Første HDR!

• Hey derude..

Efter lidt undersøgelse i løbet af hele dagen har jeg fået lavet mit første HDR..
    Billedet er taget ud af stue vinduet, og billedet i sig selv er overhovedet ikke noget specielt.. Ville bare høre jeres kommentare omkring selve HDR processen, og de forskellige detaljer.

http://ses2005.deviantart.com/art/First-HDR-111165154

Jeg fuckede lidt op da jeg oploadede billedet, så det er er sin fulde størrelse.. Bare se det som småt, da det bliver alt for stort Full Size.
    ´
    Kritik modtages MEGET gerne.

/natch

• Hejsa.

For det første så læg dine billeder direkte her i tråden ( Max 800X600 ), så folk ikke skal klikke på link for at se billedet, som vil gi færre kommentarer. ;)

Jeg tror du har lavet dette billede ud af 1 fil, korrekt. ?

Hvis ja, så er dette ikke den optimale løsning, et "rigtigt" HDR billede tages med 3 - 5 - 7 o.s.v billeder med forskellig EV ( Lukkertid ).

Billedet ser heller ikke skarpt ud, og det store minus er den halo der er omkring bygningerne, og overfyldt med støj.

Her er lige nogle hurtige tip til et HDR billede:

3 - 5 - 7 billeder med forskellig lukker ( blænde SKAL være fast på alle billeder ).
    Lavest muglige ISO. F.eks 100.
    Blænde på omkring f/10 - 16.
    Et stativ er et must til et HDR billede, eller andet hvor kameraet står 100% stille.
    Fjernudløser eller selftimer, grundet at når et kamera skal ta billeder med lang lukker, så vil billedet blive påvirket med lidt slør når du klikker/slipper udløseren i det der er en minimal rystelse på kameraet ved denne proces, og det er nok til et lidt sløret/uskarpt billede.

Håber du kan bruge dette.

Go' Dag

Vh Henrik Gottschalk.

• Mange tak Henrik for kritikken og råddene.. :)

Men det er lavet af tre billeder med forskellige eksponeringer med AEB.. Det var som sagt bare et forsøg, og var ivrig efter at prøve at rode med det, så det blev også uden stativ hvor det stod i vindueskarmen.

Mht. stativ hvad skal jeg så købe mig der? Det skulle helst være et der evt. kan foldes sammen så man kan have det med sig..? Nogle ideer?

/natch

• Ok, troede bare at det var af 1 fil, da der er over meget støj i, kommer lidt bag på mig med ISO-800 i dette Canon EOS kamera.

Stativer har jeg desværre ikke så meget forstand på, da jeg selv bare bruget et letvægt stativ fra sony, som er super lækkert til prisen.: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=144939

vent evt. til _WHAT_ kikker i tråden, mener han har mange gode råd ang. stativer. ;)