Indlæg af Shamanji

    hejsa, jeg har lige opdateret min bios til 3008 version fra 2001 version, mit bundkort er et asus rampage v exstreme.


    problemet er at efter opdateringen vil jeg sætte biosen op igen men mine settings, når jeg så instiller mine ram til 2666 MHz så stiger min Vccio cpu 1.05v voltage til 1.340v hvor den ellers lå omkring de 1.05v.


    så er pt nød til at sætte min ram på auto så de kører 2133 og ram timings på auto også.


    Tror i det er en bug fejl at den reporterer forkert ? vil jo helst ikke brænde bundkortet eller CPU'en af.


    Skal jeg være nervøs?

    Tak for svarene fra jer begge, prøvede begge dele og var ikke heldig så opgav til sidst og intallerede windows 10 på ny.


    Men ellers tak for svarene.

    Jeg har købt mig en 950 PRO NVMe M.2 512 GB SSD "MZ-VKV512" og bios har fundet den, vil gerne bruge den som Windows disk og migrate os til den fra mine 2 kinston ssd diske som kører raid 0.


    Kiggede så rund på nettet efter et godt paragon hard disk manager 15 suite / pro va det bedste valg, men når jeg bruger det til at migrate os kan den ikke boote på disken efter paragon hard disk manager 15 suite har migrated os succesfully, kan heller ikke se disken i Denne Pc.


    prøvede så at lave en partition på den ved at bruge Windows egen software i administration egenskaberne, så kunne jeg godt se den gør jeg noget forkert?


    kan man ikke migrate os fra 2 ssd der kører i raid 0?


    kan i anbefale en anden clone program?

    hejsa har lige et spørgsmål om jeg har nok pci-e lanes når jeg sætter sådan en fætter i 950 PRO NVMe M.2 512 GB SSD "MZ-VKV512"


    har ikke sat de i endu gør det i weekenden, men har jeg nok pci-e lanes i og med mine grafik kort tager 2x 16 0 32 lanes og den ssd vil tage 4 lanes det er så 36 i alt og min cpu har 40 lanes, men jeg ved ikke om andet i maskinen taget nogle pci-e lanes har ikke andre kort i end mine 2 grafik kort men om lydkort og netkortene tager nogle ved jeg ikke håber i kan hjælpe mig.



    Intel I7 5930 3.5 GHz 3.7 Ghz Turbo
    Asus Rampage V Exstreme [Bios 1902]
    zotac 980 ti amp extreme
    4x4 Corsair Vengence Lpx 16 Gb Ddr 4 2800 MHz 16-18-18-36 2T
    Logitech G19 Keybord
    Razer Naga 2014
    2x Kingston 240 Ssd Raid 0
    6x Seagate 3 TB Storage
    5x Seagate 4 TB Storage
    2x Seagate 1.5 TB Storage
    Asus Blu-Ray Burner

    Hej jeg har konstateret en sjov / underlig lyd fra mit ene Zotac kort og det kommer kun nogle gange ikke altid 1 ud af 5 gange hvis det er så højt.


    Det lyder som hvis man bruger en top nøgle bare ikke så højt.


    Har fundet ud af det kommer fra kortet der sidder i den øverste da sli er slået fra og fra den 1 fa ud af de 3 der sidder på og det er er den der sidder tættest på display connectorne, blæserne kører fint rundt uden at gå imod noget og har kun hørt det i wow.


    Dog skal det siges jeg kørte et optimizer / Defrag program da jeg hørte det først og har også kørt seagate sea Tool og de fandt ingen fejl på hdd.


    Kortet køles fint aldrig over 72% under fulll load og der kører blæserne 70%.


    Håber i kan hjælpe om jeg skal rma det kort eller se om det går væk og om det er fordi en blæser blevet defekt men som sagt kører de fint rundt blæserne.

    Hej jeg har set på en Premium sli connector til min 2 stk zotac gtx 980 Exstreme amp kort og der er 3 jeg kan finde Asus - Evga - Nvidia's, det er dem jeg kan finde.


    Mit sprøgsmål er om det kan betale sig at få fat i sådan en fætter om det giver bedre ydelse eller det er minimalt hvad jeg vil få ud af det.


    Hvis det kan bliver det nok asus'en jeg vil have i og med at mit bundkort er et asus rampage exsteme v x99.


    Håber i kan hjælpe :?:

    Quote

    her er min pc spec's.


    Intel I7 5930 3.5 GHz 3.7 Ghz Turbo
    Asus Rampage V Exstreme [Bios 1801]
    Super Flower Leadex Platinum Model SF-2000F14HP 2000W Psu
    2x zotac 980 ti amp extreme
    4x4 Corsair Vengeance Lpx 16 Gb Ddr 4 2800 MHz 16-18-18-36 2T
    Logitech G19 Keybord
    Razer Naga 2014
    2x Kingston 240 Ssd Raid 0
    6x Seagate 3 TB Storage
    5x Seagate 4 TB Storage
    2x Seagate 1.5 TB Storage
    Asus Blu-Ray Burner


    Når man sætter dem op i biosen kan jeg kun få dem til at køre 2666MHz 16-18-18-36 2T, selv om de skulle kunne køre 2800MHz 16-18-18-36 2T aner dog ikke om de kan køre 2t eller om de skal ned på 3t i command rate for engang imellem når jeg tænder pc'en så kommer der ikke billed på i start og trykker man så på reset så slukker den i 2-3 sec og tænder igen og alt efter om den er gået i safe mode kommer der billed på eller ikke, men kommer der billed på skriver den overclocking failed. og jeg skal ind og loade min bios settings igen.


    Jeg ved det ikke er bundkortet og CPU'en da bundkortet er nr 2 det andet røg til rma fordi cpu fan pin brændte af men med det gjorde den samme problem.


    Dette sker for mig cirka hver 2 anden måned mindst 1 gang, jeg har bare sat dem op i timings rammene ikke med xmp.


    tror dog rammene er defekte for sætter jeg dem til 2800MHz 16-18-18-36 2T og kører memtest+86 5.01 kommer den med fejl i starten kører jeg 2666MHz 16-18-18-36 2T kan jeg kører 10 test uden fejl.


    På corsair hjemmeside står der intet om command rate hvad den skal sættets til.


    Håber i kan hjælpe mig.


    Her er et link til rammene.
    http://www.corsair.com/en-us/v…-blue-cmk16gx4m4a2800c16b

    Ok, fandt ud af slog jeg DP 1.2 fra på min Del U2713H skærm så Er der ingen problemer...er det slået til kommer der 6 ud af 10 gange skærm billed på når den kommer ind i Windows og ikke før, så det er slået fra.


    Hvad er fordelen ved Dp 1.2?

    Har en Dell U2713H som kører via Displayport kabel, den tænder ikke altid i starten der hvor man ser den detecter hdd og der hvor man kan komme ind i bios, lader jeg den køre kan jeg se den loader Windows og når så Windows giver billed på kommer den godt nok på.


    Prøvede med min samsung skærm og der er intet problem dog bruger jeg dvi kabel på den.


    har i oplevet lignene problem?

    Jo slot 1 og 3 da de er de eneste der kan køre x16 på pci-e slottene.


    1 ting mere, i amd catalyst / Grimson drivers kan man justere fanene og se temps på gpu'erne.


    den funtion mangler i nvidia og jeg kører foresten Windows 10 pro 64 bit.