Vandkølingskit

• Hej

Står og mangler et komplet vandkølingskit, og ville hører om i havde nogle gode eferinger med nogle.
    Står med omkring 1300 kr i hånden til et kit. Har kigget lidt på XSPC fra coolerkit.dk også havde jeg tænkt mig at opgradere kittet med en radiator med plads til 2 blæsere og dual pass.

Ville det være et godt valg? I må meget gerne også komme med nogle forslag til luftkøling hvis i mener det er bedre :)

| Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

• jeg vil da sige god for det xspc kit det er virkelig godt :9xo
    Og ja det vill være fint at opgradere til en dual radiator husk også at købe noget kølervæske med der følger hvis ikke noget med til det sæt

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    jeg vil da sige god for det xspc kit det er virkelig godt :9xo
    Og ja det vill være fint at opgradere til en dual radiator husk også at købe noget kølervæske med der følger hvis ikke noget med til det sæt

Men ville det sæt være bedre eller på lige fod med en f.esk thermalright ultra 120 extreme?

| Corsair H150i Pro |
    | Corsair RM850x |

Oprindeligt indlæg af pAzquee

Men ville det sæt være bedre eller på lige fod med en f.esk thermalright ultra 120 extreme?

jeg er rimelig sikker på at det vil være bedre og med en dual radiator så gør det da bestemt ikke sættet dårligere :D

jeg er rimelig sikker på at det vil være bedre og med en dual radiator så gør det da bestemt ikke sættet dårligere :D

Jamen det tror jeg da jeg vil prøve. Har også fået anbefaldinger fra andre sider til det her kit :)

| Corsair H150i Pro |
    | Corsair RM850x |

Oprindeligt indlæg af pAzquee

Jamen det tror jeg da jeg vil prøve. Har også fået anbefaldinger fra andre sider til det her kit :)

Det er heller ikke noget dårligt kit og det er svine billigt skal have det i min kommende lan gamer så jeg kan presse cpuen noget mere :D

Det er heller ikke noget dårligt kit og det er svine billigt skal have det i min kommende lan gamer så jeg kan presse cpuen noget mere :D

Det er altid godt med lidt OC :) Sidder lige nu på 40C med en boxkøler og 3.0 GHz hehe, så det bliver godt med lidt H2O :)
    Men en ting jeg ikke kan forstå er, hvorfor der ingen ting er om det på youtube?

| Corsair H150i Pro |
    | Corsair RM850x |

• Siger du til mig at du har en q6600 @ 3.0 med stock cooler hvor cores er 40 grader under load? Min q6600 @ 2.4 med stock cooler har dem temperatur idle..

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

Oprindeligt indlæg af Uldar
    Siger du til mig at du har en q6600 @ 3.0 med stock cooler hvor cores er 40 grader under load? Min q6600 @ 2.4 med stock cooler har dem temperatur idle..

Hvilket program måler du temperaturen med?
    For det kunne da godt tyde på at den boxkøler ikke er monteret godt nok.

• Bruger SIW til at måle min temperatur, og nej det er ikke i load.. Den ligger på omrking 40-45C

| Corsair H150i Pro |
    | Corsair RM850x |

• Jeg bruger core temp / speedfan. Har remoteret den en gang. En af mine venner har samme CPU med samme køler og hans er 1-2 grader koldere.

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Gainward GTX 275

G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

• Har nu prøvet med alle kølerere på maks (3 kabinet kølerere og køleren på stock cooleren) og får idle temps på mellem 37 og 41 grader. (cores) Har brugt arctic silver 5 og fulgt instrukserne meget nøje i monteringen. http://www.arcticsilver.com/pd…s_as5_intel_quad_wcap.pdf

Kan simpelthen ikke forstå hvis jeg skulle have monteret køler forkert.. :( kan det være at hele lortet er pisseskævt? Hvordan kan man evt finde ud af det ?

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Gainward GTX 275

G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

Rettet en gang, sidst af Uldar ().

Oprindeligt indlæg af Uldar
    Har nu prøvet med alle kølerere på maks (3 kabinet kølerere og køleren på stock cooleren) og får idle temps på mellem 37 og 41 grader. (cores) Har brugt arctic silver 5 og fulgt instrukserne meget nøje i monteringen. http://www.arcticsilver.com/pd…s_as5_intel_quad_wcap.pdf

Kan simpelthen ikke forstå hvis jeg skulle have monteret køler forkert.. :( kan det være at hele lortet er pisseskævt? Hvordan kan man evt finde ud af det ?

Ja den kan godt være skæv.
    Men du kan tjekke det med et spejl :9xo

• hvordan ? :O

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Gainward GTX 275

G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

Rettet en gang, sidst af Uldar ().