Indlæg af Ciric

    Har en republic på "Hex Droid", og laver en empire på "Bloodworthy" hvis ellers der er til at komme ind, (regner med at skulle spille med nogen fra min gamle wow-guild der).

    Nej, det er bare at smide det i.


    Dog ville jeg personligt lige chekke manualen, og se om den port du vil bruge, deler båndbredde med dit gfx. (Kender ikke præcise specs på dit bundkort, men på mit eget deler to af portene båndbredden således, at hvis jeg sætter noget i dem begge, kører de med x8 i stedet for x16).


    Det er dog ikke noget som du kan mærke forskel på, og alt efter hvilket gfx du har, er det ikke engang sikkert du kan måle et performancetab på dit gfx.


    Edit: hvis jeg ikke husker helt galt, er der så mange pci-express lanes på dit bundkort, at der burde være en port som ikke deler bånbredde med den første pci-express port


    Ja, det kan du sagtens.


    Et "x1 kort" kan sidde i alle pci-express porte

    Du får da ikke mere båndbredde til SLI/Crossfire med z68 fremfor p67, og de har begge usb3.0 og den seneste sata. Så hvad er det du får for de 400kr mere, som du ser dig nødsaget til at skulle have? :)

    Det er kun begrænset korrekt. Med de nuværende kort, så nej, der er båndbredden den samme. Men med et "gen3" kort, og en Ivy Bridge, har man dobbelt så høj båndbredde, forudsat at det er pci-express 3 gfx man bruger.


    (jaja, flue knipperi, da du ikke bliver begrænset med den nuværende generation af grafikkort :crazyeyes: )

    Hvis du kun har givet 1200,- for en Ultimate, er det en oem licens du har. (Kan ikke lige huske priserne fra hoften, men mener at ultimate i en retail version, koster +3K).



    En Oem licens binder sig til den første computer du aktivere den må, mens en retail version giver ret til at have det installeret på en pc ad gangen).

    Vent og se tests af det nye GTX 560, samt AMD HD 78xx. Begge skulle gerne komme i løbet af december måned.
    Alternativt AMD HD 79xx, de kommer formentlig januar/februar 2012, (venter jeg selv på).

    Ville personligt tage et Z68 kort, med pci-express 3.0.
    Så har du fuld understøttelse for Ivy Bridge, hvilket gør det nemmere at sælge i den anden ende.


    Er selv glad mit mit Asus P8Z68-V Pro, så det i udgaven med pci-express kan jeg ihvertfald anbefale. Det koster ca. 1300,-

    Til ~2000,- ville jeg personligt gå efter et 6950 2GB. Det starter fra 1900 og et MSI Twin Frozr II ligger på 2200. Hvis man ikke selv vil rode med unlock af shaders, kan man også tage et Sapphire Toxic til samme pris. Der er den ene bios allerede med shaders unlocked.

    Ok, dårligt formuleret.


    Hvis du ser på tests fra da M4 kom på markedet, fik den større klø i Seq. R/W, end den gjorde i de små random tests.
    Hvis du så ser på tests med FW0009, er de kommet noget tættere på i Seq.
    SF baserede diske er stadig hurtigere, (som jeg også skrev i min første post), og hvis de nye firmwares får rettede fejlene, er de det oplagte valg.


    Jeg kan bare stadig ikke med god samvittighed anbefale en SF-2200 baseret SSD til nogle, før de nye firamwares har været ude nogle måneder.

    Enig. Men det er nu bare endnu et plus til M4 i forhold til SF-2200 baserede diske ;)
    Det er netop på 4k testene at de er stærke, mens SF er bedre til Seq. R/W.


    Det var mest for at underbygge at på de lige præcis de punkter hvor M4 fik tæv i tests i starten, er de faktisk kommet temmelig pænt med.

    Nej, i Sequentel Read. Er den eneste test man overhovedet kommer i nærheden af de tal :crazyeyes:


    Kan sku inte lige huske hvad den laver i 4k write, men kan da lige lave en hurtig test når jeg kommer hjem, og så smide et ss op.


    Isopropyl is your friend, and you local Matas will have it for you ;)


    Rensebenzin ect efterlader en hinde, som ikke er optimalt, mens isopropyl ikke efterlader en sådanne.
    Så er det ellers bare igang med et par vatpinde.

    ...eller også har du bare været heldig ;)
    SF-2200 har jo ikke en fejlrate på 100%, den er bare meget højere, (imo ALT for høj), end marvell controlleren.


    Jeg har haft præcis samme oplevelse af M4 som hloride, dog runder min M4 500MBps i crystalmark :dance:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Intel 320 benytter en Intel controller, du mener Intel 510.


    Men ja, M4 eller den nye samsung 830 er begge solide bud.


    Damm, jeg vidste jeg ikke skulle have stolet på de gamle slidte grå mellem ørerne :crazyeyes:
    Tak for rettelsen

    Hvis de nye firmwares til SF-2200 controlleren får rettet de fejl der har været, vil de være et oplagt valg. IE Corsair force series, OCZ Vertex ect.
    Det er dog lidt for tidligt at dømme om de firmwares har gjort tricket.


    Ellers skal du gå efter en baseret på en marvell controller. IE Crucial M4, Intel 320 og en af Adata's, (kan ikke lige huske hvilke af dem, som bruger SF og hvilke som bruger Marvell)

    DS710+ eller DS1010+, og så DX510 oveni.
    http://www.itrends.dk/tag/ds710/


    Udvidelsen til 5 ekstra diske ksoter knap 3k.
    DS710+ som er til to diske, ligger på ca 3200,-, mens DS1010+ som er til 5 diske, koster ca 5,5k


    Edit:
    Sorry, løsningen med 710+ kan du jo så ikke bruge, da du kun får 7 diske, men 8,5k for en NAS med plads til 10 diske er nu heller ikke skidt :D


    Edit2:
    For lige at svare på dit spørgsmål ang Esata.
    Nej, din hastighed vil ikke blive begrænset. Esata er nøjagtig samme port som du har på bundkortet, blot udformet marginalt anderledes, da der eksistere Esataporte, som også kan bære strøm.