Crossfire - Hvor stor PSU

  • Hey TWEAK


    Jeg overvejer at køre trifire/crossfire med mit nuværende system for at få lidt ekstra power.


    Mit nuværende system er
    formula IV
    amd x6 1090t
    2 sata - standard harddisk og et dvddrev
    5970BE 2gb
    8 GB DDR3 1333mhz cl9
    Overvejer så at kører trifire da jeg har læst en masse om at quad gpu ikke har den store effekt i spil, så overvejer at tilføje et 5870.


    Men her kommer så spørgsmålet. min nuværende PSU er en cooler master gold 700w. Og den regner jeg ikke med at er nok.


    For regner også med at overclocke cpuen, så den kan følge med grafikkortene. Men skal jeg op i 1kw eller derover eller er en 850w fx nok.


    Fx en corsair AX 850.


    Håber i kan hjælpe.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Noob2009
    Overvejer så at kører trifire da jeg har læst en masse om at quad gpu ikke har den store effekt i spil, så overvejer at tilføje et 5870.


    Men her kommer så spørgsmålet. min nuværende PSU er en cooler master gold 700w. Og den regner jeg ikke med at er nok.


    Altså du har allerede et 5870?
    Jeg har en 750W fra Corsair, og den burde meget gerne kunne køre 2x5870, angående 3x5870, så skal du nok over 850W (tror jeg da).


    Men 2 af dem er også fint nok, se den her review (dog af 580 SLI) - http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/, bare kig på GTX 580 og 5870 Crossfire.


    5870 Crossfire lægger sig op af GTX 580 i de fleste tests, og så scorer 5870 Crossfire også en del FPS i alle spillene :)


    /edit
    Jeg overvejer også her inden BF3 at opgradere til 5870 Crossfire, så kunne være fedt med lidt flere meninger, måske også om man skal taget et andet kort i stedet for, men stadig vil kunne køre BF3 med måske maks. grafik.

  • Nej har et 5970 altså en med 2 gpu (mener det er 2 5870 gpu der er blevet sat ned til 5850 clocks) og derfor jeg vil så sætte den sammen med en andet kort. for så at køre med 3 gpu. og har læst at man godt kan bruge 58xx til det. (5870 & 5850)


    Først overvejet jeg at få et til 5970 så jeg fik quad gpu men har læst mig frem til at spil ikke rigtigt understøtter det, samt at 5970 x2 burde skalere ringe, kun i benchmark man kan se forskel.


    Håber det er mere forståeligt nu :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Noob2009
    Nej har et 5970 altså en med 2 gpu (mener det er 2 5870 gpu der er blevet sat ned til 5850 clocks) og derfor jeg vil så sætte den sammen med en andet kort. for så at køre med 3 gpu. og har læst at man godt kan bruge 58xx til det. (5870 & 5850)


    Først overvejet jeg at få et til 5970 så jeg fik quad gpu men har læst mig frem til at spil ikke rigtigt understøtter det, samt at 5970 x2 burde skalere ringe, kun i benchmark man kan se forskel.


    Håber det er mere forståeligt nu :)


    Var jeg dig, så ville jeg lige stikke fingeren i jorden og se hvordan dit 5970 afvikler spillet. Crossfire skallerer rigtig fint, mens både tri- og quadfire sutter max, rent skallerings mæssigt.


    Uden dog helt at have sat mig ind i tingene til BF3 endnu, så skal spillet jo kunne afvikles på et hav af hardware og så godt som muligt, efter hvad både DICE og EA siger.


    Lever det ikke op til dine forventninger, så kan du jo investere i et kort mere hvis du vil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Vil mene en AX 850W vil kunne klare det, da de som regel kan tage 900-950W load hvis det skulle være.


    En TX 850W v2 burde også klare det, men har jo så ikke gold certification.


    Nu nævner du ikke om du overclocker, men hvis du gør og har tænkt dig at overclocke begge kort samt cpu så ville jeg nok kigge efter en solid 1000W~ som f eks Corsairs HX 1050W, er Silver rated så burde være fint, og er semi modular.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Overvejer også meget en 1kw+ PSU for så er man altid helt sikker. Men ja hvis 850 kunne være nok kunne man da svare lidt penge der.


    Omkring overclocking så bliver cpuen i hvert fald oc til 4ghz+ og hvis jeg køber et 5870 så overvejer jeg at overclocke mit 5970 til samme clocks som 5870 men det er ikke sikkert endnu. Overvejer også stadig om jeg skal tage et 5850 i stedet, og se hvordan det fungere.


    Men ville bare lige have en mening hvad i ville mene der skulle være minimum kravet for w :D

  • Godt være du får lidt problemer med varme på dit 5970, måske smid en accelero extreme køler på, de rimlig nice.


    Men som sagt tror som sagt en kvalitets 850W psu vil være nok, du ikke op på over 850W power consumption fra dit system med mindre du køre Furmark eller noget andet som er lavet til bare at voldtage dine korts strømforbrug. Er ikke noget som sker under normal brug :)

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Ja tænkte også med den normale køler bliver 5970 nok hurtig varm, der er nok en grund til at de har sagt den ned til lidt lavere clocks. :D


    Har set lidt på den der køler og læst om test, jep den ser ud til at være en del mere optimal end standard køleren. Men tror ikke jeg starter med at overclocke mine kort, og regner med at prøve at 5850 først i stedet for et 5870 og venter lidt med overclockning på kortene.


    Men ja før alt det skal ske, skal ens PSU være i orden. hehe bare lige købt ny 700w for et par måneder siden, nu tænkte man bare hvorfor man ikke havde købt en del større den gang og havde tænkt på lidt mere overkill setup hehe, for den gang manglede man jo en setup og var ligeglad med prisen. Men lige nu synes man at når det kommer over 1kw så er pris også derefter hvis det skal være kvalitet som corsair og coolermaster osv

  • Købte Netop en 950W så jeg havde mulighed for Trifire hvis jeg skulle have lyst.


    Dog har jeg ændret motherboard siden hen (da jeg skiftede til et b3 revision), så har slet ikke plads til 3 kort nu :(


    Men tror nu du bare skal holde dig til CF i første omgang, er langt fra alle spil der scaler godt med 3 gpu'er.


    Metro 2033 er et af de få spil som gør fuldt brug af 4 gpu'er, er rimligt galt, hver added gpu giver ca 70% mere preformance, hvilket normalt er uhørt når vi snakker 4 gpu'er.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325