Indlæg af Humpeligimp

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Tænkte på hvis man egentlig arbejder om natten og så har en vagt her i weekenden... :D


    Det har jeg prøvet. Det er totalt surt at uret står stille i en time, mens man bare ønsker man kunne komme hjem i seng. :(


    Jeg har også prøvet den anden vej. Klokken to tager den store viser en omgang på fem sekunder.
    Og så er klokken tre :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Det er selvfølgelig træls men hos PostDK er tingene sådan, det sker meget ofte hver dag.
    Politiet er ligeglad da de ikke går så meget op i de små ting.


    Jeg er også blevet fortalt af en medarbejder at pakker hvor folk betaler penge for at der skal stå forsigtigt, i virkeligeheden betyder "kastes maximum 10 meter". Hvor normale pakker ikke har et limit af meter.


    Ja okay. Var den medarbejder lidt træt af sit job?
    Postdk's officielle regler, for almindelige pakker, er at de skal kunne tåle et fald på halvanden meter.

    :))

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    En anden ting jeg ikke kan klare ved DF er at de er så poputlistiske. De vil det som folk vil høre, det har vi set indtil flere gange. Jeg synes simpelthen Pia har så ufattelig dårlig "politisk stil" at det er til at brække sig over til tider. Alle de faste fraser og hysteriske stemning.
    Og så er jeg enig i ret få af deres synspunkter ud over det, men det primære er indvandrerpolitikken som er helt uforsvarlig i mine øjne.


    Det er så sandt som det er sagt. Hvergang der er en eller anden "skandale" i formiddagspressen,
    står Pia Kærsgård frem og siger "det vil vi kræve at regeringen gør noget ved".


    Og så er det bare at vente på en ny "skandale", så er den forrige glemt.


    Og folk køber den. "Jeg synes at de tager nogle vigtige mærkesager op" som en kollega sagde til mig.
    Jeg nænnede ikke at fortælle hende at det det var forkert brug af det danske ord "mærkesag". :))

    Jeg har lige anskaffet mig en Sony-Ericsson k530i.


    Med 2 gb memory skal der lige fyldes på med sjove/nyttige ting.


    Jeg har så søgt nettet tyndt efter en java baseret pdf-reader.


    Det eneste jeg har kunnet finde er nogle måder at kompile en pdf fil til java (.jar)og så åbne den.
    De virker bare ikke.


    Er der nogen der kender en der virker. Selvfølgelig helst en der kan åbne pdf-filer direkte fra
    Memorysticken.


    Andre nyttige programforslag modtages også med kyshånd.
    Spil kan jeg sagtens finde.



    MVH Humpeligimp


    Du kører videre med dine fordomme.



    Hvor har du det fra at problemet er læger der bruger tiden på administration?


    Hvem siger at den eneste løsning er at tilføre en voldsom mængde penge?


    Og hvem siger at der ikke ses på andre faktorer?


    Hvordan planlægger man et akut patientindtag?


    Og hvorfor er det lige at der kun tales om læger når der diskuteres sundhedsvæsen?


    Problemet med ventelister er i lige så høj grad et spørgsmål om at der mangler sygeplejersker til at tage sig af patienten før og efter behandlingen.


    Det hører man bare ikke så meget om for det er meget sjovere at læse om at læger er dumme og dovne, end at der er et ressourceproblem.


    Og her taler jeg ikke om løn men om antallet af uddannede personer.
    (At connie Cruckow så har sat et højt tal på lønønsket er jo hendes opgave som fagforeningsleder)




    Du har ret i at det skal løses med planlægning, men det er politikerne der skal planlægge.
    Du kan ikke som sygehusadministrator lægge en plan hvis du ikke ved hvad politikerne beslutter næste år.


    Og at løse problemet ved at importere arbejdskraft og sende patienter til udlandet, er en
    "tisse i bukserne for at holde varmen plan"


    De giver folket det de vil have for en kort stund (til næste valg) men tager ikke fat om problemets rod: Manglen på uddannet personale.


    Jo de vil tvinge lægerne til at blive onkologer hvis de ikke har fået en kursusstilling de ønsker inden
    fire år.


