Indlæg af Eth0

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    og 781 x 2 er vist ikke 1600, vel? ;)


    Matematik er ikke min stærke side, men er dog ret sikker lige i dette tilfælde ;)


    nej i know hehehe..


    men kunne være noget med de selv regulerede op og ned alt efter behovet.. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Det er sjovt, du linker det, hvis man kan stole på din CPU-Z, så er der noget der tyder på at dine RAM ikke sider i de "rigtige" sokler, da dine RAM kører i single channel mode.


    Har du 2 forskellige typer RAM i din computer?



    altså problemet er jo at jeg køre på et X58 board som køre trippel channel og har købt 4 x 2 gb corsair ram. så derfor kan de jo ikke køre i trippel. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Kigger du på dit screenshot og tager en af de nederste liner, så finder du noget, som hedder partnumber. Det bruger du til at finde dine timmings og volt med på Corsairs website.
    Ind i bios og ret volt til manuelt hvis det ikke passer, og husk når du retter dine Mhz til, så divider med 2, så du stiller dem til 800Mhz i bios, det kan du chekke i cpu-z under fanebladet memory, der finder du timmings og volt på hvordan de kører lige nu.


    Mvh
    Sam


    dvs de køre faktisk som ca 1600 mhz da de jo køre 781 ?


    her er et billede :)


    http://peecee.dk/upload/view/326327

    Hey



    jeg ved sku ikke så meget om æmnet så derfor vil jeg lære det nu :)



    jeg tror ikke mine ram er indstillet som de skal.


    syntes jeg har været i bios og vælge at de skal køre 1600 mhz. men kigger jeg syntes jeg ikke de gør det.


    samt de sku køre ved 1.8 V og de køre kun PC3-8500F


    synets jeg lyder af lidt?


    her er et screen af CPU-z. jeg har et ASUS formula II extreme


    så håber der er nogle der kan forklare mig hvordan jeg får sat den op. for syntes ikke rigtig jeg kan ændre det nemlig.


    jeg har køre cpuen op på 4 ghz.


    http://peecee.dk/upload/view/326286

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Bare lige for at komme med en kommentar angående sikring, så skal man jo også tænke på at der er andre indgangsvinkler end elinstallationen, f.eks. via telefonnettet (xDSL linjer), kabeltv nettet (TV og internet) osv.


    Da jeg lavede ISP support (dsl) for et par år siden, oplevede vi ind i mellem kunder der havde fået brændt deres computer osv. af, selvom de havde koblet el fra, indgangsvektoren var deres dsl linje.


    har en kammerat der har mistet 2 pcer pga lyn fordi de smadre lan .


    og her i weekenden to de self stikket ud men ja.. ikke af modem og rouder så de røg begge :)


    så FIBER. der dur :P hehe

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    et HPFI kan sagtens slå fra ved lyn der er bare mindre chance for det en ved et HFI, som man sådan set ikk bruger i dag og man anbefaler at skifte dem ud til HPFI fordi de har den gode egenskab at de ikke slår så nemt fra ved fejlstrøm...


    men jeg burde jo nok have overvejet at når det er kommet igennem så det et HPFI også er chancen ikk så stor for at det slår fra, mens havde det været HFI, ja så var der intet sket...


    men sig ikk at et HPFI relæ ikke reagere på lyn nedslag for det ikk sandt, ingen er fuldstændig sikret...


    well forskelle på et HFI og HPFI er at den tager de pulserende DC spændinger der opstår fra fx en computer eller andet elektronik.


    et lyn burde ikke slå HFI eller HPFI fra da det INTET har med sagen af gøre. at nogle gør er en fejl i dem. og man bør få dem skiftet da hvis man laver en test kan de slå fejl pga af det.



    og et HFI er "stortset" lige så sikker som et hpfi. ikke sagt at HPFI er lige så godt.. self er det bedre men har man et HFI installeret er det fuldt ud lovligt og det er tager de fejl der vil opstå.


    men har man et FI skal man få det skiftet ud med det samme da de er ulovlige :)



    er trikker til dagligt så arbejder en hel del med det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    et lyn må da også give en del power gennem ens kabler ;)


    ikke nødvendigvis :) og da et lyn vare i 10-20 ms (+-) så kan en normal sikring ikke nå at reagere.


    jeg ville skifte sikringen men ikke sætte den til bunkortet istedet sæt en blæser eller 2 til og start den så du kan se om spændingen stadig er de 12 / 5 V. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af theharbni5
    Jeg synes selv Steelseries XAI musen er god til hverdags brug, hvis du ikke vile have en mindre størrelse mus. har brugt en til gaming og normal brug i ca. et år, hvilket var en god oplevelse. Formen minder også lidt om deathadder, og prisen er heller ikke værst, samt stats heller ikke fejler noget, især ikke til dine behov.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=492205


    den skal være trådløs :)


    og selve usben skal være max 10 mm bred når den sidder i stikket :)

    Hey



    min mus til min laptop er lige gået til så skal have en ny :)



    jeg har et par krav og syntes at have kigget edbpriser tyndt men syntes det er svært at danne sig en overblik hvor store de er.



