Dvale/Stand-by og selv-start ved timer styret optagelse

  • Når man har programmeret et MedieCenter til at optage et par udsendelser, kan man så få den til at selv-starte (fra dvale eller stand-by) på de valgte tidspunkter, optage tv-programmet og bagefter vende tilbage til dvale eller stand-by tilstand, således at strømforbruget bliver alt for højt?


    Jeg kigger på et MC i stedet for en HDD-optager, fordi der stort set ikke er nogen tv-standard som vil holde mere end et par år frem (fra MPEG2 til MPEG4 og HD-opløsning – måske i digital DVB-C standard, fra DVD til Blueray drev, m.m.), og her kan et MC bygges om hen af vejen (er også nemmere at udvide med større HDD m.m.).


    For ellers tror jeg nok, at jeg vil foretrække en HDD-optager, da den vel er mere brugervenlig… Men så vidt jeg ved, kan man ikke købe en HDD-optager pt., som kan leve op til de nye tv-standarder for rimelige penge…


    Så jeg har tænkt mig evt. at bygge et MC af bl.a.:


    ASUS M3A-H/HDMI bundkort m. ATI Radeon HD 3200 (564 kr.),
    AMD Athlon X2 4850e (2,5 GHz, 45 Watt) (425 kr.),
    2 x 1 GB Kingston HyperX DDR2 RAM (308 kr.),
    TerraTec Cinergy C PCI (DVB-C-modtager) (633 kr.).


    Jeg har kun kunnet finde TerraTec tuneren til DVB-C, og kan ikke se om der kun er én digital tuner indbygget, om den overhovedet kan tage analoge signaler, eller om der er hardware MPEG i? Er der andre forslag?


    Og hvad med OS, kan et WinXP med PowerCinnema eller lignende gøre det, eller skal man investere i Vista Home Premium?


    Kommentarer udbedes!


    PS: Antenneforening er lige begyndt at udsende i digital kvalitet i DVB-C standarden, udover den gamle analoge standard.