Canon EOS 450D objektiver

• Har netop købt et Canon EOS 450D, men jeg er noget i tvivl om hvilke ekstra objektiver jeg skal vælge til at starte med.
    Til sommer skal vi på hike i Jasper Nationalpark i canadiske Rocky Mountains. Her skulle det meget gerne blive til mange flotte billeder af bjerge og søer - og forhåbentlig et par bjørne. Altså noget med panorama billeder og noget med at kunne trække motiver tæt på. Bjørnene skulle jo helst ikke være så tæt på, at vi uden videre kan tage et portrætbillede.
    Det kan også blive aktuelt at fotografere f.eks. blomster helt tæt på.
    Kan nogen hjælpe med et par gode råd?

• Tja du søger vel alt?

Vidvinkel, zoom og et marko objektiv?

Jeg ville anbefale canon 70-300 is usm hvis du skal bruge et zoom objektiv til fornuftige penge.
    Vidvinkel kan du kigge på fx. en canon 10-22, og makro er der lidt forskelligt. Tamron 90 F/2.8 er udemærket, men jeg ville dog foretrække en på over 90mm da jam syntes man oftest skal meget tæt på. Canon har lavet en der er værd at kigge på, også har sigma også lavet en på 180 mener jeg nok det er.

Men hvor mange penge ville du bruge?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Tak for tilbagemeldingen. Det zoom objektiv du nævner koster ca. kr. 5.000. Man kan få et Sigma Teleobjektiv 70-300 F4-5,6 DG Macro til ca. kr. 1.300. Kan du uden at bruge timer og hele bøger fortælle mig hvad jeg får for merprisen. Hvis man virkelig får noget for pengene køber jeg gerne de dyre produkter. Så må de komme til lidt hen ad vejen.

• Generelt med foto udstyr så for du hvad du betaler for. Det gælder også sådan et sigma objektiv. Hvis du vil have noget af ordentlig kvalitet så forvent ikke at få det til billige penge.

Nu skriver du også at det canon objektiver koster 5k det er nok også lidt overdrevet...

http://edbpriser.dk/Products/L…344&searchArea=&Soegeord=

Hvis jeg var dig ville jeg købe noget i den her stil...

Canon EF-S 17-55IS F2.8
    Canon EF 70-300 IS USM

Så må du leve med at lave panoramaer istedet for at have ordentlig vidvinkel. 17-55 må gøre det til dine blomster billeder, det er nok overkill at købe en dedikeret macro alene til dette.

Skal du have vidvinkel delen ordentlig med så er det Canon EF-S 10-22 der må på listen.

Som sagt foto er IKKE nogen billig hobby.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Tusind tak. De råd jeg har fået føler jeg virkelig jeg kan bruge. Jeg har det fint med at få - og betale for kvalitet. Når bare man får noget for pengene. Og jeg er som du sikkert fornemmer ude i noget jeg ikke ved så meget om.
    Nu går jeg i gang med at bruge mit nye kamera og så skal der nok blive til et zoom objektiv af den ægte vare inden vi skal på hike.
    Tak for hjælpen.

• Tag og smut en tur på biblioteket og lån følgende bøger og læs dem så fra ende til anden det vil give noget god viden: Politikens store bog om foto og Poilitikens store bog om digital foto.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy