Ny gamer bærbar

  • Hej alle sammen.


    Jeg ved ikke det helt vilde om computere og deres indhold, men vil gerne have mig en ny bærbar til at spille på.
    Min nuværende bærbar er snart 3 år gammel og jeg er begyndt at få problemer med at den ikke kan få den til at følge med spillene. Det er en HP Compaq nx6125.


    Den bærbar skal ligge i prisklassen 14.000 eller derunder. Jeg synes meget godt om HP og vil gerne have en ny HP, er åben for forslag om andre mærker. Derudover har jeg brug for plads, min nuværende bærbar er 80gb hvilket er alt for lidt.


    Den bærbar skal kunne trække spil som Red Alert 3, WoW og CSCZ da det er de spil jeg spiller mest.


    Har set på:


    Produktbeskrivelse: HP EliteBook 8530p - Core 2 Duo T9400 2.53 GHz - 15.4" TFT
    Anbefalet brug: Mindre virksomhed, stor virksomhed
    Dimensioner (B x D x H): 35.5 cm x 26.4 cm x 2.8 cm
    Vægt: 2.9 kg
    Lokalisering: Dansk / Danmark
    Platformteknologi: Intel Centrino 2 with vPro Technology
    Systemtype: Notebook
    Indbyggede enheder: Stereeohøjttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth antenne
    Embedded Security: Trusted Platform Module (TPM 1.2) Security Chip , fingeraftrykslæser, SmartCard-læser
    Robust design: Ja
    Processor: Intel Core 2 Duo T9400 / 2.53 GHz ( Dual-Core )
    Cachehukommelse: 6 MB - L2
    RAM: 2 GB (installeret) / 8 GB (maks.) - DDR2 SDRAM - 800 MHz ( 1 x 2 GB )
    Kortlæser: Ja
    Harddisk: 250 GB - Serial ATA-300 - 7200 rpm
    Optisk lagring: DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM - intern med LightScribe Technology
    Visning: 15.4" TFT 1680 x 1050 ( WSXGA+ )
    Grafik controller: ATI Mobility Radeon HD 3650 - 256 MB
    Lydudgang: Lydkort
    Telekom: Fax/modem - MDC - 56 Kbps
    Netværk: Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR
    Trådløs NIC: Intel WiFi Link 5300
    Notebook-kamera: Integreret - 2 Megapixel
    Indgangsudstyr: Tastatur, touchpad, pegeredskab
    Effekt: AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
    Batteri: Litiumion
    Operativsystem: Microsoft Windows Vista Business
    Miljømæssige standarter: EPA Energi Stjerne , EPEAT Silver


    og muligvis en fra dell


    XPS M1530
    PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache) Rediger
    OPERATIVSYSTEM Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk Rediger
    MICROSOFT-PROGRAMMER Microsoft® Works 9.0/Dansk - omfatter ikke Microsoft® Word Rediger
    RO I SINDET 3 års XPS Premium-garantisupport - Prioriteret opkalds- og onsitesupport Rediger
    FARVEVALG Kamera på 2,0 megapixel og Tuxedo Black CCFL-skærm Rediger
    LCD 15,4" UltraSharp™ TFT-skærm i bredformat med WSXGA+ (1680x1050) og TrueLife™ Rediger
    HUKOMMELSE 4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048] Rediger
    HARDDISK 500GB Serial ATA (5400RPM) Hard Drive Rediger
    GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikeret grafikhukommelse Rediger
    OPTISKE DREV Fast slankt 2X Blu-ray-drev med slot-loading, inkl. software Rediger
    PRIMÆRT BATTERI 9-cellet primært lithium-ion-batteri (85 W/t)


    Håber på et svar snart og med en god gamer bærbar :)

  • Hvis du vil have en kraftig gamer bør du vælge en stationær, da du får meget mere for pengene. Det med copy paste fra siden er lidt uoverskueligt. Hvad er dit budget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Hvis du vil have en kraftig gamer bør du vælge en stationær, da du får meget mere for pengene. Det med copy paste fra siden er lidt uoverskueligt. Hvad er dit budget?


    Havde tænkt mig at ligge en 10-14.000 i den. Og det med stationære kan jeg ikke rigtigt bruge til noget da jeg også skal kunne bruge den til skolen og det ville være lidt sværrt med en stationær :D

  • Den hydra fra zepto som enoC linkede til ser rimelig fornuftig ud. Kigger du efter et godt grafikkort er det fra zepto noget bedre end det andet som blev linket til. GTX og ultra er de 2 bedste typer grafikkort i en serie fra nvidia. Anden ting er også at den fra zepto kan køre i 1920x1200 opløsning som er meget fornuftigt for en 17". Hvis du vil investere 13000,- i en bærbar så ville jeg nok vælge den. Ellers så gå ind på http://www.toshiba.dk og se på deres udvalg.