Indlæg af Jrh

    Jeg vil opgradere min pc til et system med en Phenon II X3 720 Black edition. Af bundkort har jeg tænkt på et Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (790X chipset).


    Af ram havde jeg tænkt nogle PC3-12800. Dog er jeg virkelig i tvivl om hvad for nogle jeg skal vælge. Til min gamle computer var det vigtig at bruge kun 2 ram stænger ved OC (X2 3800+).
    Forholder det sig lige sådan til en Phenon II X3 ?


    Er der nogle der kan give nogle hints til nogle gode ram stænger på 4gb eller mere. Gerne med en forklaring/test om hvorfor.. Endvidere er jeg ikke sikker på om PC3-12800 er værd at foretrække i forhold til nogle der er lidt langsommere.?


    Til sidst går jeg ud fra jeg skal bruge en ny PSU, min gamle er på 400W og er en Raptoxx. Den har kun et 4PIN 12v stik, og jeg kan læse mig frem til MB skal bruge et 8-pin ATX12V-kontakt.


    Jeg vil meget gerne have en meget støjsvag PSU og jeg regner med den skal være på omkring de 500W, Det burde være rigeligt :)


    Er der nogle der kan anbefales frem for andre ?


    Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig i min søgen :)

    Det er en meget fornuftig tankegang du har dig der.


    Jeg vil dog tilføje at hvis du napper en stikbox med en afbryder, og slukker hver gang du slukker computeren så er du helt ude over det problem. Måske sparer du endda også lidt på en billigere psu.


    Desuden har du jo helt sikkert også en skærm, højtaler mm. som kører på en standbystrøm når din computer er slukket der også bruger strøm.


    Det er vigtigt at huske på at selvom man slukker på knappen på diverse aparater med transformer, er det 99% sikkert man kun slukker på sekundærsiden af transformeren og derved står den stadig og bruger strøm ! :)

    Det lyder ikke helt tosset det du foreslår:


    Du kunne kigge på dette.


    Cpu: http://www.edbpriser.dk/Product/Details....=all&pid=495895


    Bundkort:http://www.edbpriser.dk/Product/Details....=all&pid=495780


    Ram: http://www.edbpriser.dk/Product/Details....=all&pid=436019



    Jeg har dog et par tillægsspørgsmål.


    Kan disse komponenter tåle til en smule OC ?


    Er ramene nogle gode kvalitets ram ??


    Jeg har vandkøling og regner kun med at køle cpu med dette.


    Den processor, Phennom II X3 720. Er den på 2,8 ghz selvom det ikke er en Black edition ?


    Er der en bedre processor til en prisen ? evt noget intel ?


    Jeg takker mange gange for svar indtil videre :) ..og bær venligst over med mig hvis jeg spørg lidt for meget..

    Tak for hurtigt svar.


    For at være mere præcis så er mit grafikkort et 9600 GT Silence med 512 DDR3 Ram.
    Strømforsyning er en 450W raptoxx Prof.
    Jeg har 3 HDD i maskinen + 1 laing DDC pumpe til vand.


    Jeg tænkte nu bare på lidt hurtigere cpu og ram...


    Noget i stil og pris som denne her jeg har fundet her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=346179


    Om det er noget der virker og ok kvalitet til pengene ved jeg ikke, derfor jeg skriver her :)


    Lidt flere inputs vil være rart

    Hej alle.


    Nå.... Nu er det vist på tide jeg får kigget lidt på min maskine og opgraderer den en smule.


    Jeg kører jo stadig på de gode gamle DDR 400 ram :D (Gammel setup står i signatur)


    Dvs. Jeg vil gerne invistere i et nyt bundkort, cpu og ram.


    Det jeg primært bruger min pc til er:


    Musik (i-tunes/winamp) mm. Redigering af wav. filer.
    Spil: Primært. Dark age of Camelot, CS, gta sa, (gamle spil)


    Jeg går efter en meget lydløs pc, derfor har jeg vandkøling..


    Har i nogen ideer til hvad jeg skal købe af nyt grej? Jeg vil ikke ofre en formue og få noget jeg slet ikke har brug for :)


    Men.. jeg vil heller ikke købe noget der kun er en anelse bedre end det jeg har.


