CPU INIT ved start af ASUS bundkort

  • jeg har samlet et nyt system, men kan ikke starte det.


    Bundkortet er et MB 775 ASUS MAXIMUS FORMULA REPUBLIC OF GAMERS X38 og CPU'en er en CPU 775 CORE2 DUO E8500 3.16GHz FSB1333 6MB 45nm B.


    Det lille eksterne display som asaus har udstyret deres bundkort med (Smart nok) viser: CPU INIT.
    Det skal betyde, at cpu'en starter. Denne besked fremkommer, blot der er tændt for strømforsyningen.


    Længere kommer jeg imidlertid ikke. Jeg har en mistanke om, at bundkortet skal flashes for at kunne bruges med denne nye cpu.


    Skulle nogen have en god ide, eller erfaring med denne konstellation af hardware, vil jeg meget gerne høre derom.


    Med venlig hilsen


    Jakob Arnholtz


  • der burde ikke være noget problem, E8500 kører fint på et maximus

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jasius
    Kan det da være strømforsyningen der er vrøvl med?


    lyder mere som defekte ram, går ud fra at du har mere end en blok, prøv at tage en af dem ud og prøv dem enkeltvis i de forskellige slots

  • Hej igen.


    Jeg har på ASUS' brugerforum fået den besked, at bios skal opgraderes til 1207



    ''You need bios 1207 to boot E8500!''


    Hvilke bundkort bruger i andre for at køre E8500?


    Venlig hilsen


    Jakob Arnholtz


  • har 3 forskellige jeg bruger til min e8600/e8500


    maximus 2, maximus 1, og et p5q


    men så er det da bare at flashe din bios

  • Alle nyere (X38/X48 osv) burde kunne komme i bios så man kan flashe via EZFLASH.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jasius
    Og hvordan er det så, at man flasher sådan et kort, når det ikke er inbygget i et system, eller skal hele systemet opbygges, før man kan flashe?


    du ska ha liv i dyret da. det vil sige der ska side processor med køler og ram i bundkort samt gfx da og evt. en hdd med et styresystem. (XP/Vista)

  • Jeg tænkte det nok.


    Så må jeg jo enten inverstere i en ældre CPU eller gå til et værksted. Kan data engros på Falkoner Alle anbefales?


    Venlig hilsen


    Jakob Arnholtz


  • Super fine folk! Klart min favoritpusher, udover netbutikkerne! Dog ved jeg ikke med deres "værksted" om det dur til noget.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo