Indlæg af Azjo

    Men har du aktiveret den hos microsoft?
    Hvis du ikke har, kan du måske nå at bytte.


    Anyways, taget fra wikipedia:
    The emergence of the 64-bit architecture effectively increases the memory ceiling to 264 addresses, equivalent to approximately 17.2 billion gigabytes, 16.3 million terabytes, or 16 exabytes of RAM


    17.2 millarder gigabytes til 64bit vs 4gb til 32bit, det er da et lille hop.
    At microsoft så sætter limit på deres styresystemer er en anden sag.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    nah det er alle SSD'er der har det problem.
    Men ja Windows laver i sig selv en masse små skrivninger, det er derfor vigtigt man undgår så mange nu kan. Dette kan man gøre ved at flytte eventuelle programmer til en almindelig HD


    Det er jo hul i hovedet.. det er jo netop for små skrivninger og læsninger at man køber SSD.


    Tak for info om TRIM urbananen :P så er der jo ingen problemer ;)

    #dkwolf


    Windows laver masser af skrivninger så ud fra hvad jeg kan forstå vil det ikke være smart at installere windows på den?


    Er dette et generelt problem eller kun for intel x25m, disse små skrivninger?



    Anyways, så ville jeg hellere købe Corsair Performance series P64, da den har en del højere skrivehastighed.
    Se write hastighed her:
    http://www.hardwarecanucks.com…64-64gb-ssd-review-7.html


    Edbpriser søgning:
    Hvis man vil kan man vel også tage P128 :P:
    http://www.edbpriser.dk/Search…re%7c2%2fHarddisk%7c16%24

    Fragman, kan du se fejl med Western digital diagnostics når du lige har lavet en chkdsk?


    Jeg har en helt ny fra fabrikken som desværre døde ret hurtigt og jeg fik en fejl 07, men efter chkdsk viser den simpelthen ikke fejl mere så jeg ved sgu ikke lige hvordan jeg kan bevise den er defekt.
    Man kan mærke/høre den er dårlig.


    For at undgå misforståelse linker jeg lige et billede til det program jeg har brugt:
    http://admin.cdrinfo.pl/screenshots/wdgld.png

    Det er ikke core 216 udgaven jeg køber ;)
    I SLI er forskellen jo absolut intet mellem alle de kort i den range.


    Er der virkelig ingen kritik af mine valg? Er det så godt valgt? :D (halv ironisk)


    Ja jeg er som sagt ikke glad for getmore men deres priser kan ingen slå.
    Jeg har dog holdt mig fra asus som jeg ved skider på deres kunder hvis firmaet man har købt det fra er død.
    De forlangte 500 kroner for at RMAe et bundkort.. nej tak asus.

    Hejsa drenge


    Jeg har brugt et godt stykke tid på at finde ud af hvad jeg skal købe til mit nye system, men vil gerne være helt sikker og vil være rigtig glad for lidt feedback på de forskellige dele eller generelt.
    Jeg har valgt disse dele:


    Bundkort: ASRock X58 Extreme
    CPU: Core i7 I7-920 8 MB
    Ram: OCZ Blade Series 3 x 2 GB 2000mhz PC3-16000 CL 9-9-9-30


    Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 260 Synergy Edition (har en leadtek gf260 og vil køre SLI)
    Strømforsyning: Corsair TX850W


    SSD: Kingston SSDNow V+ 64 GB
    Harddisk: WD Caviar Green WD15EADS 1.5 TB


    Kabinet: Cooler Master 690
    CPU Køler: Noctua NH-U12P Special Edition 1366
    5 stk Noctua NF-S12-1200 blæsere


    Rammene er nok de mest usikre.. men i forhold til reaper edition tror jeg disse er lidt bedre.
    Jeg har tænkt mig at skifte alle cooler master's blæsere ud med Noctua kølere for at få en mere stille computer.
    Og jeg har tænkt mig at overclocke rimeligt failsikkert, så cirka omkring 3.7ghz som egentlig let kunne gøres uden det helt store.


    Hvad siger i? :)



    edit:
    Nå ja, og jeg bestiller det hele hos getmore da de har de bedste priser generelt.
    Jeg er dog ikke helt glad for dem pga deres forbindelse til multimediaworld.


    Men et spørgsmål i forbindelse med getmore:
    Hvis nogle ting har ukendt leveringstid, sender de så alle de andre dele først?
    Ringede lige til dem men de svarer ikke.

    Jeg har planer om at købe en i7 920 som jeg gerne vil overclocke rimeligt fail sikkert.


    Ud fra hvad jeg har læst har jeg det indtryk at man let kan overclocke til 3.7ghz men allerede ved 4.0ghz bliver det ret svært at holde den stabilt, er dette korrekt?


    Hvis det reelt er fordi den ikke kan blive stabil nok, er det vel ikke nødvendigt at købe den vildeste CPU køling?
    Jeg tænkte på at købe NorthQ Siberian tiger II, men hvis Arctic Cooling Freezer XTREME Rev.2 fint kan klare 3.7ghz så er det vel spild af penge at købe en NSTII for 900 kr.


    Ja jeg er sgu lidt usikker på hvilken køler der er bedst til prisen hvis man bare skal "nøjes" med simpel OC.


    Sidst men ikke mindst, er det korrekt at det kan ses i bios at en i7 har været overclocket? Det fik jeg fortalt..

    Det er mest for dem der overclocker, som går efter høje mhz med lave timings, så kan man presse dem endnu mere ;)
    Så hvis du ikke skal overclocke, bare køb de bedste til prisen.


    Det illustrerer prisforskellen reelt faktisk med de 2 OCZ platinum som netop har de hastigheder.
    3x2gb edbpriser søgning


    Med den lille prisforskel ville jeg da tage pc12800 hvis man får lyst til at clocke lidt en dag.


    Tvivler faktisk på er der er nogen som helst forskel på rammene, de er bare sat til hver sin hastighed, hvor den med højere hastighed naturligvis bare har højere latencies.

    hmm..
    OCZ Blade series: 2000mhz 9-9-9-20
    OCZ Reaper Ed: 1600mhz 7-7-7-24


    Jeg kan ærligt talt ikke se hvilke ram der ville vinde hvis vi satte Blade series til 1600mhz?
    Har ikke nyere OC erfaring så..

    til pc12800 er det nok http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=486291 som er bedst.


    Og lige den ocz gold kan også fås i 3x2gb men til samme pris som de platinum jeg har linket til, som øvrigt er dårligere end platinum.


    til pc16000 er kingston hyper x et god bud til prisen:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=637836


    Selv hælder jeg til OCZ Blade series til 1700 kr men jeg er godt nok meget i tvivl om det er pengene værd:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=511397


    Angående de de mærkelige priser ville jeg sige det havde noget med udbud og efterspørgsel at gøre men kun et firma har de ram.. så jeg vil gætte på at de ikke er så populære fordi folk synes blæserne er overkill måske?

    Det er ikke nok ram og hastigheden af ram er nok noget af det vigtigste.
    2gb kan lade sig gøre det meste af tiden meeeen idag vil jeg vove at påstå at man kan komme i problemer nogle gange hvis man kører nyere spil, og samtidig har en masse åbent.