    På forhånd tak for hjælpen.

    Så røg den op på 2530Mhz og umiddelbart stabilt. Cpu får 1,45v og leve af og ram 2,7v


    Multi på 9, HTT på 3x, FSB på 280, Ram kører 230Mhz, 2,5-3-3-5


    Om det er 100% stabilt og en memtest kommer. når jeg når så langt.


    Temp ligger på cirka 60 grader ved fuld load (begge kerner) 100%


    Jeg må så se om jeg kan barbere lidt af strømmen til cpu´en så den kan få det lidt mindre varmt.


    Umiddelbart har jeg fået SuperPi cirka 9 sek. hurtigere end standard opsætning hvor den ku tage 1M på 43,5 sek og nu kan den på 34,2.


    Hvis der er nogen gode råd osv for at optimere det er de meget velkomne. (hvis hukommelsen går så langt tilbage)


    Det er jo efterhånden en gammel maskine :D

    Kan i huske Hvor varm sådan en X2 3800+ Cpu max bør blive ??


    Jeg mener jeg kan huske noget med 65 grader, men jeg er sgu ikke helt sikker..


    Jeg måler temps med HWmonitor + analoge følere til ram og radiator mm.


    Jeg mener at ku huske at i begge også rodede med denne type cpu dengang jeg købte den :-)

    Jeg kunne godt tænke mig at OC på mit system i windows i stedet for i bios.


    Findes der ikke et program hvor jeg kan det ??


    Det der bliver linket til i en tråd her (setfsb) understøtter ikke mit bundkort.. Heller ike den nyeste version af det.


    På forhånd tak for hjælpen.

    Hej


    Jeg kan se at mit bundkort ikke er understøtte af dette program. Findes der andre der er gode og virker lige sådan ?


    Mit bundkort er et Asus A8N-SLI Premium

    Hej


    Hvordan opdatere jeg min bios på mit Asus A8N-Sli premium bundkort ?


    Jeg har aldrig prøvet at opdatere min bios før, så findes der en guide et sted eller gode råd ? Efter at have siddet en del og googlet lidt rundt er jeg stadig på bar bund.

    Før havde jeg et 6600 GT med 128 mb ram.. Det virkede helt fint. Jeg prøver dog lige at skifte over for at se om det stadig virker nu når jeg kommer hjem.


    Men er der ingen der har prøvet at få samme billede som jeg får, og evt. fandt ud af hvad der var galt ?

    Hej alle


    Jeg har lige været ude og investere i et nyt graffikkort.
    Det er et Asus En 9600GT Silence med 512mb ddr3 ram.


    Jeg har det problem at når jeg starter computeren op kommer der kun flimmer på min skærm. Forstået på den måde at det er flimmer med en masse underlige forskellige tegn og farver. ( i fuldskærm).


    Dvs jeg kan ikke komme ind i bios eller gøre noget som helst.


    Jeg har prøvet begge DVI stik på grafikkortet, hvor første stik opfører sig som beskrevet ovenfor, og det andet stik er der intet signal på.


    Min skærm er en samsung, med vga stik, så jeg har brugt det samlestykke der følger med parken til kortet.


    Jeg har også monteret det ekstra strøm stik der skal i.


    Bundkortet er et Asus A8N-SLI premium NF4.


    Er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig om jeg har gjort noget galt/mangler noget, eller om det er i stykker.


    Hilsen Jesper

    Hej


    Nu er det efterhånden 1½år siden jeg skiftede vand sidst, og jeg har lagt mærke til der er kommet noget hvidt snask i mit resovoar og i et af kølehovederne. Det sidder nok også alle andre steder, radiator, pumpe og de sidste to kølehoveder.


    ...Men hvordan er den bedste måde og få renset det på? Jeg tænker jeg kan jo sagtens skille det hele ad og give det en spuler, men hvordan så med bakterier?? Det skal jo blive helt klinisk rent.


    Jeg mener jeg engang læste noget om citronsaft etc... men jeg kan virkelig ikke huske det


    Jeg håber en kan give en hurtigt svar :-)


    Mvh


    Jesper