DAC hvordan?

  • Jeg ville foretrække at bruge optisk fra en computer, det gør jeg også selv med min DAC.
    Med elektrisk signaler så som Coax er der mulighed for eventuelt signal tab eller magnetiske forstyrelser fra elektronikken i computeren, optisk er ikke påvirket af andet end hvor klar en leder der er i kablet og hvor mange buk den har fået.
    Jeg kan se den DAC du kigger på også har USB men overvej lige om du virkelig vil det, det er funktionelt men det har et stort minus, nemli to konverteringer, først fra USB til SPDIF dernæst videre til analog.


    Jeg vil anbefale optisk ditital (TOS-link)


    :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Jeg ville foretrække at bruge optisk fra en computer, det gør jeg også selv med min DAC.
    Med elektrisk signaler så som Coax er der mulighed for eventuelt signal tab eller magnetiske forstyrelser fra elektronikken i computeren, optisk er ikke påvirket af andet end hvor klar en leder der er i kablet og hvor mange buk den har fået.
    Jeg kan se den DAC du kigger på også har USB men overvej lige om du virkelig vil det, det er funktionelt men det har et stort minus, nemli to konverteringer, først fra USB til SPDIF dernæst videre til analog.


    Jeg vil anbefale optisk ditital (TOS-link)


    :cheers:


    Tror bare jeg tar Tos-link så, tak ;) Kender du nogen andre fornuftige dacs? Ved sku ikke lige hva den må koste men optil omkring 30k eller sådan noget hvis den har indbygget forforstærker, hvis ikk så omkring 20k maks. :)

  • Jeg vil sige skulle jeg bruge en ny DAC ville der på ingen måde være nogen tvivl om hvad jeg skulle bruge - Benchmark DAC1 - den uden tvivl mest prisvindende, mest omtalte og bedst sælgende DAC world wide!
    Hvis du kigger på DAC så har du helt sikkert stødt på den før eller siden...


    Der er lige kommet en ny udgave med indbygget pre-amplifier, ellers har de hidtil holdt sig til DAC med hovedtelefon forstærker i også.


    DAC-1 Pre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Jeg vil sige skulle jeg bruge en ny DAC ville der på ingen måde være nogen tvivl om hvad jeg skulle bruge - Benchmark DAC1 - den uden tvivl mest prisvindende, mest omtalte og bedst sælgende DAC world wide!
    Hvis du kigger på DAC så har du helt sikkert stødt på den før eller siden...


    Der er lige kommet en ny udgave med indbygget pre-amplifier, ellers har de hidtil holdt sig til DAC med hovedtelefon forstærker i også.


    DAC-1 Pre


    Kender den, men Stello har fået bedre omtale... :)