PS 3 for amtører

• Kære alle I kloge hoveder her i dette forum, hvor jeg kun forstår hvert andet ord,

Jeg har købt en PS3 til min søn i julegave. Jeg spurgte i butikken (FONA) om jeg skulle ha' andet udstyr (kabler el. lign. ) end det der følger med i pakken og svaret lød at kun hvis PS3'en skal tilsluttes fladskærm skal man købe et kabel ved siden af - et eller andet der begynder med H - HDMI - måske?

Vores tv er et 'gammeldags' Philips - købt lige inden fladskærmene for alvor faldt i pris - det er vel godt 4 år gammelt.

Her til aften fortalte min søn så at en af hans kammerater forleden havde sin ps3 med her hos os - og den kunne ikke bringes til at virke på TV'et!!!!!!!!

Kan en eller anden fortælle mig om jeg nu sidder med en julegave til knap kr. 5000 - incl. ekstra controllere og spil - som enten ikke er en krone værd her - eller kræver at jeg også bruger et tilsvarende beløb på et nyt tv?

Tv'et har fungeret med PS2 og dvd - men jeg kan ikke navnene på alle de ud og indgange.

Håber meget på at der er en der kan og vil svare hurtigt.

På forhånd tak!

Den totalforvirrede mor :boxed:

• Der sidder et stik bag på ps3, hvor der står "AV Multi Out". Det skal du anvende. Du burde havde modtaget et kabel der passer i det stik.

Kablet skulle gerne se sådan her ud:
    [Blocked Image: http://m2.sourcingmap.com/smap/images/item/n/06d/ux_a06112800ux0008_ux_n.jpg]

Hvis du ikke har indgange til de stik direkte i fjernsynet, skal du anvende et scartstik med av indgang:
    [Blocked Image: http://sro.dk/images/VAU_4.jpg]

• Grunden til hans kammerats PS3 ikke vil virke på jeres Tv er at han garanteret har sat den på en for høj opløsning/digitalt der hjemmefra. Han skal blot bruge sætte den tilbage på analog signal, på et fladskærms fjernsyn - og så dur den :)

Lidt ligesom PC'er. Sætter du computeren på en meget høj opløsning på en 22'' LCD skærm, og så skifter skærmen ud med en lille 17'', så kommer der heller intet på skærmen.

Håber jeg kunne hjælpe i min morgenkoger. :drink:

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

• Hvis Playstationen starter men ikke viser billede (Pga for høj opløsning) så gør følgende:
    Sluk playstationen, sluk og tænd den igen bag på, hold start/sluk knappen i bund indtil der kommer et bip

Så burde den vise billede :)

Havde selv samme problem da en af mine venner havde lånt min ps3 og han havde fladskærm hvor jeg ikke havde

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• Hun må da ha fundet ud af det fordi hun har ikke været her siden lige efter hun posted tråden. :ph34r:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate