420W PSU nok til dual core system ?

  • Jeg har en OCZ PowerStream 420 psu ( +3.3V @ 28A, +5V @ 30A, +12V @ 30A ).
    Er det nok til en Intel duo core 2000mhz@xxxx - den skal overclockes.., 7900 gs gfx, 2gb RAM og 2 Harddiske ?
    Jeg skal bruge komputeren til at analysere skak (rybka 3engine/fritz 11)

  • Den skulle nok kunne klare det ja. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • eller et stort gfx

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Duke
    Det er nok, ellers kan du regne på det her:


    http://extreme.outervision.com/index.jsp


    Ja, hvis man gider betale for det. Gratis-versionen er lige så ubruglig som Antec´s calculator. Ifølge den så kan en 350w PSU trække mit system så vidt jeg husker ... yeah right ... :crazyeyes:


    Men som de også skriver ...


    "The total PSU Wattage this tool recommends will give a general idea of the range of continuously available power (not peak power) at which you should be looking. But if you are planning to build a high end gaming system, total Amperage available on the +12V rails—and how that capacity is distributed—could be as or more important than total Watts of power.


    So once you have established the likely power needs of your system, please make sure that any PSU you buy will provide sufficient Amps of current on the various rails for all of your devices, and that it will have the proven reliability, service and support you deserve."


    ... ergo ... er man i tvivl, så køb en 3000w PSU med 100amp på hver rail (plus det løse) ... eller ... :ph34r: