Ny selvbygget gamer

  • Hello tweakers


    Ligesom så mange andre vil jeg lige rådføre mig hos jer :9xo
    Min lillebror skal have sin allerførste gamer-pc.. Og den skal selvfølgelig kunne trylle!
    Vi venter med at indkøbe dele indtil sommer engang, så vi kan se hvad der sker på grafikkort-markedet.. Men derfor kunne vi godt tænke os lige at danne et overblik over computerens øvrige build..


    - Budgettet er 8500 kroner inklusiv Windows 10
    - Så "fremtidssikret" som muligt til ovennævnte pris
    - Han skal ikke overclocke
    - Kabinet, skærm, mus og tastatur er der styr på (og ligger udover de 8500 kroner)


    Vi har kigget lidt på følgende dele:
    http://s3.postimg.org/4esdsd8sj/hhhh66.jpg


    Nogle bud?
    :rules:

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

    Rettet en gang, sidst af thjen87 ().

  • Måske er I ikke interesseret i OC nu, men når CPU'en bliver lidt ældre, er det en god ting at kunne OC den. Og der er ingen grund til at vælge en CPU med HT, da stort set ingen spil udnytter dette. Jeg havde taget en Intel Core i5 6600k, den koster en hel del mindre end den i7 6700 og så tilvalgt en anstændig CPU køler - en CM Evo 212 kunne være et bud.


    Hvis I vælger en I5 6600k skal I så have et bundkort der kan OC CPU'en. Her kan I fx kigge på et Asus Z170-p. Bemærk dog at I skal vælge den model der understøtter DDR4. Der er nemlig også et der understøtter DDR3l. Ydermere skal I bemærke at det kun understøtter ét grafikkort, men vil I alligevel ikke køre SLI/CF, så gør det ikke noget. Ellers skal I kigge på Asus Z170-A.


    PSU'en er OK, men den har tendens til at larme lidt, men... Ellers kan I kigge på EVGA Supernova G5 550 watt til ét grafikkort eller G2 750 watt til SLI.


    Nu koster RAM ikke alverden, men i teorien kan I nøjes med 8 GB, men igen, RAM koster ikke alverden.


    Jeg ser ikke nogen SSD - er det med vilje? Personligt havde jeg taget en 250 GB SSD til ca. 600 kr. En SSD er vel nok den del der gør den største performencens forskel i daglig brug.


    DVD drev - hvem bruger det i år 2016? ;) Man kan jo installere Windows fra en USB nøgle... Og iøvrigt kan det slet ikke betale sig at købe i Windows til den pris. Kig efter en OEM licens til Windows 10 Pro her: http://www.kinguin.net/categor…-10-professional-oem-key/ Pris: ca. 200 kr.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hej ShoutingSeeker!
    Tak for en meget udførlig respons :9xo


    Vi har valgt i7-6700, fordi jeg et sted læste, at kommende spil, såsom Star Citizen, vil få mere gavn af i7, fremfor i5.. Dét, sammenholdt med, at i7 skulle være mere fremtidssikret, gjorde at vi valgte dén..
    Men det er måske bare en skrøne?


    Med hensyn til overclocking kan du have helt ret, men vi forsøger bare at spare et par hundrede kroner her og der, så vi kan holde os til budgettet..
    Også af denne årsag har vi fravalgt SSD..


    DVD drev har vi tilvalgt fordi, at min bror har en række spil liggende på cd/dvd, som han fra tid til anden ynder at hive fat i igen :crazyeyes:


    Windows 10 har jeg ganske rigtigt bemærket inde på bl.a. Kinguin, men hvordan fungerer det? Man får tilsendt en nøgle derfra, men hvordan installeres styresystemet? (Jeg aner ikke en skid) :O

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Prismæssigt giver socket 1151 i7 ikke rigtig nogen mening. Den ligger alt for tæt på 2011-3 i7 5820k.
    Det med at spil vil køre bedre i fremtiden på i7 end en i5 er der blevet sagt siden den første i7 så dagens lys.
    Jeg havde også taget en 6600k i stedet for en låst 6700.
    Jeg ville aldrig fravælge en SSD i den her prisklasse. Hele computeren føles bare meget mere snappy med ssd.

  • Okay.. Jeg ser, når jeg regner lidt på det, at jeg kan få følgende for knapt 8300 kroner..


