Indlæg af Shamanji

    Du har forstået mig ret, men mit begynder ved 55-60 tror jeg, og da mit gamle amd kort lå 30-35 idle synes jeg det her er lidt højt.


    ved godt de kan klare over 100 grader for de thottler sig selv ned.


    Har i erfaring med firestorm fra zotac, der kan jeg nemlig stille på fan hastigheden men er i tvivl hvis jeg sætter den på 20% manuelt om så den kun kører 20% hele tiden også når kortet har brug for mere køling?

    hejsa, her er min pc spec til at at starte med.


    Intel I7 5930 3.5 GHz 3.7 Ghz Turbo
    Asus Rampage V Exstreme [Bios 1302]
    zotac 980 ti amp extreme
    4x4 Corsair Vengence Lpx 16 Gb Ddr 4 2800 MHz 16-18-18-36 2T
    Logitech G19 Keybord
    Razer Naga 2014
    2x Kingston 240 Ssd Raid 0
    6x Seagate 3 TB Storage
    5x Seagate 4 TB Storage
    2x Seagate 1.5 TB Storage
    Asus Blu-Ray Burner



    Efter jeg har fået de 2 nye kort i maskinen lagde jeg mærke til at kortenes fan på begge ikke spinner før de når en vis antal grader, og i nvidia kontrolpanel kan jeg ikke finde fan settings.


    kører med den nyeste driver fra nvidia.com


    kort 1 ligger på 40-45 grader idle og i 3dmark 11 kom den op på 70 hvorpå fan's kørte
    kort 2 ligger på 37-40 idle og kom op på 60 i 3dmark 11


    men vil gerne have fannene til at spinne hele tiden.


    Håber i kan hjælpe.

    Hejsa alle sammen.


    Jeg har købt en gigabyte Brix gb-bxa8g-8890 billigt hos en kammerat der har en pc forretning, den skal fungere som media enhed og er sat til mit tv.


    Problemet jeg har er at den vil ikke hente opdateringer igennem Windows update, Windows 7 Ultimate 64 Bit Dansk og driverne til hardwaren installerer fint, men når jeg vil kører en Windows update finder den kun en opdate til Windows update også bagefter står den bare og søger efter opdateringer som den gjorde fra kl 20 til nu :(


    Den har internet da jeg igennem ie8.0 sagtens kan gå på nettet.


    Har også prøvet diverse Windows update fixes ingen held der


    Bios på pc'en er den nyeste "F2"


    Jeg har også prøvet med et andet internet igennem min mobil ved internet sharing det ser heller ikke ud til at virke da den nu har stået i 1 time med det.


    Firewall slog jeg fra ved start for at se om det hjalp men nej.


    Mine 2 andre pc'es og min datters bærbar kan sagtens updatere gennem Windows update.


    Har også prøvet at nulstille min router men heller intet held der.


    Er lost nu så håber i kan hjælpe.

    Har fået fat i en cigarettænder fordeler med fire udtag i, mit spørgsmål er kan sådan en futte de ting af som man sætter i den?


    Har 2 ting der skal i den og nogle gange måske en tredre ting.


    1.smartphone Samsung Galaxy S6 Egde
    2.Bluetooth til bilen Motorola Roadster Pro
    den tredje ting er min kærestes Samsung Galaxy S4 og måske min datters dvd til bilen.


    Bilen er en Skoda Fabia Combi 1.4 Mpi 68hk fra 2001.


    Håber i kan hjælpe :)

    Er heller ikke 100 % sikker på lugten kom fra min pc, tændt min pc og åbnede terrasse døren og så lugtede det svagt brændt meget svagt, da jeg efterfølgene lugtede til min pc inden jeg åbnede den kunne jeg ikke lugte noget heller ikke da jeg åbnede den, lugten var også hurtigt væk 5-10 sec max.

    Jo det kan det jo sagtens være, men ville psu'en så ikke slukke af sig selv eller blive ustabil?


    Den SuperFlower Leadex Platinum ‘8 Pack Edition’ 2000W jeg har er jo kun 2-3 måneder gammel og af rigtig god kvali, men der er garati på den enndu.


    men hvis en kondensator er gået vil det så ikke gøre systemet ustabil for det er det ikke pt.

    Har lyst med en lygte på bundkortet / grafikkortene og rammene overalt kan ikke se noget der er sveden eller noget der ser brændt ud.


    Hvis en kondensator går ville pc'en så ikke blive ustabil?

    hejsa, i går morgen da jeg stod op ved 12:30 tiden og ja det var morgen for mig efter jeg har kørt natbus, gik jeg hen åbnede terrasse døren tændte pc'en og synes at kunne lugte noget brændt lidt svagt dog.


    Jeg skal ikke lige kunne sige om det var der inden jeg tændte pc'en og om mine sanser var lidt langsom om at fatte det, det lugtede kun i 10 sekunder cirka ved heller ikke om lugten kom ude fra da jeg lige havde åbnet terrasse døren.


