Indlæg af xenon

    Jeg har også hørt om at man kan give disken en tur i fryseren - har dog aldrig læst om nogen hvor det den approach var lykkedes.


    Til gengæld kan jeg fortælle at jeg vandt kampen med en disk med samme fejl som din her for nogle måneder siden. Det jeg gjorde var at sætte den til en PC med usb adaptor - disken powerede op og lavede klik lydende og jeg kunne i my computer lige i kort glimt se disken men den forsvandt så igen. At sætte disken til igen hjalp intet - men efter reboot og at have plugget den til igen. var den der igen og ved at klikke på disken så snart den poppede frem kunne jeg få adgang til den og sætte kopieringer igang. Disse kopieringer gik godt nok kolde 1 minut efter de blev sat igang - men jeg fik da reddet den data jeg ville med denne approach.


    det kan være et enkelt stående tilfælde at det virkede for mig, men give it a shot :)

    husk at kigge efter hvad read/write hasighederne er ved <= 4Kb, hvis du har tænkt dig at køre OS på disken. tilføj evt ATTO til dine review searches - det tool tester disse hastigheder

    jeg tror næppe din disk er røget - anyway du skal ikke være bekymret fordi du ikke har nogen backup - bare smæk disken over i en anden pc og læs data derfra.


    du kan måske prøve at cleare CMOS - jeg ved ikke om det er lige til på en bærbar men det kunne måske hjælpe på sagen

    har du prøvet at starte op i safe mode? (ingen VGA drivers). har du prøvet forskellige resolutions af? Har du prøvet med mere end 1 HDMI kabel? (jeg har haft fat i nogle connectors der ikke kunne klare full HD).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Tror de 515 til en 500 kr er et okay køb :) Når du har dem, så kan du jo altid prøve at afspille en cd på din computer og høre den med bøfferne... og derefter prøve at afspille den på dit stereo-anlæg (også med bøfferne på)... hvis du ikke kan høre nogen forskel, så er der nogen inden grund til at investere i et dyrt lydkort + amp :)


    Han har netop ikke nogen forstærker i forvejen.


    Mine sennheiser HD 600 har "Nominal impedance: 300 ohm" - altså skal de have en del power for at lyde godt (det får de også) - jeg kan se at de bøffer du har set på kræver hhv. 24 og 50 Ohm, så som jeg ser det har du 2 valg - enten den skrabede med bare at købe HD 201 og ikke andet - eller at købe de 515 samt en for for forstærker.


    Jeg tror ikke du vil kunne høre stor forskel på de 2 hovedtelefoner hvis du bare føder dem signal direkte fra lydkortet, så jeg synes det ville være synd bare at købe de 515 alene.

    jeg tror egentligt som udgangspunkt at det lydkort er ok - du kan evt ringe til forhandleren og høre hvad det er for et lydkort - altså exact model nummer - hvis du smider en pm med det til mig kan jeg godt lige tjekke hurtigt om det er noget bras.


    hvis du gerne vil bruge 1000 kr. så vil den bedste løsning nok være en lille headphone amp og et par bøffer. (500 kr hver)


    jeg ved ikke hvad man kan få af headphone amps i danmark men ellers så køb noget fra tyskland

    det jeg tænker er at hvis han har en forstærker stående alligevel, så har han mulighed for at give bøfferne tilstrækkelig strøm - det kan udgangen fra et lydkort sjældent. Eftersom kortet ikke sidder på motherboardet vil jeg tro at noise nivauet vil være ok - medmindre det er et virkeligt gammelt kort.

    Har du ikke en firstærker af en slags du kan route lyden igennem? - og så trække lyden til bøfferne ud der?


    Jeg skal ikke ligge skjul på at jeg selv vægter god lyd meget højt, så hvis du har en forstærker du kan køre bøfferne igennem så køb dem. Hvis ikke du har det, så hænger du vidst på en halv-dårlig lyd - men lydkortet er i det mindste ikke integreret i motherboardet, så så vil nok ikke have vildt meget støj - bare en vag lyd.

    jeg kører selv en micro atx HTPC og har valg en E8400 til denne netop fordi HTPC'en gerne må ha lidt punch når der er brug for det (er ikke udelukkende en HTPC)

    jeg har min gamle pc til salg:


    CPU: A64 3200+ - MB: A8N-SLI Deluxe - RAM: 2x512MB DDR PC3200 - GFX: ASUS GT 8500
    HD: du kan få en med hvis du vil ha en - PSU: Chill Innovation 400W


    Antec kabinet af ældre dato


    havde tænkt mig at tage 1k for den - har det interesse?