Indlæg af rfalc18

    Jeg skal bruge et kølehovede til min nye Q6600, men hvilket? Jeg snakkede med Coolerkit som snakker godt om både Apogee serien og Thermalright hovedet, men hvilket bør jeg vælge til en Q6600 og under en Eheim 1048 pumpe som er pænt gammel? Det er et 12mm system hele vejen.

    Okay, så jeg kan lige så godt tage v1 af PC6400 som jeg kan tage PC8000? Det ville jo være dejligt for tegnedrengen.


    Jeg er også indstillet på en Q6600, men jeg hader virkelig ræset mht. steppings, da det er umuligt at finde ud af med forhandlerne. Ikke nogen som sælger, vel? :P


    Grill, der følger en af de store Thermalright kølere med som Coolerkit sælger til kortet. :)


    Det ser jo interessant ud mht. ABit kortet. Havde self NF7-S'eren til SA, og det var jo et formiddabelt kort, så det ville jo være skønt at komme tilbage til ABit. Synes dog farven virker lidt fesent på kortet, men.. who cares? Der er ikke noget negativt at sige om kortet? Hvad kan jeg forvente at nå af FSB på det?


    Mht. PSU'en, så koster HX620'eren jo kun ca. 900 kr. i DK:


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217542


    Det er jo til at overkomme, specielt hvis jeg kan spare en plov på RAM'ene. :)

    Så hvis vi tager den fra en ende af:


    Jeg bør også kigge på ABit og Asus, men hvorfor? Jeg mener, Gigabytes P35 kort ser ud til at have det hele, når man har valgt hvilket af de 10 kort man gerne vil have. Samme problem er der lidt hos Asus, der er jo nærmest en hel bunke af P5K kortene, men hvilke OC'er bedst?


    Så var der RAM'ene, hvor Scan nævner PC6400'erne, men er det ikke relativt risikabelt at satse på hvis man ikke er sikker på at få version 1? Man sparer selvfølgelig ca. en plov, men er man sikker på at disse: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244223 .. er version 1?


    Angående PSU'en, kan du så argumentere for ikke at tage Corsairen, Svan? Støjvniveauet har høj prioritering da maskinen vil være lydløs ellers.


    Til sidst er der CPU'en. Er der nogen tvivl om at man skal tage Q6600'eren over E6850?

    Jeg har købt et 8800 GTX brugt som skulle ankomme tirsdag, og det har lidt været min undskyldning for endelig at komme med på Conroe vognen. Det består i at jeg skal have mobo, RAM, CPU, PSU og H2O hoved.


    På stort set alle punkterne er jeg ret blank, selv om jeg har brugt hele dagen på at undersøge markedet, så håber lidt på personlige råd til at bestemme mine indkøb. :)


    CPU'en skal enten være en Q6600 (G0 hvis jeg kan få det - how?), eller en E6850. Hvad bør jeg gå efter her? Jeg regner (selvfølgelig) med at max OC den under vand, så hvis de har samme OC potentiale må man antage det skal være Q6600'eren pga. de ekstra kerner?


    Angående RAM'ene, så er det eneste jeg hører "Cellshock, Cellshock"... om det så skal være PC8000 eller hvordan, det er mig lidt et mysterie?


    Så er der bundkortet... jungle out there, I'll tell ya. Gigabyte, Asus eller bør man købe et DFI hjem fra udlandet? Og skal det så være P35 eller X38? Ja, jeg er personligt ret lost. Det virker på mig som om X38'er kortene ikke er det værd hvis man ikke kører Crossfire etc?


    PSU er jeg helt på bar bund og regner umiddelbart med at gå ind på Xtremesystems lister og trække lod?


    Angående CPU hoved må det blive et af de dyre hoveder til ca. 500 kr. som kommer til at køre på én 120mm rad + Eheim 1048.

    Jeg søger en SCSI controller til PCI-32 med to kanaler og mulighed for RAID, som minimum kører 160mbps. Kan afhentes i KBH området ellers betales porto selvfølgelig.

    Fair nok. Hvad gør man så ? :P Køber en monster dyr PCI32 controller eller skifter mobo? Sidste er ikke en mulighed før jeg køber en Conroe/Penryn, men de har jo typisk heller ikke PCI-X?

    Jeg har fået stukket en IBM 73.4GB 10k RPM SCSI disk i hånden, som jeg umiddelbart vil smide i min egen maskine der allerede har 2 Raptor diske og en Seagate IDE, men antager ikke det vil blive noget problem.


    Jeg har kigget på controllere, men skal jeg op i en 320mbps for sådan en disk, og hvad med sokkel? Jeg har et DFI Ultra-D kort hvor jeg bruger den ene PCI-Express sokkel til mit 7800GT, men kan jeg så køre med den anden PCI-Express til en SCSI-controller? For det virker som om PCI-X controllerne er langt billigere end PCI 32.


    Edit:


    Er PCI-X det samme som PCI-Express?

    Jeg har godt læst anmeldelsen på flatpanels, og den trækker jo i den rigtige retning må man sige. Nu har jeg aldrig selv ejet en fladskærm, så jeg har heller ikke meget at sammenligne med når jeg evt. modtager den, men hvordan oplever du farvekontrasten og mørkniveauet?

    Postede på deres officielle forum uden megen held:


    "I just downloaded and installed Filezilla Server for the first time, and when I try to connect to 127.0.0.1 on the default port I get the error message "Error: Could not connect to server". What is this caused by? I haven't got any other server running, I'm behing SP2 firewall and a Linksys router."


    *Problemet er løst*

    Jeg overvejer kraftigt at købe denne skærm:


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377800


    Jeg har haft kig på Samsungs 226BW/CW serie, samt 206 og 204, men efter at have læst en hel bunke anmeldelser af dem, så virker det som om der er rigtigt mange problemer med dem. Dette virker ikke helt tilfældet med HP W2207 skærmen som ellers præsterer udmærket i reviewsne og slipper for de sygdomme som præger Samsungs skærme. Kan dette be- eller afkræftes?

    Har posted det her på eng forummer, antager ikke der er nogen grund til at oversætte mit relativt korte spørgsmål:


    "I've been wondering what info an AP collects from a computer that's been connected to it and for how long it remembers it? The reason to this mainly is that sometimes when I have other computers over at my house and they try to connect to my WLAN they sometimes connect to my neighbours AP 'cause it's got no WEP/WPA or the like. And how do you as admin of the AP optain this information if anything is logged?"


    På forhånd tak

    Jeg har sat et AP op sammen med mine routere. Dvs. som det ser ud nu, så har jeg Væggen -> Zyxel router -> Linksys router -> Access point


    Men da jeg skal have adgang til access pointet får jeg problemer. Linksysen går jo ind og tager 192.168.1.1 IP'en som AP'et ifølge manualen har som default. Fair nok tænker jeg, så slår jeg da midlertidigt Linksys fra og kører Væg -> Zyxel -> AP, maskinen som er forbundet til AP får 10.0.0.3 og kan fint gå på nettet, men jeg kan stadig ikke forbinde til AP'et ved 192.168.1.1 eller ved 10.0.0.2 f.eks. Hvad i alverden gør jeg forkert?