Indlæg af hot_fifty

    Fail hehe. Men nu bliver de 1156 cpuerne heller ik nær så varme vel? Synes clock giver mere varme her end vcore


    nu er det også sådan at de 1156 cpuer skal generelt ha mere vcore for at clocke? Det min erfaring hvertfald. Kan også se ivans 862 på SS. Den får 1,6+ vidst hvor hans i7 920 D0 fik betydelig lavere. :razz:


    Nice. Plejer også at overclocke til max men synes det herligt at ramme forskellige profiler. For 3Ghz er jo rigeligt til hverdag. Over stock speed

    synes du skal ha dig et lga1156 sys. Da du ik vil ha CD/SLI og det er mere mainstream. Siden jeg skiftede til intel har det været mit fortrukne men AM3 ser ik dårlig ud til prisen men for 7k kan man få meget intel for.


    jeg ville købe en i7 860 (med mindre du vil spare penge her på cpu og købe en i5 750 (den er uden HT)), et godt bundkort evt. gigabyte p55ud6 (det er virkelig nice). men hvis du ik vil overclocke er det billigste mATX bundkort fra gigabyte også fint. Det kan faktisk også sagtens overclocke sådan rimelig godt. Fik personlig en i5 750 fra 2,66 til 3,7 uden problemer.


    Til overstående. Tri channel har ik den helt score betydning og lga1156 overclocker jo også genialt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Har også leget lidt med det :)


    3,5 ghz er stabilt med 1,000 vcore den bootede sjovt nok også ved 4 ghz men det var dog på ingen måde stabilt.


    Insane nok. 3150 mhz var den ik så glad for her. BSOD. Men håber det er det der galt så den er stabil ved lidt lavere clock. Prøver prime ved 3Ghz

    Hey tweakerz :clap:


    Jeg legede lidt med tanken om et støjsvagt gamersys og tænkte hvorfor ik prøve at se hvad min cpu kan ved 1,000 vcore i bios.


    Googlede lidt om det og fandt én der kørte 3Ghz med sin D0´er, Jeg prøvede først 3ghz. fint fint og nu primer den ved 150*21=3150mhz.


    Synes det er nice og temp er markant lavede end ved 4Ghz 1,24 vcore. Det jo kun i wankermark og diverse benches hvor man har brug for at presse sit udstyr til max.


    Jeg ville høre om andre har leget med tanken med undervolt og se hvad de kan få ud af det. Jeg prøver at se om 3200 er stabilt:). Noget skal man jo lave når man skal pleje sine tømmermænd :lol:


    :cheers:

    mugen 2 har jeg monteret for en kammerat. Vi er fuld ud tilfredse. Eneste minus sys jeg er monteringen. Synes det er ret bøvlet men når den først sidder der så sidder den der også! Elsker når der er bagplade på, det næsten et must ved tunge kølere IMO

    hvad står alle volt muligheder på? Auto??+ Prøv at find en guide eller et review at dit bundkort. Hvor de overlocker. Så kan du se hvad du skal stille på for at få maximum overclock ud af det

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    For stærkt? den må du lige forklare.


    Mener at, du skal passe på at rammene ikke køre så hurtig at det er dem der begrænser dit overclock på cpuen:). Så jeg ville sætte ram hastigheden godt under det de kan for at være sikker på det er cpu der fejler hvis den nu får for lidt vcore eller noget. så kan du altid smide rammene op bagefter


    Har selv haft samme ram som dig men valgte at sælge dem og købe nogle OCZ (billigere) og de kan køre det samme på mit asus bundkort. Altså til bench kunne de køre hurtigere men til 24/7 stabilitet var det ik optimalt. Bor i sønderborg kommune så hvis der nogle problemer siger du bare til :cheers:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Hvor ved du fra at 26 ikke er std? :)


    så skulle BCLK være 107 :finger:


    Har set std. multi er 21 så vidt jeg har læst

    er din cpu en D0 revision? Kan du se i cpuz. Så er det nemlig en god chip og ekstra nem at overclocke.


    Prøv og smid nogle temperaturer (kan du måle med f.eks. everest) når du køre LinX / intel burntest eller prime95 (jeg kan personlig bedst lige prime95), da de stresser computeren og specielt cpuen. så kan du se hvor meget headroom du har får overclock :9xo