Trådløst netværkstbilitet

• Hej folkens

Jeg er ved at forbedre mit trådløsenetværks stabilitet, og her i den forbindelse sat et ekstra accespoint på, jeg oplever dog problemer med at mine computere vælger det svage netværk frem fra det stærkeste. Nogen der kan give mig en teknisk forklaring på problemet, eller henvise til en side der kan???

Netværket er sat op af WRT54GS Linksys router
    en d-link switch, og derefter et Linksys WAP11 accespoint.

Computerne har tildens til at vælge WRT54GS som accespoint. Personligt kan jeg kun se den forskel at dette kører stærker 54vs.11, kunne dette være en grund til at dette blev valgt? og hvordan sker udvælgelsen tekninsk set?

På forhånd tak:)

Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten

- Albert Einstein -

• Kører du XP eller Vista på dine computere?.. Hvis du går ind der hvor du kan vælge hvilket netværk du vil kører på så kan du sætte dem op i rækkefølge så den vælger den af dem som du helst vil have den på, skiftet sker egentlig først så hvis det netværk den er på skulle gå ned så hopper computeren over på et andet netværk. Ved ikk om dette er nok til dig, men var lige hvad jeg vidste omkring det.. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Takker for svaret, men nej det var desværre ikke det.

Accespointene er sat op til at broadcast af det samme netværk, og derfor kan denne løsning desværre ikke bruges, er der ikke nogle som har Cisco certificering som hurtigt lige kan komme med et par lede tråde?

Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten

- Albert Einstein -