billeder til fest - Gode råd?

• Hvis du har et godt nok objektiv så du kan køre uden bliz.. altså noget det hedder f/2,8 eller under... så ville jeg klart forslå det.. ellers hvis du har en bliz, dem du sæter oven på,, ikke den der sidder på dit kamera.. så brug den, og skyd den lidt op af, ikke direkte ind i fjæset på dem du skal tag billeder af, og evt skrug lidt ned for den

• Skriv lidt om hvad udstyr du har, objektiver - blitz'er m.m og hvad locationen er, er det et mindre lokale større eller en stor hal.

Self. skal der bruges et så lysstærkt objektiv som muglig, og ISO 400-800 vil jeg mene at dit kamera godt kan trække nogenlunde billeder ud af, husk på at et skarpt billede med lidt støg er meget bedre end et sløret støjfrit billede.

Oprindeligt indlæg af tunfisk
    jeg har et eos 400D med standard objektiv
    det er rimelig stort lokale, men ikke så stort som en hal men rimelig højt til loftet,
    Der er diskolys ( mange farver) og ikke rigtig andet :)

hehe.. du er fuckt.. haha.. aj...

Du har ikke en xtra bliz?
    Så Skal du godt nok køre med bliz, for det kan du ikke trække nok lys ud af, med det der Objektiv...

Så op på iso 800, op med blizen, og skyd løs...

• Nej det er jeg ikke ;)
    Har bare kun haft kamera siden omkring februar

Ok det vil jeg prøve så :)
    har du andre gode tips?

• Som henrik siger.. prøv et par skud før du begynder på folk...

Prøv at kør på M (manuel) og se om det er iorden.. ellers bare kør på Auto..

Jeg har brugt en 400D før til at tag billeder på diskuteker.. og der kørte jeg mest bare på auto og havde sat ISO på 800.. da det er træls at skulle stå og køre frem og tilbage på M med folk der geren vil ha taget billede... Lige meget hvad, blvier dine billeder jo beder end et lille kompakt kamera nårdu køre på Auto..

og så husk.. Hyg dig ;)