G.Skill Vs. Mushkin

• Har endelig besluttet mig for hvilket RAM kit der skal blive mit nye..
    .. Næsten da ;)

Det skal være et af disse:

4GB G.Skill F2 PC2-8800 1100MHz TT (PI) Series (5-5-5-15) 1,8-1,9 V.
    Link:
    http://www.memoryc.co.uk/produ…w-PI_Heatsinks/index.html
    Pris: 930,-

4GB Mushkin XP2 Redline PC2-8000 1000MHz (5-5-5-12) 2,1 V.
    Link:
    http://www.memoryc.co.uk/produ…al_Channel_kit/index.html
    Pris 670,-

De skal køre i dette setup:
    ASUS P5K Premium Black Pearl (P35).
    Q6600 G0.
    Samsung F1 640 Gb.
    9800GX2 / 4850 / 4870 (Ikke bestemt endnu).
    620W Corsair.

Hvilket ville i vælge? - Pris/Kvalitet/Ydelse taget i betragtning.

Ps. De skal gerne kunne overclockes en del ;)

Oprindeligt indlæg af Maesty
    det hardware du linker til, er det noget du har eller noget du har planer om at købe, altså bortset fra ram?

begge mærker er fine til oc, men hvis de rigtigt skal overclocke så skal du finde dem med micro d9xxx

Bruger selv disse 2x2GB CellShock DDR2 PC2-9200 1150MHz på mit maximus 2 og det virker ganske fint

som muskins redline også kører med :) skal ikke kunne svare ang de G skill hvad chips der sidder på

• Problemet er bare at mit bundkort ikke kan lide quad ddr.. (Ja jeg har hardwaret, bortset fra gfx).
    Så derfor skal det være 2x2 Gb.

Det lækre ved F2'erne er at de standart kører 1100 mhz ved 1,8 volt (ingen varme).
    Så har de også nogle større køleprofiler.

Men om det gør dem de 250,- mere værd, end Redline er jo så bare spørgsmålet. ;)

Hvad ville i vælge? (Eventuelt andre kits, der er billigere, eller i samme prisklasse).

Ydelse/Kvalitet/Pris taget i betragtning.

Muskin Redline kører ikke med de bedste micron chips, men de er nu ganske udemærkede alligevel

og det ved du fordi ? jeg skal nok fortælle hvilke der sidder på efter din forklaring

• prøv og google det så får du at se hvilke de er produceret med :)

fandt lige en revideret liste og det ser ud som om at Redline er produceret med Micron D9GMH (B6-3)

prøv og google det så får du at se hvilke de er produceret med :)

fandt lige en revideret liste og det ser ud som om at Redline er produceret med Micron D9GMH (B6-3)

jeg behøves ikke google :) jeg rev hsen af mine med det samme for at tjekke :) men du har da fået dig googlet til det rigtige :) du mangler bare at skrive hvilket pcb det er :) starter med brain slutter med power :P men af de 2 ville jeg tage muskins helt klart :)

• De eneste ram der aldrig har voldt mig problemer, og som bare clocker til alt andet ikke vil mere det er Cellshock, men kan jo være jeg har været uheldig

men ja i de 2 valgmuligheder ville jeg osse vælge mushkins

De eneste ram der aldrig har voldt mig problemer, og som bare clocker til alt andet ikke vil mere det er Cellshock, men kan jo være jeg har været uheldig

men ja i de 2 valgmuligheder ville jeg osse vælge mushkins

hehe jeg har et par cellshock liggende et sted, der bare intet ville :P men igen man kan scorer mandags modeller i alt :)

• Hvad får jer til at vælge Redline frem for de F2'ere?

Ratings:
    Redline: 1000 MHz. Ved 2,1 volt. (5.5.5.12).
    F2: 1100 MHz. Ved 1,8 volt. (5.5.5.15).

Prisforskel 250,-

Andre der har noget at tilføje? :)

• Redline er med D9 chips..

ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

• Hehe, det var ikke spørgsmålet :)

Der må da være noget mere guf i de F2'ere da de standart kan klare 1100 Mhz, ved sølle 1,8 volt?
    Redline skal have 2,1 for bare at køre de 1000 Mhz. D9, eller ej.

Nogen der har fundet noget test af de F2'ere?

Hvad siger i andre?

• Sådan kan du ikke se på det, det er bare max rated volt de kan klare til 24/7 indenfor garatien.

Fx mine CellShock PC6400 800mhz 4-4-4-12 er rated til 2.2volt, men ved den volt kan de knap 1100mhz 4-4-4-12, eller 1250mhz 5-5-5-15.