Znote 6224W cpu temp

  • Hey...


    Jeg har en zepto znote 6224w 2.0 Ghz - 2 GB ram - Nvidia 8600 GT. og kører Windows Vista...


    Mit problem er at den bliver meget varm, især når man spiller...men også når jeg bare surfer rundt på nettet som nu ...( I skrivende stund er den 82 C ) Jeg har læst mig lidt frem til at det er et "overall" problem med denne model, men jeg har, læst Bla herinde at folk med samme problem har haft held til at sænke temperaturen på deres CPU ved at ændre volt´ne til CPU´en... Da jeg ikke er så stærk på det område ville jeg høre om der er eventuelle ulemper og fordele (udover temp) ved at gøre dette?? Og i så fald om der er nogen der muligvis kan guide mig i gennem sådan en volt ændring??


    EDIT: Normalt ligger min cpu på 50c og min kernel på ca 41 når min computer bare står og laver ikke noget, men ved ikke om det er varmen eller hvad men i dag har den ligget på cpu 60 og kernel 70-85 selvom jeg ikke har noget som helst kørende....


  • hva bruger du til at aflæse temps med?

  • jeg har prøvet to forskellige programmer... det ene er EVEREST ultimate edition og det andet er RM Clock... ved ikke om de er de optimale at bruge?


    EDIT: men for et par dage siden da jeg begyndte at holde øje med temp via EVEREST lå
    cpu temp på ca 50 og kernel 40-42... men nu er det pludselig cpu 50 og kernel 70-85...

  • Du har for meget støv i luftindtaget eller spiller med computeren på dynen?

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Årsagen kan der være mange af, som der bliver nævnt skulle du måske prøve med noget trykluft, hvis du har det (kompressor fungerer fint, men sørg dog for at blæseren ikke drejer i mens, da trykket kan skade blæserens kuglelejer). Ellers har disse dages temperature meget at sige, da det jo trods alt er meget varmt.


    Der er meget lidt køling i 6214 og 6224, så der skal ikke særlig høje temperature til at gøre dem så varme.


    Det du dog selv kan gøre er at evt. købe trykluft på dåse og blæse den en smule en gang om ugen etc. og undlade at have den på dyner, senge eller ande steder hvor der kan være beskidt.


    Hvis du er ryger så er det også rigtig dumt at gøre det ved computeren, da nikotinen kan samle ekstreme mængder af snavs omkring sådan en blæser og køler.

    Zepto Znote 6324W
    14" @ 1440 x 900
    Intel Core 2 Duo T9300 @ 2.5 GHz
    NVIDIA GeForce 8600M GT, 512 MB GDDR3
    2 x 2 GB PC2-6400, Kingston Value
    Toshiba 320 GB, 5400 RPM
    Sony DVD+/-RW Slot-In
    Logitech G7, Black - JBL Creature II Silver
    Sony PlayStation 3, 40 GB - Canon EOS 400D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GRiMT
    Hvis du er ryger så er det også rigtig dumt at gøre det ved computeren, da nikotinen kan samle ekstreme mængder af snavs omkring sådan en blæser og køler.

    x2. Cigaretrøg = klister.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • har prøvet at rense en så godt jeg kan med luft men det hjalp ikke så meget..
    Vidste godt nok ikke det med nikotinen, kan være man skal til at tage sig et par ryge pauser væk fra computeren :oops:
    Men synes bare stadig det er mærkeligt at min temp er så høj når computeren ikke har noget at lave. Prøvede at stille den udenfor til afkøling for en halv times tid siden, men så snart jeg tænder den er temperaturen stadig helt oppe og ringe :(


    EDIT:


    Simon bay: Det har jeg tænkt på og det ender det også nok med at jeg gør, kunne bare være rart at have en "normal" temp på dyret så jeg kan nøjes med at bruge kølemåtten når jeg spiller...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BoBaZ
    har prøvet at rense en så godt jeg kan med luft men det hjalp ikke så meget..
    Vidste godt nok ikke det med nikotinen, kan være man skal til at tage sig et par ryge pauser væk fra computeren :oops:
    Men synes bare stadig det er mærkeligt at min temp er så høj når computeren ikke har noget at lave. Prøvede at stille den udenfor til afkøling for en halv times tid siden, men så snart jeg tænder den er temperaturen stadig helt oppe og ringe :(


    EDIT:


    Simon bay: Det har jeg tænkt på og det ender det også nok med at jeg gør, kunne bare være rart at have en "normal" temp på dyret så jeg kan nøjes med at bruge kølemåtten når jeg spiller...


    Hvis du har røget meget ved den, er det måske bedre at få den renset af en Zepto tekniker, da der nemt samler sig så store mængder at det blokerer køleren, så maskinen ikke komme af med den varme luft!


    Jeg kan da sige, at min 6324W er pt 66 - 69 grader alt afhængigt af om jeg loader en hjemmeside eller bare sovser rundt i Messenger, etc, og jeg er ikke-ryger og min bærbar er næsten ulækkert ren inden i - dog er min så også en 2.5 GHz, men alligevel med en 6 MB Cache, hvilket jo også luner. Så det siger da alligevel noget!


    Hvilken CPU er det du har? T7250 eller T7300?

    Zepto Znote 6324W
    14" @ 1440 x 900
    Intel Core 2 Duo T9300 @ 2.5 GHz
    NVIDIA GeForce 8600M GT, 512 MB GDDR3
    2 x 2 GB PC2-6400, Kingston Value
    Toshiba 320 GB, 5400 RPM
    Sony DVD+/-RW Slot-In
    Logitech G7, Black - JBL Creature II Silver
    Sony PlayStation 3, 40 GB - Canon EOS 400D

  • I kan alle sammen undervolte jeres CPU'er med RMclock! Jeg har undervoltet min og den er nu MAX 75 grader ved orthos i en times tid, før var den 92-94 ved samme... Jeg har en T7250 som lige PT. løber 2,00 GHz ved 0.9375V! Så det kan sagtens svare sig at lege lidt med det! Selvfølgelig skal man lige passe lidt på med hvad man laver! Men det mest normale er nok at man prøver at sætte den for langt ned og derved får BSOD, det sker der jo ikke noget ved....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.


  • min cpu er en Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T7300, 1981 MHz (10 x 198)