Nyt digicam - Hvad skal man vælge?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nyt i sagen.


    ||Theiz|| gjorde mig opmærksom på at man kan få et D40 kit til 2500 ( http://edbpriser.dk/Products/L…&searchArea=&Soegeord=D40 ) og det ændrer jo lidt billedet for mig. Så står valget jo pludselig mellem et S5 til 2200 eller et DSLR, D40 til 2500.


    Hvad ville i vælge?


    Svært spørgsmål og det leder (som altid) til anken om at det bestemt ikke handler om hvad vi vil vælge! ;)


    Du må læse nogle anmeldelser af nogle forskellige kameraer som kan være interessante for dig - som sagt tidligere nytter det ikke noget at spørge en Nikon-, Olympus-, Canon- osv.-mand hvad han ville vælge... Er man til Canon så vælger man Canon osv...


    Så det korte af det lange er at det bedste råd du kan få er dette: Sæt dig ind i det udvalg der er og du har råd til! :))


    Men når det er sagt så har jeg på fornemmelsen at S5´eren sikkert sagtens kunne dække dit behov. D40´eren er så nok et "sjovere" kamera, hvis du har mod på at give dig i kast med lidt mere seriøs fotografering.
    Du skal bare være opmærksom på at der er nogle begrænsninger ved D40´eren som hurtigt kan blive ærgelige hvis du bliver bidt af at fotografere.
    Så hvis jeg alligevel skal give dig et råd er det at satse på et mere almindeligt kamera, såfremt dit behov og din interesse ikke peger i retning af D40´eren - Ricoh laver nogle interessante kompaktkameraer, som jeg selv (selvom jeg ikke er "Ricoh-mand") ville overveje hvis jeg skulle ud og købe et kamera til at supplere mit DSLR med.


    Det korte af det lange er at begge kameraer er gode kameraer - D40´eren vil jeg dog mene er et bedre kamera. Men hvis det skal være DSLR og du forventer at gøre noget ved det så ville jeg spare sammen til et lidt dyrere kamera...