    Intel Core i5-6600k processor
    ASUS Z170-P Bundkort
    HyperX Fury Black DDR4 16GB Ram
    Seagate Barracuda 1TB HDD
    ASUS Geforce GTX970 Strix Bundle w/HyperX Fury 240GB SSD
    Windows 10 (Kinguin)
    ASUS DVD Writer
    Corsair CX600M 600W PSU (Med en EVGA Supernova, så overstiges budgettet desværre.. Ville denne gå an?)
    Cooler Master Hyper 212 Evo Køler


    Men hvad vil de nye Pascal grafikkort ligge på i prisleje, når de udkommer? Omkring 3200 kroner? Fordi så vil budgettet overstiges alligevel, og så er der ingen grund til er at vente på deres udgivelse, medmindre fx GTX970 prisen falder?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Hvem end der har bildt jer ind at en i7 får Star Citizen til at køre bedre skal have pisk ved daggry. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Det er ikke pga pris faldet. Det er pga de nye grafikkort virker til at blive betydelig bedre. Imo er det meget dumt at købe grafikkort nu. vent i det mindste til der er mere data om de nye kort. De skulle gerne blive vist på næste messe som er her snart.


    Til trådstarter. Nu ved jeg ikke hvilken spil du skal spille. Men Der kommer spil som vil have stor fordel af i7. som star citizen. pt har jeg fortrut jeg ikke købte en i7 fordi den er bedre fremtids sikkeret.

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X


  • Der er ingen der ved, hvordan de nye kort kommer til at yde. Men vi vil med stor sandsynlighed komme til at se et betydeligt boost i ydelse. Vi kommer til at se Nvidia GPU'er med 16 nm mod nuværende 28 nm. Den store Pascal GPU kommer med 16 milliarder transsistorer - Nvidia Titan X har "kun" 8 milliarder, det giver en nogenlunde billede af hvad vi kan forvente af de næste kort. Så måske vi kommer til at se Gtx 1070 med en ydelse som vi i dag kender fra Gtx 980ti, dette er selvfølgelig gætteri. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg bilder ikke nogen noget som helst ind.. Fordi jeg ved ikke noget om det :$

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Quote

    Hvem end der har bildt jer ind at en i7 får Star Citizen til at køre bedre skal have pisk ved daggry. :D



    Prøv at søg på nettet og du vil finde. Jeg har nemlig selv tænkt på at skulle have ny computer og derfor ville jeg finde ud af om det ender med at der vil være fordel ved at have en i7 med hyper threading
    Jeg har nu læst jeg ved ikke fra hvor mange personer sige at spillet vil kunne bruge flere kerner. og hyper threading og jo flere jo bedre.


    Udover det vil man kunne se her hvad de anbefaler


    http://www.game-debate.com/gam…=5490&game=Star%20Citizen



    Her inde vil du kunne læse at MANGE siger at i7 er en klar fordel i star citizen
    https://www.reddit.com/r/starc…new_cpu_for_star_citizen/






    citat. (i7. You really want an i7 for Star Citizen. The game takes advantage of hyperthreading quite heavily)




    udover det skal vi også huske på at spillet ikke er færdig og meget mere kan ske og ja self vil en i5 kunne køre spillet, Men det er i7 som er anbefaler pt tænker jeg selv hvis det er min i5 ikke køre det fint så vil jeg have en med 6 kerner og 12 hyper threading. også fordi at på længere sigt kommer der måske flere spil som bruger det

  • Du har helt ret i at folk siger at i7 er at fortrække. Problemet ligger bare tit i at folk sætter dyre i7 CPUer sammen med middel grafikkort så som gtx970. Skal man have en gamer computer er det et dårligt valg. Til gaming ville jeg tage en 6600k over en 6700.


    Til gaming på socket 1151 er 6600k det bedste valg. imo
    Har budgettet været lidt større er det 5820k, som giver mest mening.

  • Ja det er rigtig men det ændre ikke på at Star Citizen er et spil som kommer til at kræve utrolig meget cpu og som det lyder til endelig kunne udnytte flere kerner og hyper threading. hvilket kun er fedt for os :) nu kommer de nye 1070/1080 og det bliver nok et utrolig godt valg sammen.



    Men hvis du kikker på første link kan du se at de anbefaler et 780, hvilket ca burde være et 970 ergo det må kunne køre fint med det. Dog er større jo altid bedre.


    Nu er det slet ikke sikkert at trådstarter skal spille star citizen. Men hvis man som mig faktisk kun går og venter på det kommer ud. så vil jeg gå efter noget som passer til det spil :)

  • Det ser også rigtig fedt ud, Star Citizen :)
    Jeg tror min lillebror kommer til at være en all-around gamer, men som klart vil kaste sig i grams med AAA titler de kommende år..
    Så maskinen skal, indenfor hans relativt spinkle budget på 8500 kroner, kunne danse med AAA titlerne nogle år :)

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Men hvordan installerer man Windows via en nøgle, eksempelvis fra Kinguin? Hvor henter man OS fra?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Fra Microsofts egen side.


    https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10


    Deres Media Creation værktøj kan spytte en .iso til brænding ud, eller installere direkte. Mener sågar der er indbygget USB nutildags.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Super :9xo
    Tak for det..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X