• hey alle sammen


    jeg ved at windows xp kan registrere 4gb ram
    og at windows vista kab registrere 8 gb ram


    så kunne godt tænke mig at vide om det er til nogen gavn at sætte 8gb i sin pc eller mere
    når windows kun ser max 8gb

  • Vil mene at du ikke er helt korrekt på den der :)


    En 32-bit windows... uanset om det er XP eller vista understøtter kun op til 4 GB RAM... Og kan faktisk ikke engang bruge dem alle. 64-bit understøtter nærmest uendelig RAM... Min lommeregner siger ~18 milliader GB RAM :P (2^64 / 1 milliad)


    Både Windows XP og Vista fåes i 64-bit, så der burde du kunne bruge mere end 8 GB RAM. Hvad du i praksis vil med alle de RAM på en normal hjemme pc kan jeg dog ikke forestille mig. :)


    Vil mene at 4 eller 6 GB alt efter om du kører dual eller triple channel er fino fino til normalt brug. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vesper
    hvor mange ram er nødvendig til en normal gaming pc :D


    Hvad er en "normal gaming PC" i din øjne? ... og hvad er "nødvendigt" ?


    Du skaber jo flere spørgsmål end du stiller :crazyeyes:

  • Jo flere RAM, jo bedre. Men selv et system med 2 GB kan spille alle spil .... Hvis resten af systemet ellers kan. Det er jo ikke just RAM-mængden alene som afgør om et spil kan trækkes af et system eller ej :crazyeyes:


    Det er jo efterhånden meget normalt at have 4 GB RAM i sit system og hvis man kun spiller, så er det vel også fint nok indtil videre.


    Syntes det her er en lidt underlig tråd :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vesper
    tja lad os sige en pc der kan spille alle nye spil


    Jeg går ud fra at du kører 32-bit windows, så hvis du bare smider 4 GB i så er du sikker. :) 4 GB koster kun 300 kr. cirka, så kan ikke betale sig at købe 2 GB næsten :P
    Og så kan den fint køre det en "normal spille pc" skal køre :D