Jeg kan se at flere her inde kører med mere end to stænger og OC på livet løs uden nævneværdige problemer. Så lad mig høre hvad I siger.
Jeg vil have mere RAM i min rig og spørgsmålet er om jeg skal købe et kit magen til det jeg har (2x1GB) eller om jeg skal købe et 2x2GB kit...
Hvis der ikke er problemer hælder jeg mest til den sidste og så køre med 6GB..
Stængerne skal selvfølgelig bruges sammen med resten af det der står i min signatur - muligvis med en Quad core i den nærmeste fremtid.

4 stænger RAM = ustabilitet ved OC?
-
-
Jeg har ikke haft problemer på mit gigabyte bundkort med 4x1gb ved 500fsb. Men Assus er en anden snak, ikke mange der får lov til at kører med 4 stænger på deres kort og så OC, men der er da nogle der er heldige..
-
Oprindeligt indlæg af noxon
Jeg har ikke haft problemer på mit gigabyte bundkort med 4x1gb ved 500fsb. Men Assus er en anden snak, ikke mange der får lov til at kører med 4 stænger på deres kort og så OC, men der er da nogle der er heldige..
Well, jeg er aldrig heldig, så det ender vel med et 2x2GB kit i maskine og et 2x1GB kit i rodekassen. Typisk:D -
Oprindeligt indlæg af Maverick
Well, jeg er aldrig heldig, så det ender vel med et 2x2GB kit i maskine og et 2x1GB kit i rodekassen. Typisk:D
Så er spørgsmålet jo, om det er billigst at skifte ram, eller skifte bundkort? -
Jeg har ikke nogen problemer med at køre 4x1GB ram og så OC, jeg er dog hindret af min gode gamle E6600, men 500~520MHz FSB og så lav multi. er ikke det store problem.
-
Oprindeligt indlæg af Cyclups
Jeg har ikke nogen problemer med at køre 4x1GB ram og så OC, jeg er dog hindret af min gode gamle E6600, men 500~520MHz FSB og så lav multi. er ikke det store problem.
Nice, og så med et Asus-brædt. Tænkte sgu nok der var delte meninger...
Flere post, folkens.
Btw: Jonas, jeg skifter sgu ikke mit brædt ud - jeg er jo ret glad for det. -
Har osse haft en del problemer ved høje oc på flere asus boards med 4x1 stænger
-
Oprindeligt indlæg af Maesty
Har osse haft en del problemer ved høje oc på flere asus boards med 4x1 stænger
Definér høje OC´s. Regner med FSB 420-430 stykker her. -
Oprindeligt indlæg af Maverick
Definér høje OC´s. Regner med FSB 420-430 stykker her.Jeg har også asus mb, og har heller ikke nogen problemer med 4 x 1, dog er mit bundkort allergisk overfor corsair...
Har ikke haft problemer med FSB 400-440. Bare NB og RAM for lidt ekstra at leve af.
Har dog ikke prøvet at sænke multi og forsøge med højere frekvenser. -
fik problemer over 450 fsb, men med skiftet til cellshock forsvandt alle mine problemer dog
-
Underligt som alle hyler op om problemer med Asus og Corsair. Mine kører sgu fint (DDR3).
-
heh det er ikke spor underligt, har snart ikke tal på hvor mange af mine corsair ram der er stået af efter max en uge, uden at være océd synderligt meget, det er osse deres ddr2 der på det seneste har voldt folk kæmpe problemer, har ikke hørt noget negativt om deres ddr3 udover at de ikke er prisen værd
-
heh det er ikke spor underligt, har snart ikke tal på hvor mange af mine corsair ram der er stået af efter max en uge, uden at være océd synderligt meget, det er osse deres ddr2 der på det seneste har voldt folk kæmpe problemer, har ikke hørt noget negativt om deres ddr3 udover at de ikke er prisen værdJeg fik 1 sæt DDR3 fra dem, begge moduler var defekte, failede memtest inden for ca 10-15 min.
Det var anden gang i træk jeg fik defekte fra fra corsair. Sidst var det dog "kun" den ene blok den var gal med. Aldrig mere corsair til mig. -
Oprindeligt indlæg af Skjold
Jeg fik 1 sæt DDR3 fra dem, begge moduler var defekte, failede memtest inden for ca 10-15 min.
Det var anden gang i træk jeg fik defekte fra fra corsair. Sidst var det dog "kun" den ene blok den var gal med. Aldrig mere corsair til mig.
Lyder sgu ikke godt. Heldigvis så kører mine fint. -
Har nu haft 4 sæt Corsair på forskellige maskiner, der har ikke været fejl på nogen af dem og de har aldrig fejlet. Så jeg kan bestemt ikke genkende de problemer i snakker om. Måske behandler i ikke jeres hardware ordentligt?
-
Oprindeligt indlæg af Exxon
Har nu haft 4 sæt Corsair på forskellige maskiner, der har ikke været fejl på nogen af dem og de har aldrig fejlet. Så jeg kan bestemt ikke genkende de problemer i snakker om. Måske behandler i ikke jeres hardware ordentligt?chancen for at du bare har været heldig er nok større, så vidt jeg kan se skriver jeg osse på det seneste!
lige umiddelbart ser det ikke ud som om du har købt ram på det seneste (ud fra din sig)
-
chancen for at du bare har været heldig er nok større, så vidt jeg kan se skriver jeg osse på det seneste!
lige umiddelbart ser det ikke ud som om du har købt ram på det seneste (ud fra din sig)
Nu behøver man vel heller ikke at have det nyeste hele tiden. Mine næste ram, bliver sgu også et sæt Corsair. -
Jeg har en del venner der kører corsair og de har heller aldrig haft problemer.
Men jeg gider bare ikke rigtig give dem en 3 chance...Men hvis man surfer lidt på deres support forum, så er det altså temlig mange mennesker der har problemer med dem for tiden.
Den generelle konsensus er at kvaliteten af deres produkt er stærk faldende, da de simpelthen er blevet for store og benytter de billigeste chips i deres mainstream serier. Skal dog ikke udtale mig om dominator serien...
Men deres support fejler bestemt ikke noget. Jeg fik hurtig og utrolig venlig hjælp. Den ros skal de have.
-
Konkluderer ud fra ovenstående at der er delte meninger om Corsair...
Skulle vi holde os til emnet, bare for min skyld?