zepto 6025wd Slukker når jeg spille Krævende spil!!!!

  • Hallo alle mennesker :)


    har et lille problem, min zepto6025WD slukker helt af sig selv når jeg går igang med at spille krævende spil som f.x. Cs source dette sker på forskellige tidspunkter, nogengang går der 15 min andre gange går der 2-3 min :S. Andre spil kan den godt håndtere som f.x cs 1.6
    hvad kan dette skyldes?


    ved at det ikke er graffikkortet den er galt med, for graffikken her helt fejlfri inde i spillet. og
    processoren er det heller ikk siden det er en Intel core 2 due 2.40 GHz
    Håber i har nogle fornuftige Comments som kan hjælpe mig med mit problem :)

  • Det er med 99% fordi den er fuld med støv inde i køleren.. Det du gør er at du slukker den, piller batteri fra den, så puster du ind der hvor udblæsningen er på dine pc, dette gør du også frem over cirka 1 gang hver anden uge så skulle du gerne kunne holde problemet væk..


    Dette har i hvert fald været fejlen på flere zepto computere som jeg har hørt om og så ville det her også være en go ide:
    http://www.photosgraphein.net/undervolting/


    Kan sige jeg har gjord det på min egen zepto 6214w og temps faldt en hel del, fik den 100% stabil med 1.0000V har en T5600 cpu som er på 1.83 GHZ

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Uh tak for hjælpen :) gør jeg ligeså snart jeg har tid til det.. hvorfor tænkte jeg ikk på det noget før :P det jo nærmest logisk..
    vil gøre det her hyppigt fremover :) endnu engang tak for hjælpen, skriver tilbage hvis problemet fortsætter

  • Ja prøv det der og så meld tilbage hvis problemet forsætter for dig.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Har prøvet det du sagde, men det resultere som før, kan det have noget at gøre med en deffekt blæser eventuelt?
    computeren er forholdsvis ny, så garantien gælder stadig hvis jeg sender den til reperation..


    er der ikke andre måde man kan instille sin blæser til at blæse kraftigere? for computeren bliver forholdsvis hurtig varm, ikke virkelig varm men varm.


    2GB Ram
    Intel core 2 duo 2.40 GHz CPU T8300
    Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
    32- bit operativ system


    ps. alle drivere er også opdateret til dagens dato

  • Ok, det hjalp på min da jeg havde samme problem, prøvet tricket med at skrue ned for strømmen tl cpuen også?..


    Dette fik min cpu til at gå fra +80C til lige under 60C, når jeg bare sidder og arbejder på den (ikke spiller eller andet hvor den virkelig skal tænke)


    Ellers så ring til zepto support, mig plejer de at hjælpe fint.


    Mig bekendt kan du ikk skrue op for din computer, men prøv evt og hævn bagenden af den så den står skrå ind mod dig, så har den større chance for at suge luft ind,


    Nu er du ikk en af dem som sidder med den oven på tæppet eller dynen vel?.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hmm nej har jeg ikke gjort, vil jeg så også prøve :)
    hvis problemet forsætter bliver jeg vel nødt til at ringe til zepto :(
    Hehe nej sidder aldrig med den på tæppet eller dynen ;) men hvad mener du helt præcis med at den skal stå skrå ind mod mig :S for ved ikke helt hvordan skrå du mener :/

  • Du tager en tyk bog eller noget og ligger "bag" den så den står skrå ind imod dig. Lige som nogle af det kølere man kan købe til at sætte under gør. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Argh :S problemet fortsætter..
    har prøvet alt efterhånden, kan der være tale om en defekt blæser?
    noget der er meget underligt er at den sagtens kan kører Need for speed, som også er et rigtig krævende spil, og det gør den uden problemer..

  • evt. med programmet Notebook Hardware Control (NHC)

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.