    Lugten lugtede som at der elektronik tror jeg hvertfald men kun cirka 5 - 10 sekunder.


    Åbnede starks min pc og kigge ind i den men kunne intet brændt eller svedeb se.


    Alt ser ud til at virke Blæsere / Hdd / Lyd / Tastetur og mus + de andre ting jeg har i mine usb porte virker og har testet resten af usb portene alt ser ud til at virke som de skal den bencmarker som den skal.


    Min psu er en 2-3 måneder gammel SuperFlower Leadex Platinum ‘8 Pack Edition’ 2000W, så tror ikk det er den.


    Men hvad tror i det kan være? synes ikke rigtig der er støv i blæserne eller pc'en men kan støv lugte sådan svagt i 5- 10 sec?

    Jeg sige ja for mig.


    Men har nu prøvet lavet en wipe cache og hard reset f/ factory reset igen i går og nu ser det ud til at virke.


    Youtube video ladetider med mobilen slukket.


    5 Min = 9-10 %
    10 Min = 17-18 %
    16 Min = 28 %
    20 Min = 34-35 %
    25 Min = 44 %
    30 Min = 52 %
    47 Min = 81 %
    1T 00M Min = 89-92 %
    1T 25M Min = 100 %


    Mine lader tider med mobilen tændt hvilket må jo gøre en forskel, om det gør meget elle lidt ved jeg ikke så skal jeg lave en 0-100% med slukket ´mobil


    mine stats var
    5 Min = 9 %
    10 Min = 18 %
    16 Min = 27 %
    20 Min = 31 %
    25 Min = 40 %
    30 Min = 48 %
    47 Min = 70 %
    1T 00M Min = 82 %
    1T 29M 30S Min = 100


    Kørte den app der hed battery repair den gav både mere batteri tid og mere hurtiger ladning også.

    har lige lavet en test hvor mobilen var afladet til 0 % og inden det var der lavet en nulstilling af sofware og hukommelse hvor den også installerede alle updates af programmerne.


    Nulstillede så mobilen og satte den til ladning hvorefter jeg tændte den og tændte også et stop ur, taste mi sim pinkode og lod den så være hvor efter jeg lave stik prøver som en på nettet gjorde over youtube.


    hans stats er :



    5 Min = 9-10 %
    10 Min = 17-18 %
    16 Min = 28 %
    20 Min = 34-35 %
    25 Min = 44 %
    30 Min = 52 %
    47 Min = 81 %
    1T 00M Min = 89-92 %
    1T 25M Min = 100 %


    han testede dog både s6 og egde versionerne og hans mobiler var slukket ved ikke om det gør nogen forskel om den lader hurtigere slukket end tændt med skærmen slukket.


    mine stats var
    5 Min = 9 %
    10 Min = 18 %
    16 Min = 27 %
    20 Min = 31 %
    25 Min = 40 %
    30 Min = 48 %
    47 Min = 70 %
    1T 00M Min = 82 %
    1T 29M 30S Min = 100 %


    men husk min var tændt, tror i det gør nogen forskel?

    En ting mere, når mobilen er tændt og den lader fra 0- 100 % skulle fast charge / hurtig ladning ikke slå fra ved 50 % for min viser det er slået til når jeg tænder skærmen og roller menuen ned fra oven hvor jeg kan slå diverse ting til, der står hurtig ladning selv om den er over 50%

    prøvede den factory hard reset og wipede og cache, på 5 min der kom til 11 % med mobilen tændt og det er vel og mærke med alt sat til som når man modtager mobilen som ny, ingenting installeret og strøm besparelse på + når jeg den lader er skærmen selvfølgelig slukket.


    prøver lige en ladning med mobilen slukket igen.

    Fejl fra min side den lader ikke hurtigere når dne er tændt, men en del langsommere dog kan det være alt det software's skyld jeg har installeret.


    Prøver lige en hard reset.

    Har lige fået min Samsung galaxy S6 egne tilbage fra rep hos mobilitet da den tog næsten 3 timer med en ladning fra 0-100% med den lader der fulgt med og som jo skule kunne gøre det på 1 time og 30 min som Samsung lover og de har opgradere noget software + haft den skilt af og noget må de ha fixet.
    Men synes stadig den lader langsom, når jeg slukker den og lader den fra bund af kan jeg se den ikke slår fast charge til, tænder jeg den så slår hurtig ladning til og jeg kan se den lader hurtigere end når den er slukket, YouTube videoer viser at det skal slå til selv når mobilen er slukket og lader fra 0-100% Samsung skriver også at fra 0-50 %tager 30 min Men min er kun kommet til 45 % hvor dem fra YouTube videoerne er på 55%efter 30 min og tror det er fordi mit fast charge ikke slår til når mobilen er slukket og lader fra bunden af.


    Hvad kan være galt?