Indlæg af Psycore22

    Elo.


    Jeg står og skal til at ha opgraderet maskinen.
    Foreløbigt er der valgt:


    MSI P965NEO2 bundkort
    Core 2 E6300
    - Genbruger mit 7900GT indtil Vista er ude


    Men ved ikke helt hvilke ram der skal til?


    Jeg håber meget på at få cpuen til at løbe 3+ ghz, og har vandkøling og det hele klar til at holde den kølig.. Men det er første gang jeg skal OC et Intel system, og det er vist noget med de er lidt mere kræsne overfor ram i forhold til mit nuværende Athlon64 setup.


    Hvad vil i anbefale?


    Edit:
    I må også gerne anbefale andet bundkort, hvis ikke det jeg har valgt er godt til at overclocke med..

    Hej..


    Jeg er i den uheldige situation at have spændt en skrue for hårdt i min pumpe/reservoir - hvilket har flækket plexien i toppen..


    Dvs, jeg skal bruge ny pumpe og nyt reservoir. Har kigget på denne fra Asetek:
    http://www.pc-modd.dk/Cart/des…60104091847195.249.21.238


    Men, den er med 10mm fittings, og mine eksisterende slanger er kun 6mm.....
    Kan nogen guide mig et sted hen jeg kan købe enten 6mm fittings til pumpen/reservoiret - eller et sted jeg kan købe "konvertere" fra 10 -> 6mm ?


    På forhånd tak.


    Jeg er ikke interesseret i at købe andet en pumpe/reservoir da mit sæt i forvejen køler ganske hæderligt. Systemet i min sig kører med max 55 grader på cpu, max 55 på gpu og max 35 på nb med nuværende pumpe, er bare lidt nervøs ved at have en utæt pumpe til at stå og køre i systemet..

    Repetationer er vejen frem, jeg kører (og har gjort det i 6 år) selv 3 x 12 sæt med al den vægt jeg kan klare, og går langsomt nedad mens musklerne bliver trætte. Har givet i nærheden af 30kg ekstra kropsvægt over en 6 års periode, så den er go nok - det virker :)


    Gad vide hvorfor din kæreste har givet dig dem? :)

    # Pudditang
    Den sidder fast med 4 almindelige skruer, som på de fleste andre kabinetkølere.... Nej, den larmer ikke ret meget - jeg har ingen rating på den men den er sammenlignelig med min nexus 120mm kabkøler (22 db)


    Dvs, næsten uhørlig med omkring 1000rpm på mit bundkort.


    # Fragman
    Der er intet HBO, men har budt 200kr pp på dailyrush


    EDIT:
    250kr for hd budt på dailyrush

    Har struer.net - såeh :S


    Har haft en anden router på for lige at prøve, med den smutter jeg direkte igennem.


    Med min egen får jeg en "Viderestillingsgrænsen er nået" i firefox, og i IE hænger den bare uden at komme videre.


    EDIT:
    Smutter hjem fra arbejdet nu, så kan ikke svare her. Hvis nogen vil byde tjekker jeg de andre tråde, ellers kan jeg fanges på indigoflow(snabela)ofir(dot)dk

    Har ryddet lidt op i skufferne og fundet følgende:


    Asus v7100PRO / Geforce2 MX400 32mb - passiv køling - ingen kvitt


    2 x 64mb Infineon CL2 PC100 SDram - ingen kvitt


    1 x Intel p3 (Costa Rica core) 866mhz 133fsb 1,7 V - ingen kvitt


    1 x Seagate 120GB P-ATA 7200rpm - kvitt fra oktober 2004, disken er helt ny og ikke pakket ud. - har netop fået den ombyttet under garanti :)
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22290


    1 x Genius SM5.1 value - kvitt fra 8/4 2005
    http://105108.buildyourow...?product=5911&page=1


    1 x 120x120 mm Yate Loon kabinetkøler, har ikke meget info om den - men den sad i et Aopen h450 kabinet. Standard 3pin tilslutning.


    Tråden kører også på dailyrush.dk, tweakup.dk og edb-tidende.dk


    EDIT:
    Min router derhjemme er banned fra tweak, går ud fra det er pga. min lille uenighed med Martin i sin tid.... Så kan først tjekke tråden mandag på arbejdet,

    Ønsker en Seagate barracuda 120GB IDE vurderet.
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22291


    Der er kvittering fra oktober 2004, men disken er helt ny - ombyttet under garanti da den oprindelige gik død. Gad ikke vente på at RMA'en gik igennem så købte et par diske til at køre raid i mellemtiden - derfor overvejer jeg at sælge seagaten og bruge cashen på et nyt lydkort :).


    Hvad vil i mene jeg kan tillade mig at tage for den?

    Quote

    Originally posted by BukkeMand


    Kan de ikke se at det er blevet ristet af på den måde eller ? :)


    Har ikke nogen idé til hvordan de skulle kunne se det, men det har de sikkert eller ?


    Nah, den eneste måde de ville kunne se det på er at den røde termiske masse på originalkøleren var udskiftet med lidt arctic silver ;) det tjekkede de åbenbart ikke.


    Resultatet af den ristede chip mindede mest af alt om defekte RAM, dvs - et totalt fucked up billede fra dos og frem :)