Branden i århus

• http://ekstrabladet.dk/112/article1022417.ece

Arbejder selv på fabrikken hvor branden forgik, det faktisk min bil der holder i billedet i artiklen. (den røde til venstre) normalt holder jeg lige op der hvor branden forgik, men kunne jeg ikke i morges fordi der var optaget, så det var da lidt heldigt, de biler der holdte helt op mod var helt smadret bagefter. svovlrester og metalstumper røg ned i dem, øvøv.... Men der var fandme knald på, stod 10m væk da branden opstod..
    Adrenalinen begynder alligevel og pumpe, når der går ild i en tank med eksplosiv gas, så fik benene sgu fart på :D ... Det eneste plus ved branden er at jeg måtte gå tidlig hjem fra arbejde :finger: Men sgu lidt sjovt at pressen kom hurtigere frem end brandfolkene :).. og politiet var overhovedet ikke til hjælp, de skabte faktisk mere kaos og opførte sig utrolig åndsvagt.

Oprindeligt indlæg af DXC
    http://ekstrabladet.dk/112/article1022417.ece

Arbejder selv på fabrikken hvor branden forgik, det faktisk min bil der holder i billedet i artiklen. (den røde til venstre) normalt holder jeg lige op der hvor branden forgik, men kunne jeg ikke i morges fordi der var optaget, så det var da lidt heldigt, de biler der holdte helt op mod var helt smadret bagefter. svovlrester og metalstumper røg ned i dem, øvøv.... Men der var fandme knald på, stod 10m væk da branden opstod..
    Adrenalinen begynder alligevel og pumpe, når der går ild i en tank med eksplosiv gas, så fik benene sgu fart på :D ... Det eneste plus ved branden er at jeg måtte gå tidlig hjem fra arbejde :finger: Men sgu lidt sjovt at pressen kom hurtigere frem end brandfolkene :).. og politiet var overhovedet ikke til hjælp, de skabte faktisk mere kaos og opførte sig utrolig åndsvagt.

Endnu en dag på jobbet.

Det var da ikke så godt. Hvor hurtigt udviklede branden sig. Kunne I ikke bare have skyndt jer at slukke den hvis I stod så tæt på da den opstod?

Jeg kan da lige fortælle at til søs er der en tommelfingerregel om at en brand koster 1 million kroner i skader i minuttet på skibe så der betyder en hurtig indsats meget. Desuden er det jo os selv der skal slukke da vi naturligvis ikke lige kan ringe efter brandvæsenet.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Nej, for branden opstod i et EX område. Altså en bygning eller lokale der fyldt med eksplosiv gas. i sådan et område må man ikke gå med ur, mobiltelefon, smykker, eller noget andet der bruger strøm eller kan lave en gnist. For den mindste gnist antænder det hele... Der var så en smed i sådan en ex bygning der brugte en vinkelsliber, og det siger jo så sig selv hvad der sker. Så der gik ild i det hele, og du kan intet gøre, på få minutter var alt tildækket af røg fordi der var så meget isolering og nogle rigtig høje flammer. Når der går ild i sådan noget, skal man ikke prøve og slukke det, man skal væk med det samme, for en ildslukker eller en alm. brandslange kan intet hamle op. Det var ren held det ikke eksploderede.

• Jeg synes godt nok at de skulle ta og flytte den arbejdet plads. Det er jo alt for farligt at have sådan noget i en by.. Vi har jo set hvad der skete sidst.. Er det ikke den samme som der røg i luften?