Indstillinger ved OC af Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz (oplever lidt stabilitetsproblemer...) LØST!

• Har lige overclocket min CPU fra 2.40 GHz til 3.00 GHz, men oplever lidt ustabilitet og nogle uforklarlige nedlukninger, til trods for at jeg kan køre Prime95 i et par timer, uden fejl el. advarsler.
    Dog genstartede min computer efter ca. 2-2 1/2 time med Prime95 kørende.
    Har lige indstillet min CPU voltage til 1.30000, men den stod på auto før, så kan ikke se hvor meget den er hævet...

Mine indstillinger lyder som følger, og der er ikke pillet ved andet end det...:
    FSB : 333 MHz (tidligere 266 MHz)
    Multiplier: x9 (tidligere ?)
    CPU voltage 1.30000 (tidligere ?)
    PCI-E: 100 MHz (tidligere ?)

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre for at få systemet mere stabilt...?

• Kan ikke få sat temp. på auto, men den siger 1.264 v. i hardware monitor.

Har målt den til max. 67 grader i CoreTemp (men mellem 57-66 under størstedelen af testen) under Prime95-testen...

I CPU-Z siger den:

DRAM Frequency: 416.3 MHz

FSB : DRAM 4:5

• Okay, nu er den sat til det5 laveste og DRAM Frequency er 333.0 MHz og FSB : DRAM er nu 1:1 , men nu kørte Prime kun 9 minutter og nåede en toptemperatur på 57 grader i CoreTemp, hvorefter computeren genstartede...

Hvad går galt ? Er der nogen måde jeg kan diagnosticere problemet på...?

• Ja, et par timer kan den godt, ikke OC'et, men den klarede også Prime overclocket i 2-2 1/2 time i forgårs, men idag efter jeg havde sat DRAM-frequency ned, klarede den kun 9 minutter...

Kunne det hjælpe hvis jeg opdaterede BIOS?, eller kan det slet ikke hænge sammen..?

• Det med at sætte Vcore på auto og så aflæse kan du ikke nødvendigvis bruge til noget. Jeg har i hvert fald oplevet at mit MB skruede op for Vcore når CPUen blev belastet. Da jeg gik fra Vcore på auto til manuel oplevede jeg også nogle problemer. Prøv med Vcore på 1.3 og så en fsb på 300 eller sådan noget. Se om den kan det.

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

Oprindeligt indlæg af Ash3
    Ja, sikke mange svar du altid får. Hvad gør du som jeg ikke gør?! Det er måske fordi du har en stjerne mere end mig :D

Det handler nu mest om at give den rette information om ens problem hvis man ikke gør det så gider folk ikke svare (jeg gør i hvert fald ikke)

• burde også kunne aflæses under hardware monitoren i biosen

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

• Er der ingen der kan gi et bud på hvordan jeg kan måle hvor mange volt northbridgen får nu, og ellers hvad standard er på et Asus P5Q SE motherboard..?

Som sagt, har tjekket hardware-monitor i BIOS, men kunne ikke finde et sted der viste det...

Takker...

• http://www.octeamdenmark.com/forums/showthread.php?p=31420

Tog mig cirka 10 sek og google mig til de link der, på billed nr 2 af dem til venstre i hans indlæg kan jeg læse "North Brigde Voltage" det som du ledte efter?..

Hvis du googler lidt er jeg sikker på der også er at finde det sted hvor du skal måle med voltmeter for at være sikker på at bios viser rigtigt.

Du tror ikk måske det er pga din NB bliver for varm så?..

Hvad bruger du af køling?.. Prøv lige og skrive alle dine indstillinger og tweaks du har lavet i bios så er det letter og hjælpe dig..

Men start lige med og smide nogle blæsere henover dine ram og kølingen på din NB

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

• Altså, jeg har et temmeligt dårligt kabinet med 2 indbyggede 80mm. blæsere, og så bruger jeg en Arctic Cooling Freezer Extreme til cpu'en...
    Men kan se på min temp.måler at der bliver op til 42 grader inde i kabinettet, så er igang med at bestille nyt kabinet med flere og størrere blæsere og måske en anden cpu-køler...

Mine indstillinger er:

FSB: 333 MHz
    PCI-E 100 MHz
    DRAM Frequency: 667/333 MHz
    Multiplier: x9
    Northbridge voltage: 1.30 V.
    Vcore: 1.30000 V.