Z5500 X-fi

  • Mangler et kabel fra mit X-FI Xtreme Audio til mit Logitech Z5500 Digital....


    Det skal være et stik der gør at jeg kan køre digitalt mellem lydkortet og anlægget...


    Umiddelbart skal det være et RCA COAX med kun ét stik og et Jack 3,5 mm i den anden ende. Jeg har været i Merlin og Fona, men de aner selvfølgelig ikke hvad jeg snakker om...


    Hvor kan jeg købe det kabel, eller hvad har i af løsninger så jeg kan få DD5.1 og DTS på mine film i PowerDVD med ovennævnte hardware??


  • Så vidt jeg kan se, har de lydkort kun analoge udgange, så det der med én ledning kan du godt glemme. Har heller aldrig hørt om sådan et kabel som du snakker om, og slet ikke at 2,5mm jack (Tror faktisk du mener 3,5mm) skulle kunne overføre digital lyd. Anyways, tror du skal bruge 3x3,5mm kabler for at opnå det ønskede resultat ;) Læs evt. dine brugsanvisninger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Så vidt jeg kan se, har de lydkort kun analoge udgange, så det der med én ledning kan du godt glemme. Har heller aldrig hørt om sådan et kabel som du snakker om, og slet ikke at 2,5mm jack (Tror faktisk du mener 3,5mm) skulle kunne overføre digital lyd. Anyways, tror du skal bruge 3x3,5mm kabler for at opnå det ønskede resultat ;) Læs evt. dine brugsanvisninger.


    Sorry skrev forkert, mente 3,5. Men Creative laver vel ikke en udgang der hedder SPDIF på en 3,5mm mini jack udgang med mulighed for DD5.1 og DTS uden at man så kan tilslutte det sin COAX indgang på Z5500????


    Hvilket kabel skal jeg bruge??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Så vidt jeg kan se, har de lydkort kun analoge udgange, så det der med én ledning kan du godt glemme. Har heller aldrig hørt om sådan et kabel som du snakker om, og slet ikke at 2,5mm jack (Tror faktisk du mener 3,5mm) skulle kunne overføre digital lyd. Anyways, tror du skal bruge 3x3,5mm kabler for at opnå det ønskede resultat ;) Læs evt. dine brugsanvisninger.


    Ved X-fi kortne kan man sætte mic indgangen til at være digital udgang, men ved ikke lige hvilken slags mini jack man skal bruge for at få det til at virke :rolleyes:

  • Jeg købte min i den lokale Hifiklubben. Jeg har en Jack til Phone/Coax Digital adapter.


    Kan os se man kan købe dem som rene kabler. http://www.prcdata.dk/produkt/…if-coax-han-han/51910045/

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart


    Ved X-fi kortne kan man sætte mic indgangen til at være digital udgang, men ved ikke lige hvilken slags mini jack man skal bruge for at få det til at virke :rolleyes:


    Ah, der kan man bare se. Så blev jeg det klogere :)

  • Først skal du bestemme typen af lydkort. Du kigger bagpå, og der, om der kommer lys ud af en af hullerne, eller om der er et, hvor der står Digital I/O.


    - kommer der lys, skal du bruge et optisk 3,5 mm Jack -> Toslink kabel, som dette.


    - kommer der ikke lys, skal du bruge et Digital I/O, som dette, samt enten et rent Toslink kabel, som dette, eller et COAX kabel, som dette.


    Ved sidstnævnte mulighed skal du desuden ind i driveren og enable Digital I/O, men det er rimelig lige til.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().