Hvilken Harddisk?

  • Hey


    Da jeg efterhånden må indse at 35-40 GB ikke er nok til at køre styresystem, office mv. på er jeg nødsaget til at investere i en ny..


    Jeg har fundet et par stykker her som jeg ønsker lidt kommentarer på:


    Transcend 2.5" Solid State Disk - 64 GB = 935 DKK
    http://edbpriser.dk/Products/L…rea=products&Soegeord=SSD


    WD VelociRaptor WD1500HLFS 150 GB = 1206 DKK
    http://edbpriser.dk/Products/L…=products&Soegeord=Raptor


    Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ 750 GB (Evt mindre) = 556 DKK
    http://edbpriser.dk/Products/L…Area=products&Soegeord=F1


    Hvordan er de sammenlignet med hinanden når den skal bruges til styresystem, office, photoshop, Dreamweaver og i den dur.


    Tænk ikke på prisen. Dem der er skrevet op her er valgt udfra den pris jeg er interesseret i at betale.
    Tænk heller ikke så meget på pladsen da jeg har nok med plads i forvejen og derfor egenligt kun mangler en til de nævnte programmer mv.


    Evt. andre forslag er også velkomne..

  • SSD disken fra transend, lød i mine ører, som det oplagte valg, lige indtil, at jeg læste specs på edbpriser og fandt ud af, at det var IDE tilslutning :(. Jeg tror ikke, at du vil få det udbytte af den, som du måske havde regnet med.
    Den har jo nogle fordele, jfr. ingen defragmentering, da den virker ved flash memory, og ingen bevægelige dele, men jeg tror bare, at både læse og skrive delen kommer til at lide under IDE standarden ikke har båndbredde nok.


    WD velociraptor vil jeg mene er det bedste valg, ud fra, at den kører SATA II standard og er lynhurtig, samtidig med, at den er lavet af dele der er beregnet til at køre 24/7/365, den er bygget til at holde til alt hvad du kan smide efter den :D, downside er så self. prisen.


    Samsung F1 serien er bestemt osse en fortrinlig disk, robust, hurtig og prisen fejler bestemt ikke noget pr. GB, men den er lavet til almindelig desktop brug.


    Jeg har selv en F1 disk og er ovenud tilfreds med den, og ville ikke betænke mig på, at købe flere når/hvis behovet for mere plads bliver en nødvendighed.
    Ellers vil jeg vente lidt længere frem i år, da der sker en rivende udvikling på SSD fronten i øjeblikket.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • lol, nu begynder det, at blive svært :D.


    Du har fundet en fin SSD på 64 GB, som leverer den ydelse, som man forventer/forlanger af sådan en fætter, og jeg går ud fra, at du kun vil bruge den til selve dit styresystem, samt de programmer, som du bruger mest, MEN 64 GB er jo ikke meget i dagens Danmark, og baseret på egne erfaringer, så kan bliver hoved disken stille og roligt fyldt op alligevel, grundet jeg nok er lidt doven i den anledning :crazyeyes:.
    Jeg vil mene, at det idelle SSD ville være 128 GB, MEN sådan en fætter koster jo en ½ arm og spidsen af en jetjager, så jeg ville stadigvæk vælge velo'en.


    Et lille forslag til weekenden, gå ud og :cheers: :drink: evt. :dance:, dog ikke så meget at man ligner :T, :crazyeyes:, eller dagen derpå :O og føler :boxed:, så tage en seriøs overvejelse endnu engang hvilken disk du gerne vil have til systemdisk :9xo.


    Held og lykke


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.