Billeder Uge 49: Lang lukketid

• Artisan
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/slowww.jpg]

Toby
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSC_4061.jpg]

|Henrik|
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/drberrm6.png]

Artisan
    Fint billede, dog er der en del udbrændt områder i billede :)

|Henrik|
    Lækkert billede, fed ide med vanddråber..
    Jeg kan ikke se en dato på dit billede, ved ikke om det er fordi det er en .png fil.. men tror nu på du hare taget det sidste her uge ;)

• Artisan
    Meget udbrændt, og lidt 'klassisk' lang lukketid billede, lidt ærgeligt.

Toby
    Fedt billede, tror det kunne gøre sig godt som wallpaper :) Jeg synes der er gået lidt detaljer tabt omkring horisonten med siluetterne af bygninger samt spejlingen i vandet, men alt i alt et godt billede :)

|Henrik|
    Forstår ikke helt det med den lange lukketid i dette billede, kan du uddybe det lidt? :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Oprindeligt indlæg af engel
    Toby
    Fedt billede, tror det kunne gøre sig godt som wallpaper :) Jeg synes der er gået lidt detaljer tabt omkring horisonten med siluetterne af bygninger samt spejlingen i vandet, men alt i alt et godt billede :)

takker. jeg ville gerne ha kørt på F/22 men så skulle lukketiden ha været Meget lang, over 5 min. og det er Meget koldt uden for ved at stå med en finger på udløseren hehe...
    Havde ikke fået min fjern udløser hjem til den..

Bruger den også selv som wallpaper nu hehe

• Tak for feedback. Må se om jeg kan gøre det bedre næste gang.

Skyder selv med et Eos 400d med standard objektiv + stativ.

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

• Humm, hvad er det du ikke lige forstår. ? :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Humm, hvad er det du ikke lige forstår. ? :)

Hov, glemte lige alt om tråden her :)

Jeg forstår godt billedet, men kunne (kan..) ikke helt se ideen med at tage et billede af stillestående regndråber med en lang lukketid da det lige så godt kunne klares 'normalt' uden at det vil få indflydelse på billedet.

Håber jeg fik gjort det forståeligt nu, og nej det er ikke et surt opstød - undrer mig bare :)

• Hehe ok, ja det kan også godt lade sig gøre med en hurtig lukker, grundet at jeg har brugt en langsom lukker er at så havde jeg ikke brug for direkte lyskilder, som med en hurtig lukker vil ødelægge dråberne med skarpt lys. ;)
    Jeg har brugt min SB600 håndholdt fra siden og ind mod baggrunden på laveste blus. ;)

Og som jeg også skrev tidligere var/er jeg i tidsnød, så dette var det hurtigste "fantasiløse" forsøg, men jeg ville komme med et bud da der ikke var kommet så mange. :)

Hehe ok, ja det kan også godt lade sig gøre med en hurtig lukker, grundet at jeg har brugt en langsom lukker er at så havde jeg ikke brug for direkte lyskilder, som med en hurtig lukker vil ødelægge dråberne med skarpt lys. ;)
    Jeg har brugt min SB600 håndholdt fra siden og ind mod baggrunden på laveste blus. ;)

Og som jeg også skrev tidligere var/er jeg i tidsnød, så dette var det hurtigste "fantasiløse" forsøg, men jeg ville komme med et bud da der ikke var kommet så mange. :)

Super, så er jeg med. Tak for uddybningen :)

• Artisan

Flot motiv, men det tekniske halter lidt, ISO'en du har sat på 800 skal ned på det laveste og det er 1 af de mange ting der har overbelyst dele af billedet, når du har taget et billede som dette med f/11 og lukker på 30 og efterfølgene kikker på skærmen kan du se de highlight der er, så er det bare igang igen med f.eks f/16 og en lukker der er lidt hurtigere end 30 sek.
    Nu ved jeg ikke om du har taget billedet som en RAW fil, men det kan klart anbefales da man så kan redde en masse ting, det kan man self. også med en jpg fil men ikke i samme kvalitet. ;)

Toby

Rigtig flot billede, himlen kan jeg ikke lade være med at kikke på da den ser super godt ud dog er månen lige lovlig centreret, jeg ville godt ha' set billedet med en mindre blænde f.eks f/10. ;)

Toby

Rigtig flot billede, himlen kan jeg ikke lade være med at kikke på da den ser super godt ud dog er månen lige lovlig centreret, jeg ville godt ha' set billedet med en mindre blænde f.eks f/10. ;)

ville også godt ha haft en blænde... men det er Pænt koldt at stå med fingeren af skyde knappen.. da jeg ikke havde fået min trådløse udløser... så skulle stå der i 5 min eller noget.. prøvede med blænde 11 mener jeg og efter 2½ min. var det stadig for mørkt... såå :)

Tjaa.. gik efter månen skulle være i midten.. men ja, skulle måske ha rykket hele billede mere mod højre, så der flere bygninger med :)

• Artisan
    Rigitgt godt billede, en skam der er en mule udbrændt

Toby
    Godt billede, en skam der er skyer :)

|Henrik|
    Fedt billede, hvordan har du belyst det? :O

Oprindeligt indlæg af Hardstyler

Toby
    Godt billede, en skam der er skyer :)

hvis skyerne ikke var der, ville det være for åben og kedleigt i mine øjne... en smag sag ;)

Oprindeligt indlæg af Toby

hvis skyerne ikke var der, ville det være for åben og kedleigt i mine øjne... en smag sag ;)

Hmm ja nu du siger det, ku der godt være noget om det :) så ku de skyer da lige have gået lidt til side for din måne :P

• Tak for kommentaren, ang. lyset så har jeg beskrevet det i tråden her. ;)