har set før.

Kan jeg bare ligge rad i en bajle med isterninger eller skal jeg have nogle blæsere på også bare for at sikre at der ogå kommer luft igennem?

Planen var og se om jeg kunne komme højere op ind de 4,5 ghz jeg har nået indtil videre.

Nogen der har lavet sammen nummer før eller har et link til hvor man kan læse om andres forsøg?

• Det kan du sagtens..

.. det ville dog være mere effektivt, hvis du lagde radiator ind i selve fryseren, dog er der 2 ting du skal overveje:

- 1: Vand fryser, derfor skal du blande "noget" i dit vand, så det ikke fryser (bliver dog ikke et problem, hvis du kun bruger isterninger)
    - 2: KONDENS! Alt skal isoleres, da der vil dannes kondensvand på dine slanger, så sørg for alt i verden for, at de er grundigt isolerede!

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• martin.v.r var så venlig lige at droppe en water chiller af ved mig igår :D
    Så kølingen til mit vand skulle være sikret nu skal til at shine den en smule op også skal der leges med den i weekenden.

Men kan se på Xtremesystems at flere af dem der bruger water chillere bruger rent kølervæske til en bil for at undgå at vandet fryser.

Regner dog ikke med at komme under 0 grader lige med det første men på et tidspunkt skal jeg da under :)

Oprindeligt indlæg af noxon
    Vil også lige pointere at isoleringen er vigtig, du kan købe elefant/abe-snot i "Bog og ide" eller hvad de hedder. Det er billigt og nemt at have med at gøre, husk bag på bundkortet også ;)

Jeg har også lidt til at ligge hvis jeg kommer så langt ned i temp.
    Men ligger bare lige så stille ud med den også kan jeg jo prøve mig frem når jeg har lært den lidt at kende :D

Oprindeligt indlæg af noxon

Bare du kommer 5-10 grader under rum temp kan du få problemer, alt efter luftfugtighed.

Arghh der er jeg ikke nede endnu..

Men har sat den til nu og allerede nu er temp nede på 30 grader load ved 4,4 ghz og kompressoren er kun lige startet :D

Skal lige have sat vand på chipsettet også så burde der være plads til lidt oc :clap:

Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Skal du ikke først have dig et rigtig oc bundbræt? :))

Jo det er den næste ting der skal udskiftes gider fandme ikke se på det Asus bundkort mere vil have noget der er lidt mere juice i :T

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha

Jo det er den næste ting der skal udskiftes gider fandme ikke se på det Asus bundkort mere vil have noget der er lidt mere juice i :T

Er blevet seriøst fanboy... skal snart i gang med at se hvad jeg kan hive ud af mit sys på luft. Chipset siger ca. 40 gr. cpu på 47-49 ved 4GHz og Orthos (8*500). Der må være lidt tilbage :))

Det giver bare ingen mening som 24/7 settings med det gfx jeg har nu

Er blevet seriøst fanboy... skal snart i gang med at se hvad jeg kan hive ud af mit sys på luft. Chipset siger ca. 40 gr. cpu på 47-49 ved 4GHz og Orthos (8*500). Der må være lidt tilbage :))

4,2 ghz 24/7 ved mig lige pt det hjælper dog rimelig goat at have kompressoren til at køle vandet.
    Mit bundkort vil bare ikke mere :(

4,5 ghz også stopper festen

Det der kan et Asus da også let.. =) Begge mine Black Pearls kører 8*500 uden de store problemer.. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho

Det der kan et Asus da også let.. =) Begge mine Black Pearls kører 8*500 uden de store problemer.. =)

Ikke lige den jeg har fået :(

Legen stopper ved omkring 430 mhz fsb for mit vedkommende
    Det er faktisk mindre ind mit gamle MSi X38 Diamond bundkort :rolleyes:

• Sorry jeg siger dette, men det er sku da et lorte kort.. sikker på at NB kølingen har ordenligt kontakt?.. Jeg har haft mit oppe på 551mhz i winrarbench og det kunne det godt klarer..

Ok jeg kører så også kun med en E og ikke en QX med alligevel.. 430 er ikk meget.. :S

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Sorry jeg siger dette, men det er sku da et lorte kort.. sikker på at NB kølingen har ordenligt kontakt?.. Jeg har haft mit oppe på 551mhz i winrarbench og det kunne det godt klarer..

Ok jeg kører så også kun med en E og ikke en QX med alligevel.. 430 er ikk meget.. :S

Det er lidt elendigt ja
    Og har tjekket chipset køleren om den har kontakt og det har den ikke nej for selv med vandkøling på nb hvor vandet er 10 grader varmt så er nb ca 40 grader og det hænger jo ikke helt sammen :crazyeyes:

Skal også have hele køler profilen af og skiftet kølerpasta over hele linjen så skal temp nok ryge ned

• Ja mener det er en "svaghed" på det er dit at de tit har fucket med pastaen og profilen så der ikk er ordentlig kontakt..

Men det er jo bare lige og pille den af og rense og så på med noget nyt.. evt slibe den hvis det er helt galt.. =)

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    jeg ska lege med tøris/vand,når mit er klar til oc :evil:

hvor meget gør du ved dit??

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

• mit asus rog formula har heller ingen problemer med at ramme 475 på fsb...at cpuen så ikke kan klare det ved fuld multi er noget andet...tror heller ikke på det er mobo der er problemet.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.