Zaptor tilslutning..

• Hej alle..!

nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at købe Zaptor.. og kom lige til at stå og kigge lidt på tilslutnings mulighederne..

problemet ligge i at, jeg ikke har flere HDMI indgange på mit tv.. de er alle i brug.. (regner dog stærkt med at zaptor nupper en af dem alligevel)

For mig ville det være ren logik at den skulle tilsluttes via HDMI, da det jo er et digitalt signal og det jo lige det der er meningen med en Zaptor..
    men man kan også gøre det via et SCART kabel.. og det forstår jeg ikke helt.. så er der vel ikke mulighed for at køre digital signal.. vel..?

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Kan du ikke bare pille én af HDMI-stikene ud af dit TV ? - Det er vel vigtigst at boxen har fortrinsret ?
    - Har dit TV meget få HDMI-indgange ? Eller har du meget udstyr ?

planen, var nu også at den skulle have en plads.. lige gyldigt hvad.. men undrede mig bare meget over at SCART overhovedet var en mulighed..

der er 2 HDMI indgange på tv'et.. de er brugt af dvd afspiller og tilkobling af computer..

så det må vel være få indgange

der findes vel ikke en spliter til sådan noget?

Oprindeligt indlæg af TaHL
    men hele princippet ved Zaptor er man får digitalt.. det får man jo ikke hvis man bruger en scart kabel.. er det bare mig der er gal på den?

Tja teoretisk har du jo ret hvis man skal være helt firkantet, men hvis du nu tænker over at de fleste folk i danmark sidder med et billedrørsTV, så vil et digitalt signal til en box og så et scart kabel fra den og til TV´et jo give langt det flotteste resultat under omstændighederne.

Før i tiden var der jo heller ikke nogen der brokkede sig over at ens DVD-afspiller var tilkoblet ens billedrørsTV med et SCART-kabel vel ? :razz:

Går ud fra at en Zeptor både har HDMI og SCART tilslutning. Èn af mulighederne alene kan ikke gøre det hvis produktet skal bruges af alle.

• jeg kan sagtens se at scart muligheden er der, pga dem som ikke har plasma/lcd med HDMI.. og selvfølgelig skal den være der.. men virker stadig sært, at tilbyde folk noget som de slet slet slet ikke får noget ud af.. ud over en signal forstærker som er indbygget i zaptor'en..

Oprindeligt indlæg af Cyclups
    [quote]Kan et scart kabel overhoved bære et 1080 signal?
    nu skriver TaHL jo ikke om han har nogle Fuld HD kanaler

det får jeg faktisk.. så det gad jeg også godt vide.. det tvivler jeg faktisk på den kan.. men som sagt har jeg stadig tænkt mig at tildele zaptor'en en HDMI.. så dvd'en få et godt gammelt scart kabel..

Oprindeligt indlæg af TaHL
    jeg kan sagtens se at scart muligheden er der, pga dem som ikke har plasma/lcd med HDMI.. og selvfølgelig skal den være der.. men virker stadig sært, at tilbyde folk noget som de slet slet slet ikke får noget ud af.. ud over en signal forstærker som er indbygget i zaptor'en..

De får jo stadig bedre billedkvalitet & lyd

Du kan også købe en HDMI Switch/Omskifterboks, hvis du kan klare dig med en manual så kan du få en for 159kr.
    http://www.av-connection.dk/?ML=434

Eller en HDMI splitter, som kan sidde bag på TV'et. Er dog noget dyrere ca. 400kr. men tilgengæld fylder den ikke, skal ikke bruge strøm og er skjult bag TV'et.

Du kan også købe en HDMI Switch/Omskifterboks, hvis du kan klare dig med en manual så kan du få en for 159kr.
    http://www.av-connection.dk/?ML=434

det er selvfølgelig en mulighed.. hvis jeg valgte denne ud vej.. så ville det blive dvd'en og pc opkoblingen.. der vil blive delt..

men vil pc'en så stadig have mulighed for at registere tv'et.. da de nu ikke er direkte forbundet..?

Oprindeligt indlæg af Xner

Eller en HDMI splitter, som kan sidde bag på TV'et. Er dog noget dyrere ca. 400kr. men tilgengæld fylder den ikke, skal ikke bruge strøm og er skjult bag TV'et.

har du tilfældigvis et link til sådan en..?

Går en splitter ikke den anden vej?
    så man f.eks. kan sende et dvd signal ud til flere skærme.

det er jo sådan noget der bare gør mig endnu mere forvirret ;)

Går en splitter ikke den anden vej?
    så man f.eks. kan sende et dvd signal ud til flere skærme.

Jo jeg tror du har ret. Det er beregnet til at gå fra en enhed ud til flere ikke den anden vej. :idea:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• hvis jeg skal have en spiltter eller omskifter på.. så er det jeg muligvis får et problem..

f.eks. om pc'en så stadig vil have mulighed for at registere tv'et.. da de nu ikke er direkte forbundet..?

går ud fra at det bliver dvd og pc der skal dele.. går vel ikke at sætte dvd og zaptor til at dele..

surt at købe noget, som ikke vil virke..