9500 GT blåser på fuldt tryk næsten fra opstart

  • Hej jeg har lige købt et ekstra grafikkort til, min tredje skærm, jeg har et 9800 GTX og så et 9500 GT, problemet er at blæseren på 9500 kører meget højt hele tiden, også selvom det ikke burde være i brug, altså når skærmen ikke er tilsluttet. Jeg tror, at synderen er mit gamle kabinet, uden nogen form for blæser, hvis det er det, hvilke nye kabinetter kan i så foreslå?

  • har du prøvet lige at tjekke hvor varme de forskellige dele er??


    hent programmet HWmonitor og så se efter.. hvis du er på skrivebordet og kortet er over 50-60 grader vil jeg mene det er for varmt.. men er du heldig er der en sensor i dit kabinet der siger hvor varm luften er derinde

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Hardware Monitors
    -------------------------------------------------------------------------


    Hardware monitor Intel Core 2 Duo E8400
    Temperature 0 74°C (165°F) [0x1A] (Core #0)
    Temperature 1 68°C (154°F) [0x20] (Core #1)


    Hardware monitor NVIDIA GeForce 9500 GT
    Temperature 0 86°C (186°F) (GPU Core)


    Hardware monitor NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
    Temperature 0 66°C (150°F) (GPU Core)


    Hardware monitor SAMSUNG HD753LJ
    Temperature 0 54°C (129°F) [0x36] (Assembly)
    Temperature 2 53°C (127°F) [0x35] (Air Flow)


    Hardware monitor WDC WD15EARS-00Z5B1
    Temperature 0 51°C (123°F) [0x33] (Assembly)


    --------------------------------------------------------------------------


    Hvad skal jeg gøre ved det? Nogen forslag.


    Det er dog set efter et par timer web surfing osv.


  • well :) vi fandt da grunden til hvorfor blæserne kører så meget på det grafikkort, ved 90 grader på nvidia's kort kører blæserne med fuld knald (i hvert fald på mit kort), 74 grader på din CPU er også alt alt alt for varmt til din processor efter noget websurfing...


    hvordan er dit kabinet bygget op?? er der blæsere til indsugning foran og udsugning bagved?? eller? mange gange er det bare at flytte en blæser eller tilføje en ekstra og så virker det igen upåklageligt..


    hvis du vil undgå at skulle købe et nyt kabinet, så prøv at pil siden af og lige tag et billede som du smider herind, kan være der er nogen som kan se noget der relativt let kan gøres for at forbedre airflowet :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his