Har hentet orthos så jeg kan teste mit baby oc Men hvor lang tid skal det kører før man får et tilfredsstillende billede af stabilliteten?

Orthos hvor lang tid?
-
-
Plejer kører den på 2-3 timer..
-
Ok tak skal du ha´, det vil jeg prøve i løbet af dagen.
-
plejer at køre en om natten mens jeg sover eller om dagen mens jeg ikke er hjemme, det giver ca. en 4-8 timers test, hvilket giver et meget godt billede af stabilitet
-
Der er kommet et program som er meget hurtigere til at finde fejl, her mener jeg minutter vs timer med fx orthos
Min cpu blir 10-15C varmere under denne test iforhold til orthos og prime95 !!
Description:
Linpack by Intel(R) is an extremely stressful program that will
put even the most powerful X86/X64 CPU in the world at its knees. Load temp
under Linpack will be up to 22*C higher than the competing software Prime95.
This program will make usage of Linpack easier and more practical.Benefits of using Linpack:
1. More accurate than Prime95 Small FFTs/Blend.
2. Takes less time to tell if your CPU/RAM is unstable than Prime95 (usually something like 8 minutes Linpack vs 40 hours under Prime95).
3. Use the same stress-testing engine that Intel uses to test their products
before they are packed and put on shelves for sale. -
Ok det må prøves når jeg får min nye køler i morgen.
-
Oprindeligt indlæg af noxon
Der er kommet et program som er meget hurtigere til at finde fejl, her mener jeg minutter vs timer med fx orthosMin cpu blir 10-15C varmere under denne test iforhold til orthos og prime95 !!
Description:
Linpack by Intel(R) is an extremely stressful program that will
put even the most powerful X86/X64 CPU in the world at its knees. Load temp
under Linpack will be up to 22*C higher than the competing software Prime95.
This program will make usage of Linpack easier and more practical.Benefits of using Linpack:
1. More accurate than Prime95 Small FFTs/Blend.
2. Takes less time to tell if your CPU/RAM is unstable than Prime95 (usually something like 8 minutes Linpack vs 40 hours under Prime95).
3. Use the same stress-testing engine that Intel uses to test their products
before they are packed and put on shelves for sale.Er det noget man kan regne med..?
Og hvor Mange ''tests'' burde man køre der i for at se om det hele er stabilt..?
-
Oprindeligt indlæg af Darkraver109
Er det noget man kan regne med..?
Og hvor Mange ''tests'' burde man køre der i for at se om det hele er stabilt..?
Undskyld dasjap men jeg bumper lige
-
Undskyld dasjap men jeg bumper lige
Læs tråden på XS, der står noget mere info. Mener du skal køre en 10 tests, og så med så mange ram som muligt, kig i taskmanager, og husk at lad 50-100mb være tilbage til windows.
Jeg har kørt det her og ser ud til at virke fint, og det finder fejl hvor fx orthos og prime ikke gør, og det forklare vel også hvorfor min com nogle gange er ustabil, selvom den kan køre et utal af timer i prime.
-
Skal de der tal og bogstver være de samme..? Er den så stabil..?
Oh hvordan lader man 50-100 være i windows
-
Skal de der tal og bogstver være de samme..? Er den så stabil..?Oh hvordan lader man 50-100 være i windows
Ja de skal være det samme.
Det der står som cached er også fri ram, så her trækker du bare fra så det ca passer.