Stativ til Eos 400d

• Ja jeg havde jo egentlig besluttet mig for at købe et stativ hos kamerashop som de "havde på lager" ifølge deres side. Det har jeg så droppet nu.

Jeg har ikke handlet så meget foto udstyr på nettet, så er der ikke en flik dude derude der kan fortælle mig hvor jeg skal handle mit foto udstyr. :clap:

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

• Sådan noget som stativer og andet ikke mekanisk eller elektrisk tilbehør køber jeg hvor det er billigst.

De har et Manfrotto 055XProB med hovede hos Photoshop som er rimeligt billigt: http://photoshop.dk/products/p…uctid=3306&MenuItemID=431

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Vil meget kraftigt anbefale at spare lidt sammen og købe en mag fiber udgave.

Den lette vægt gør at man for slæbt den en del mere med.

Hvis den sådan skal bruges til allround ville jeg vælge et kugle hoved, det er hurtigt og nemt at arbejde med og fylder heller ikke så meget.

Kig på manfrotto og gitzo

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Mange tak for svar. Det kigger jeg på :clap:

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

• Man skal så lige gøre op med sig selv om det er pengene værd.

Forskellen mellem manfrotto 055x ProB og kulfiber udgaven er 400 gram og næsten 1000,-
    Men som udgangspunkt er jeg helt enig, Kulfiber stativer er lettere, og så er de også stivere, og eventuel resonans dør øjeblikkeligt i CF stativer hvor et alu stativ godt kan viberere et lille stykke tid.

Da jeg købte min monopod var forskellen mellem alu og CF så stor at jeg med glæde gav lidt mere og købte CF modellen - Manfrotto 695 Magfiber.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

• Som sagt så var det måske værd at kigge på gitzo...

Sådan en fætter f.eks.

http://www.gitzo.com/Jahia/sit…2&curMarketId=MARKET:MKT1

0.7kg og kan bære 5kg

Eller hvis det er tungt grej

http://www.gitzo.com/Jahia/sit…8&curMarketId=MARKET:MKT1

1.4kg og kan bære 7kg

Min erfaring siger bare at de tunge alu pods for man ikke slæbt med nær så meget.

• Du har helt ret, da jeg første gang mærkede vægten af en kvalitets alu tripod blev jeg lidt overrasket over vægten, de er tungere end man regner med.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Du har helt ret, da jeg første gang mærkede vægten af en kvalitets alu tripod blev jeg lidt overrasket over vægten, de er tungere end man regner med.

Det er jo lige netop det. Jeg har sgu min magfib noget mere med end jeg havde med min alu og jeg er ikke så træt af den heller :)