Lave Image af protected DVD.

• Heysa

Står og har købt et par dvd film til i aften, og plejer bruge min bærbar til og afspille disse med eftersom jeg ikke ejer en DVD-Afspiller. Problemet ligger i at mit drev bare ikke vil være med til og afspille film mere uden det hakker voldsomt. Har prøvet samtlige afspillere jeg kender samt komplet geninstallation, men intet virker.

Vil derfor prøve og se om jeg kan være så heldig og lave en Image fil og så bare spille den fra min harddisk af istedet for. Havde regnet med at ImgBurn kunne klare dette, men den skriver at cd`en er "protected. Har siddet noget tid og ledt efter gratis programmer på google til og kunne klare dette, men ikke fundet et ordenligt program endnu (Søgt på "Image protected dvd" osv osv).

Nogle som kender et godt lille gratis program til og ordne dette, eller må jeg bare igennem alle programmerne ?

(Sku gerne mene at dette er lovligt, hvis ikke så sig til. Og hvis folk tror det er til ulovligheder eller andet ska jeg nok os tage billed af dvd og kvitering).

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Kan desværre kun gemme Image filer på op til 300mb medmindre man betaler for det. Syntes ikke jeg har lyst til og betale for et program, for så kan jeg lige så godt hoppe ud og købe en dvd afspiller til 250 kr eller lign.

Ellers tak for forsøget ;)

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Selvom du har en lovlig DVD, så er der stadig visse regler for hvad man må og hvad man ikke må. Om dine problemer med at afspille DVD'en er pga. kopispærringen skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor, men hvis de forskellige spærringer gør dig ude af stand til at afspille din film, er det selvfølgelig lovligt at bryde den.

Men - og det er et ret vigtigt men i den her sammenhæng, du må ikke få hjælp til at gøre det, hvilket også klart fremgår af de retningslinier vi har opsat her.

Så derfor er jeg nødt til at lukke din tråd, og et par af de svar der er kommet, vil også blive slettet ;)