Ny PC... 6-7k...

  • Hej allesammen... Endnu engang må jeg bede om assistance fra jer... Jeg har nu fundet 6500 kr som jeg kan brænde af på en pc... Og jeg havde håbet på I kunne hjælpe mig med mit nuværende fund og måske smide et input eller 3... :)



    Jeg havde forestillet mig at jeg ville bestille det fra PC-lager, da jeg helst vil nøjes med at kontakte et sted hvis der er noget galt, fremfor en 4-5 steder...


    Det jeg søger hjælp til er alt undtaget kabinettet... :P



    Det er så lang tid siden jeg har sat mig godt ind i det nyeste inden for hardware, så jeg er lidt (meget) bagefter på det punkt... Jeg vil gerne kunne bruge maskinen til at spille Fallout 3 og sådan noget med...



    Jeg havde i sinde at smide en E8400 i den... Jeg har ikke tænkt mig at OC --- så regner med den er fin nok til mig...


    Til RAM ville jeg bruge 4GB Mushkin DDR2 PC2-800 --- 5-5-5-18 timings... De har ikke det største udvalg af RAM derinde, så RAM kunne jeg nok være tilbøjelig til at købe et andet sted, hvis ikke dem her kan bruges...


    Som HD vil jeg gerne have en Raptor 74Gb 10k rpm til Windows... Og en 750-1000 GB Samsung F1 som 2. HD... Hvad synes I om det? Kan jeg "nøjes" med F1'eren? Det skulle jo være en god HD...


    Og bundkortet er jeg mest i tvivl om...Jeg ved ikke om jeg skal købe noget med Crossfire eller SLI... Eller om jeg nogensinde får brug for det?


    Så mine tanker ligger på ASUS P5Q PRO...


    Og GFX bliver nok HD 4850... Hvis det bliver det bundkort selvfølgelig... Eller er det 9800 GTX...


    Udover det, så har jeg tænkt mig at fortsætte med mit XP 32bit indtil Windows 7 udkommer... Hvis det har nogen betydning...



    Håber der er nogen som måske kan give deres besyv på denne besynderlige opsætning og mærkelige spørgsmål...



    Takker! :9xo

  • Hvis du vil ha en raptor i skal du vælge 2 til et Raid opsætning ellers får du ikke nogen videre performance ud af det og så blir det dyrt.
    Men ellers lyder det da helt fint med cpu og ram og grafikkort. Tag så et godt P45 bundkort fra enten Asus eller Gigabyte så spiller det fint. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Hvis du vil ha en raptor i skal du vælge 2 til et Raid opsætning ellers får du ikke nogen videre performance ud af det og så blir det dyrt.
    Men ellers lyder det da helt fint med cpu og ram og grafikkort. Tag så et godt P45 bundkort fra enten Asus eller Gigabyte så spiller det fint. :9xo


    det er ikke helt korrekt ..raid giver øget reaktionstid, og til windows er den ret vigtig, hvilket er hvorfor raptors i første omgang er et godt valg, hvis man ikke kigger økonomi.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • OK... Det Asus som jeg har fundet er et P45... Hvad det så end betyder? :) Er det fint nok?


    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=449060&Specs=true


    Hvad så med det Crossfire? Får jeg nogensinde brug for det, eller ville det være bedre at smide pengene efter et bedre all-round bundkort?





    Det med HD'n.... Jeg kan godt lide at partionere, så jeg ikke sletter alt min data når jeg formaterer..


    Så derfor vil jeg gerne have Windows på en anden HD... Er det dumt af mig?




    Så CPU,GFX og RAM er godkendt... Så mangler der bare det bundkort og mit HD problem... :)