Canon EOS 1000D objektiver

• Hej.

Jeg er så den nye uerfarne og meget glade ejer af et Eos1000d. Mit første "seriøse" kamera.

Er som sagt meget ny i det med kameraer, men håber at kunne tage nogle fornuftige billeder snart.
    Med kameraet fulgte et standard 18-55 is objektiv. Jeg vil også gerne have et zoom objektiv primært til billeder af forskellig sport og idræt.

Har nogle af jer herinde et bud på et fornuftigt zoom objektiv til rimelige penge ?

Har bla kigget på :

Canon EF 75-300 III 4-5.6 USM

Canon EF 70-300 IS USM 4-5.6

Og lige endnu et spørgsmål. Hvor stor forskel er der på et zoom-objektiv med og uden billed-stabilisering ?

Håber nogle vil tage sig tid til at komme med nogle svar, til en temmeligt uvidende begynder :?

På forhånd tak.

Martin

• Hejsa

Nu skriver du selv det skal bruges til sport...

Da sport er hurtigt bevægelse vil du ikke rigtigt for brug for IS da det er til langsommere lukker end du vil bruge til sport normalt.

Det du hellere skal gå efter er et objektiv med højere blænde (mindre tal "F") de 2 du kigger på lige nu er 4-5.6 hvilket ikke er noget særligt, men det andet kommer til gengæld også til at blive en lidt anden pris

Så kom evt med et bud på hvad du har at gøre med

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• Som sagt hvis du virkelig skal fange sport i god kvali uden at gå op i iso skal der noget lysstærkt til. Dette er dog nok ikke realistisk. Hvis du bruger et 1000D har du ikke budget til at købe sådanne objektiver regner jeg med :)

Canon EF 70-300 IS USM 4-5.6 - er en fornuftig optik og rigtig god til pengene. Den anden skal du endelig holde dig fra den er dårligere på alle punkter og det er ikke kun IS der er til forskel. Billede kvaliteten fra den billige udgave er meget dårligere.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Vil lige nævne EF-s 55-250 IS som er et super skarpt objektiv i det segment (omkring 2000,-)

Det kan du godt skyde sportsbilleder med på solskinsdage, men som What er inde på skal du op i en meget større blænde hvis du skal tage indendørs sportbilleder eller bare i gråvejr.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr