Mit første HDR foto

• Jeg synes det er mega fedt :)

Jeg skal godt nok snart lære at lave HDR billeder. Elsker dem simpelthen.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Jeg synes det er for kornet og uskarpt over det meste.

Kan desuden ikke helt fornemme HDR. Jeg ser ikke noget jeg ikke nemt kunne fremskaffe gennem Photoshop.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• Jeg synes også at billedet mangler skarphed, men motivet som sådan er udemærket - jeg synes du skal prøve igen, du har vist os langt bedre billeder. :dance:

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Jeg synes det er for kornet og uskarpt over det meste.

Kan desuden ikke helt fornemme HDR. Jeg ser ikke noget jeg ikke nemt kunne fremskaffe gennem Photoshop.

Tror ikke du kunne lave det i ren photoshop. Du kan selvfølgelig skrue op for mætningen, men detaljerigdommen tror jeg du får svært ved. Og nu har du jo ikke set motivet i virkeligheden :$ Men alright, som skrevet er det jo mit allerførste af slagsen så perfekt er det nok ikke.

• Jeg har prøvet at arbejde lidt med skarpheden. Mit kamera (Canon G9) har desværre ikke mulighed for AutoBracketing. Jeg har optaget med stativ, men alligevel bliver der en lille smule slør mellem hver optagelse, fordi jeg er nødt til at røre ved kameraet ;(

Omkring støjen, specielt i himlen, er det lidt mystisk. Der er ingen støj i de enkelte billeder - støjen kommer først når jeg konverterer til HDR. Alle billeder er optaget med laveste ISO indstilling (80)

Så hvis der sidder nogen HDR-hajer derude, så må I godt lige komme med nogen bud til hvordan jeg kan få det til at se bedre ud, med det udstyr jeg har til rådighed...

• Synd træerne er så mørke og at billedet, som de andre nævner, er så grynet og uklart. Men ellers rigtig flot motiv og farver. :9xo

Og så skal der da også lyde et tillykke med fødselsdagen herfra :cheers:

• Tak for hilsenen :dance:

Nu har jeg rodet lidt med indstillingerne i mit HDR-program. Efterfølgende har jeg photoshoppet de værste gryn ud af himlen. Hvis I ikke kan li' det, er det altså bare ærgeligt, for jeg kan ikke finde ud af at gøre det bedre ...

Græsplænen er ikke så grøn-grøn, som den burde være i et HDR, men den er altså 99% vissen, så det er faktisk OK på billedet, i forhold til hvor kedelig den ser ud i virkeligheden.

Det nye billede ligger her : http://www.ov-foto.dk/hdr2.jpg

Hvis der er nogen der er gode til HDR-billeder, må I gerne komme med Jeres tricks :rules:

• Fordelen ved det nye billed er at man pludselig kan se at det er træer der står ude i venstre side, istedet for én stor skygge. Ulempen er at det tydeligt kan ses at det har været i Photoshop. Her tænker jeg på den meget lyseblå "aura" træerne har fået omkring sig. Det ser desværre helt unaturligt ud. :)