CPU kører dårligt! PLZ hjælp mig! :P

  • Du kunne jo tage ind i joblisten og se hvilke processer der tager din cpu-tid?

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Hmm. har ikk så meget forstand på det og er lidt bange for at lukke for noget der kan skade min PC :S


    Men bare min firefox bruger 90.000KB




    Er det normalt? :S

  • Lyder i mine ører som en virus... Vær opmærksom på at RIGTIG MANGE af sådan nogle der Computer scans og ad-aware er noget bras og de fleste af dem er også Trojans, altså de er vira i sig selv. De gør ofte mere skade end gavn. (Dette gælder selvfølgelig ikke anerkendte antvirusprogrammer som fx. Norton Antivirus, AVG Antivirus, F-secure, Kaspersky, Trend Micro osv.)


    Men ja, tjek din procesliste og se hvad der kører. Tjek hvad de gør, og om du kan lukke dem her: http://www.processlibrary.com/


    Der er en søgefunktion der hedder find a process, der skriver du bare navnet på processen, så kommer der informationer frem, fx: "Explorer.exe: Core service by Microsoft Windows. It is required for most programs. Shutting down this process can make your system instable. We do NOT recommend terminating this process."

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Tak for forslagene :)


    Jeg tog mig sammen og fandt skruetrækkeren frem og gik igang.. da jeg så havde taget CPU'en af kunne jeg ikk se hvad der skulle være galt og så satte jeg den bare i igen.. men nu virker det helt fint.


    Og angående de programmer jeg har brugt så var det Norton Antivirus til virusscan og Lavasoft Ad-Aware til Ad-aware scan :P


    Så nu kører det derudaf igen med min utroligt hurtige oldtids PC!! :dance: