Ny, god allaround computer ~10.000

  • Hej alle sammen!


    Nu er det efterhånden flere år siden jeg sidst har fået en ny stationær, så jeg syntes det er på høje tid at jeg giver mig selv en lettere forskinket julegave.
    Eftersom jeg ikke har fulgt med i hardware-nyheder i de sidste par år, har jeg et meget begrænset kenskab til markedet lige nu.


    Mit budget er, som overskriften siger, omkring de 10.000 KR. Denne pris er uden en skærm medregnet, da jeg ikke helt kan beslutte mig for hvor meget jeg vil bruge på sådan en endnu.
    Skærmen bliver en 24" med en opløsning på 1920*1200, hvilket selvfølgelig sætte visse krav til grafikkortet i computeren.
    Computeren skal både bruges til stortset alt: spil, skolearbejde, grafik etc.
    Da jeg i nogen tid har brugt en bærbar computer, er jeg blevet forvent hvad angår lydniveau, og jeg vil derfor gerne have så still en computer som muligt.
    Jeg har ingen planer om at overclocke computeren lige nu, men der må gerne være lidt muligheder med det, hvis jeg skulle få lyst senere.
    Til trods for min meget begrænset viden har jeg da fundet lidt ting, bare for at starte et sted:


    [Blocked Image: http://img156.imageshack.us/img156/6418/computermy6.th.png]


    Jeg håber I kan hjælpe mig med at få samlet en god computer :)


    På forhånd tak
    Søren Fuglsang