Windows vil ikke starte op

  • hey tweakers


    Jeg er løbet ind i noget lort med min maskine. Jeg havde travlt og skulle ud af døren hurtigt og slukkede derfor min computer ved at holde knappen inde. Da jeg så kom hjem igen og startede maskinen kom den med de fem valgmuligheder


    1. fejlsikret tilstand
    2. fejlsikret tilstand med netværk
    3. fejlsikret tilstand med kommandoprompt


    4. start der hvor computeren sidst fungerede


    5. start Windows normalt


    MEN derefter kom problemet, lige meget hvad jeg vælger starter den bare forfra. Altså den genstarter. Derefter får jeg mulighederne igen


    hvad er der galt? og hvad skal jeg gøre?


    HJÆLP?! :'(




    på forhånd tak for hjælpen


    Mvh
    Snoby

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Kan den startes i fejlsikret?


    MEN derefter kom problemet, lige meget hvad jeg vælger starter den bare forfra. Altså den genstarter. Derefter får jeg mulighederne igen

  • ja har prøvet at boote op på cd og vælge reparer men så siger den at den ikke kan finde nogen harddisk :S


    Kan huske jeg havde samme problem da jeg installerede det hele på den, skulle vælge en driver på en OEM diskette. Kan bare ikke lige huske hvilken lige nu :(

  • hmm det lader til at det er min harddisk den er gal med. Jeg prøvede lige den idé simon med at sætte den til en anden computer, den opførte sig på præcis samme måde :(.


    hvad kan man gøre? hjælp!

  • okay nyt info


    jeg har sat min harddisk ind i en anden computer som sekundær harddisk, men jeg kan ikke komme ind på den. " Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses"


    tænkte på at det måtte være windows xp start up filerne der er røget så smed disken i og bootede op på den og trykkede repair. Men måtte give op der da jeg kom til noget kommandoprompt lignende hvor man skulle skrive kommandoer for at reparere


    hvis der er nogen der kender kommandoer til at repare eller et sted hvor man kan finde dem må i godt skrive.

  • Kan ikke hjælpe dig men kan da sige at jeg havde samme problem med min for ca et år siden, nøjagtig som du beskriver den. Endte med at jeg droppede og prøve at få den fikset, da hard disc'en til sidst brændte sammen.

    Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

    Rettet en gang, sidst af AcetaL ().

  • Mit windows gik oss i stykker og jeg prøvede oss at smække min hdd over i anden pc, og den sagde det samme


    MEN Ubuntu reddede mig:P


    Lån en pc, download Ubuntu, brænd den på en cd, og smæk den i dit drev


    så vælger du kør fra cd, og når den så er startet op, kan du via ubuntu, komme ind i c-drevet, og hente alle dine filer, via users, ducuments osv.. Så læg filerne på en ekstern hdd, eller lign, og geninstaller windows, Det gjorde jeg, håber oss det ka hjælpe dig


    Edit: Link til Ubuntu Download

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

    Rettet en gang, sidst af Donk ().

  • okay kunne ikke lige vente til imorgen så jeg gjorde det her til aften i stedet. Troede endelig problemet var løst, men jeg tog fejl. Da jeg ville åbne harddisken med Ubuntu sagde den det her:


    $Logfile indicates unclean shutdown (0,0) failed to mount '/dev/sda1': Operation not supported mount is denied because NTFS is marked to be in use.
    Choose one action:
    choice 1:
    If you have windows then disconnect eternal devices by clicking on the " safely remove hardware" icon in the windows taskbar then shutdown windows cleanly.


    Choice 2:
    If you dont have windows you can use the force option for your responsibility. For example type on the command line: mount -t ntfs-3g/dev/sda1/media/disk -o force Or add the option to the relevant row in the /etc/fstab file: /dev/sda1/media/disk ntfs-3g force 0 0


    Men kan bare ikke lige se hvad kommandoen til at lukke min harddisk ned ville være.
    Men det kan i måske fortælle mig?



    Hvad jeg kan læse mig frem til så er det den siger. At valg 1 det er bare at starte den op med windows og lukke den ordentligt. Hvilket jeg jo ikke kan.
    Valg 2 er straks mere interresant at tvinge den til at lukke ned.


    hvis der er noget jeg har gjort forkert eller andre metoder at åbne på så sig endelig til