    Det vil da kun få endnu flere til at søge udenlands. Og læger er faktisk ret højtuddannede, selv om de kun bliver beskrevet som klovner til alt hvad de, påstås, at have med at gøre.


    Den tidligere regering forsøgte med SOSU-assistenter at løse sygeplejeskemanglen med dårligere uddannet personale.


    Sundhedsvæsnet er en offentlig service og derfor er det et politisk ansvar at lægge en brugbar plan.


    Det har du vist ikke lige fået læst op på.


    Privathospitalerne har ikke pligt til at tage sig af akut syge, men byder ind på de ukomplicerede, planlagte operationer.


    Resten siger de nej til og henviser til det offentlige system.


    Det du kalder for effektivitet er simpelthen at de ikke driver en offentlig service, men en ren forretning på syge mennesker.


    Er det det du vil have at vi skal lære af privathospitalerne?


    Desuden er de ikke med til at uddanne nyt sundhedspersonale, men lokker færdiguddannede folk væk fra det offentlige med højere lønninger.


    Det er det problem den nuværende regering vil løse med at øge indvandringen
    (af folk der allerede har en god uddannelse betalt af et andet land)



    Resultatet bliver at de mindst komplicerede patienter bliver opereret privat af de erfarne speciallæger,
    mens de akutte og/eller komplicerede patienter bliver behandlet af de mindre erfarne.


    Det er ikke noget problem at at have gode resultater og ingen ventelister, når man selv kan vælge hvem der skal behandles, og hvem andre må tage sig af.


    Jeg har haft adskillige, desillusionerede, rigmænd forbi min afdeling (RH Thoraxintensiv) som troede at de llige skulle opereres af en topkirurg uden at skulle vente, men som har fået at vide at de ikke var nogen god forretning at operere på.


    PS. "Effektiviseringsrunder", som besparelser hedder på borgerligsk, er iøvrigt ikke nogen ny genial tankegang regeringen har har fundet på.
    Det startede allerede med Schlüter-regeringen fra 1982-92. Og jo, dengang var der brug for effektivisering.


    Men siden er den hest blevet skamridt hvert år, også under Nyrup, så det danske sundhedsvæsen er gået fra et af verdens bedste, til et af de mest cost-efficient (sproghat), i verden.
    Det var i nyhederne (igen) for et par uger siden.


    Ja det plejer at være det. Især med SATA og RAID.

    Eller det her citat fra den hedengangne i ved nok....


    "ja, jeg bruger mindst ligeså mange fremmedord i den virkelige verden, og guess what... Jeg slipper godt fra det.. Problemet ligger andet steds, men emne skift, vi skal ikke snakke om mig, jeg er dybt splittet her til aften, og vil ikke indvilde jer andre i hva' jeg mener og tænker..
    - Men tro mig, det er ikke påtaget, jeg er mindst ligeså stort asshole i den virkelige verden "

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    1) Det kan man da ikke sige. Det kan godt være at pH er lavere i Sprite, men eddikesyre er trods det en stærkere syre (prøv bare at drikke et glas koncentreret eddikesyre). pH er ikke et direkte udtryk for hvor stærk en syre er...det er til gengæld dens "villighed" til at afgive protoner til de vandmolekyler den er i væske sammen med.


    Der løber du lidt "sur" i det.


    pH er netop det direkte mål for hvor "stærk" en syre er. I den givne opløsning, da de færreste syrer kan eksitere uden at være opløst i vand.


    Derfor kan "mere syre" forstås både som "lavere pH" eller "flere syremolekyler pr ml"


    Koncentreret eddikesyre (som iøvrigt ikke regnes til de stærke syrer) har en lavere pH,
    end eddike.fordi det indeholder flere syremolekyler .


    Når Izaka skriver "mere syre" angiver han ikke noget om hvordan det skal forstås, eller hvilken syre der er tale om.

    Der er, i forhold til befolkningsantallet, flere Danskere med rødt hår og grønne øjne end der er Irere. :drink: (Ølsmileyen er fordi der er ligeså mange mænd, der kan li' øl)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    jeg kan bare ikke klare tyske turister der bare forventer at man kan tale tysk, godt være jeg kan det, men det er tiladt at spørge pænt


    Eller endnu værre: franske turister X(