    kravene er


    1 - skal være på størrelse med Razer deathadder (ikke nødvendivis lige så stor mentæt på )
    2 - selve USB stikket skal være ultra ultra lille. den jeg har nu stikker der kun 5-10 mm ud når stikket er i maskinen . det skal den nye også have.



    selve hastihed/præcision er ikke så vigtig da den skal bruges til hverdags brug men vil ikke have en lille mus :)



    skyd løs folkens :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Kan være vi også lige skal have at vide, hvad din PC består af. Går ud fra at det ikke er det som står i din signatur :D


    hehe jo jo da :-)



    det består af


    I7-920 @ 4 Ghz.
    8Gb corsair DDR3 ram
    asus rampage ii extreme
    en corsair HX620W psu


    og så ellers de 2 x 9800GTX+er :)

    Hey



    jeg skal ud og have noget nyt grej her når BF3 udkommer. :)


    jeg mangler derfor et nyt GFX istedet for de 2 9800GTX+'er



    budgettet sige 2-2,5k ca.



    hvad vil i råde til?


    jeg tænker på et 6970. eller måske jeg skal over i noget GTX? hvad vil være bedst til pris?

    Hey der ude.


    jeg er på udkig efter en smart HTPC noget jeg kan bruge.



    jeg har et 42" LG LF2500 og det sku ikke rat gerne skiftes ud.


    jeg har en Harmon Kardon forstærker som jeg heller ikke sku skifte ud.



    jeg søger en enhed der kan gøre følgene.


    - hente film/musik fra min stationær (trådløst eller lan er lige gyldigt)
    - have indb DVB-C tuner så jeg kan få tvsignal og evt optage.
    - kunne styres fra en Apad eller Ipad .. dvs jeg bruger den som remote. også til at skifte programmer og den slags fra DVB-C tuneren.
    - gerne have sådan så jeg kan sende et infrarød signal ud fra den over til forstæreken. fx volume og tænd sluk..
    - tænde og slukke den fra Apadden. eller bare have så lav en forbrugt strøm.
    - den må overhoved ikke larme.
    - og den skal kunne afspille 1080P film.



    anden løsning ku være en apad med infrarød i hvis dette findes?



    håber i kan hjælpe :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kugle
    Det er en laptop. Så bliver jo en større operation :/


    Og det er gammel en, så spørgsmålet er om det overhovedet kan betale sig.


    større operation


    på de fleste bærbare er HDD placret bag 1 låge for sig selv. og derfor kun 1 eller 2 skruer og så har du den ude. :)


    og jeg vil mene det kan betale dig? du får nærmest smidt hdder i hoved idag :P

    Hey



    jeg har fået sådan en til overs.


    den er uden hdd samt skuffer. men der er drev samt Diskette drev.


    der er 2 Lan porte samt 3 Fiber porte.


    den er med 4 Gb ram samt 2 x xenon Cpuer.


    kom med bud :)


    i kan smide en sms på 27 --6331----66

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Nu skal du ikke være sikker på at et 6950 2GB kan moddes til 6970 ;)


    Men det er lidt en smags sag, ifølge de fleste Reviews, så vil 6950 1/2 GB versionen være det bedste kontra prisen - Hvis man ikke spiller i voldsomme opløsning eller flere skærme, så yder 1 og 2GB versionen ofte ret ens.



    jeg skal gerne kunne køre så højt som muligt! :)

    Hey lige læst forumet neden for men fandt ikke svaret.



    jeg skal have nyt gfx. men HVILKET?



    jeg har kigget på 6950 i 2 GB versionen som så kan moddes til 6970 hvilket jo gøre det endnu bedre.


    prisen ligger på en 2000 kr.


    ellers har jeg kigget på et GTX 570 som ligger på omkring de 2300 kr..


    men igen. modder jeg 6950 til 70 køre det jo bedre end 570'eren ikke sandt?



    hvad syntes i jeg skal vælge?




    SPIL det kal bruges til
    Battlefield 2 bad company
    battlefield 3 når det udkommer.
    crysis 2
    og ellers alle de nye spil der udkommer i den dur :)



    sidder med følgene opsætning nu
    I7 920 @ 4.2 ghz
    8 gb Corsair DDR3 ram.
    Asus formula II extreme bundkort.
    Corsair HX620W psu.

    Hey


    hvor er det billigste sted man kan købe køler slanger? det skal være lidt 8 mm og ellers 10 mm.


    og hvad med spændbånd?


    hvilke sider er gode ? :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it
    Men om ikke andet tror jeg det er CPU. Men skal jeg også sende Mobo ind?
    Grunden til at jeg også spørger mht. Mobo er, at den ikke starter når CPU'en ikke er fysisk i?


    Desuden ville jeg også lige høre om, der var nogen i Aarhus, der eventuelt kunne hjælpe mig med test af PSU - Altså evt. havde en ekstra og kunne komme forbi?


    altså tag selve stikket og kortslut Grøn og sort. det er 12V altså der kan ikke ske en skid :) og den vil tænde og køre.


    dog skal du huske at sætte en blæser/HDD til da en psu ikke har godtaf at køre uden belastning. :)


    men ville tjekke om den køre stabilt og evt måle spændingerne hvis du har et multimeter.