Ingen forbindelse til grafikkort. PSU eller Grafikkotet?

  • Hej !


    For et par dage siden besluttede jeg mig for at "støve" min pc af, da der var del støv i kabinettet. Tog alle dele ud og gik igang med at støve alt af, med en lille børste og med støvsugeren, alkohol-skumrens, trykluft osv, uden at være for voldsom.. fjernede også køler på både bundkort og grafikkortet..


    Brugte ikke skum på printplader eller lign.. kun på blæser og div overflader..


    har haft lidt problemer med min pc i al den tid jeg har haft den, primært med driver osv og har skiftet grafikkort 1 gang..
    Er ca et år siden jeg fik sat et nyt kort i.


    Alt virkede som det skulle før jeg begyndte at pille dele ud af den, men da jeg samler det hele igen o skulle starte kunne jeg ikke få forbindelse til grafikkortet, intet skærmbillede eller noget andet.. kunne kun høre blæser på kortet som blev ved med at speede op og ned igen.. som det prøver at genstarte gang på gang, men uden held.. :oops:


    Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej?


    Et lille side spørgsmål: kan det være min PSU som ødelægger eller laver bøvl i den ? syns bare det mærkeligt at mit kort allerede er gået i stykker efter 1 år ..


    System:
    Cpu. AMD Phenom II x4 BlackEdtion.
    Bundkort. GA-MA790FXT UD5
    Grafikkort. HD7770 saphire 1ghz edtion. 2gb
    Ram. 8gb ram 2x4 XMS3 CORSAIR
    PSU. LCpower 1050w v2.0 LegionX

  • Du må aldrig bruge en støvsuger til at rengøre din computer. Det skaber altså statisk elektricitet.


    Men er du ikke sikker på at du måske ikke har fastgjort kablerne god nok?


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Glemte at sætte stikket i mit grafikkort til at starte med..


    Men slukkede igen, og satte det i.. burde være nok eller ??


    Men da jeg fik sat dem i tjekkede jeg efter, så ingen løse forbindelser..


    -


    Mht støvsuger så brugte jeg den ikke på grafikkortet brugte en lille børste med små tykke børster..

  • Prøv at sætte grafikkortet i den anden PCI-E sokkel


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Peter< har prøvet en anden sokkel men virker heller ikk .. :'(


    -Noxon< mener ikk jeg har reset-bios. kabler og ram og det hele sider som det skal.. cpu også, har givet den nyt kølepasta på cpu ikke for meget jun et tyndt lag.. har gjort det samme mange gange før og uden problemer..

  • lille update.. det ikke kun mit grafikkort som genstarter..


    Min skærm reagere slet ikke kun når jeg tænder min pc, men den lukker hurtigt ned igen og mit system bliver ved med at genstarte af sig selv.. man kan tydeligt høre det på blæserne i kabinettet.. Nogle forslag... ?


    Det noget rigtig lort, for jeg gerne vil sælge ud af min gamle pc men ved jo ikke hvad som er problemet.. så går mig rigtig meget på.. :'(

  • Kunne måske være være din HD der ikke booter op...

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Kunne måske være være din HD der ikke booter op...

    Meget utænkeligt. Selv hvis HD'en ikke booter, ville han stadigvæk være i stand til at se BIOS.


    Jeg synes det lugter meget af defekt bundkort / CPU. Men den eneste måde at finde ud af det på, er ved at test hver enkelt komponent i en anden maskine

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13